Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

zuurpruim schreef:
Tiel schreef:
zuurpruim schreef:
hupie schreef:
zuurpruim schreef:
Arjan van Hout schreef:http://www.gelderlander.nl/nec/advies-l ... ~a535c8dc/

Hyballa moet dit eens aandachtig lezen en goed op hem in laten werken.
En dan?
En dan helemaal niks want Hyballa doet er toch niks mee.Uitstekende analyse van Looijen die aangeeft klaar te zijn in het voetbal dus geen enkele bedreiging vormt voor Hyballa,hem zelfs steunt.Laten we hopen dat onze stronteigenwijze coach zaterdag wint want anders vliegt hij er denk ik toch alsnog uit.
Hyballa had gewoon hem als adviseur naast hem moeten dulden. De analyse van Looyen is prima. Hopelijk ziet Hyballa dat ook.
Ik heb een beter idee,NEC stelt per direct Looijen aan, of Peter dat nou leuk vindt of niet.Wat een onzin,NEC is veel te soft geweest.Als op je werk het niet goed gaat en de eigenaar schakelt extra hulp in omdat hij dan denkt dat het beter zal gaan heeft een werknemer daar niets over te zeggen.
Jij wellicht niet maar ik wel.
Nonsens,een eigenaar mag zelf bepalen wie hij in dienst neemt en in welke functie.Bovendien mag hij ook werknemers in FUNCTIE terugzetten.Dat mag niet met het salaris.[/quote]
:withstupid:
En ik kan ik niet gewoon weggaan? Een werknemer heeft altijd het laatste woord. Al zou het zo kunnen zijn dat je dan wat anders moet gaan zoeken.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Polleke »

Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wessel »

Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Dat is nog wel te verbergen door spelers.

Stel dat Peter Leens plan toepast, dan geeft hij impliciet toch toe aan een mannetje naast zijn positie. Als het plan slaagt, dan is Leen de redder en als het niet slaagt dan is Peter de schlemiel die geen eigen koers kan varen.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Polleke »

Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Het gaat niet om het verleden, het gaat om nu. Het is exact hetgeen wat ik (en vele anderen) hebben aangegeven te doen: vaste formatie met je beste spelers. Ik ik zeg je... Peter doet dat niet en dus moet ie weg.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Ach, dat is toch gewoon een onzinverhaal? Elke speler wil nacompetitie spelen om te promoveren.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wessel »

De dikke duim van Leen :-)

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Pol schreef:
Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Ach, dat is toch gewoon een onzinverhaal? Elke speler wil nacompetitie spelen om te promoveren.
niet als je al een akkoord hebt met een nieuwe club en je daardoor je vakantie misloopt en evt een blessure oploopt,die gevallen zullen er best bijgezeten hebben.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

Wessel schreef:De dikke duim van Leen :-)
Dat kan natuurlijk ook :biggrin:.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wim1970 »

Polleke schreef:
Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Het gaat niet om het verleden, het gaat om nu. Het is exact hetgeen wat ik (en vele anderen) hebben aangegeven te doen: vaste formatie met je beste spelers. Ik ik zeg je... Peter doet dat niet en dus moet ie weg.
Helemaal mee eens, ook al is Leen wel van een oudere generatie met dito aanpak en methoden. Die niet altijd toepasbaar zijn op de huidige generatie. MAAR in deze situatie heeft Leen wel degelijk een punt.
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

zuurpruim schreef:
Pol schreef:
Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:
http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)
Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Ach, dat is toch gewoon een onzinverhaal? Elke speler wil nacompetitie spelen om te promoveren.
niet als je al een akkoord hebt met een nieuwe club en je daardoor je vakantie misloopt en evt een blessure oploopt,die gevallen zullen er best bijgezeten hebben.
Maak jij je nu zorgen om de vakantie van spelers ... die hebben al meer vrije tijd dan een reguliere snoeshaan met een part time job
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

zuurpruim schreef:
Pol schreef:
Wessel schreef:
Polleke schreef:Uitstekend interview met Leen....... ik denk oprecht dat hij de juiste man is nu:http://www.gelderlander.nl/dossier-voet ... ~a535c8dc/
Probleempje: Met 16 man kun je geen echte partijtjes spelen :-)

Had Leen trouwens niet eerder in de gaten dat zoveel spelers er opzettelijk met de pet naar gooiden?
Ach, dat is toch gewoon een onzinverhaal? Elke speler wil nacompetitie spelen om te promoveren.
niet als je al een akkoord hebt met een nieuwe club en je daardoor je vakantie misloopt en evt een blessure oploopt,die gevallen zullen er best bijgezeten hebben.
Nee want onze held Leen gooide ze er subiet uit en ontbond de contracten volgens het verhaal...

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Mark Ariaans »

Dus we speelden eerste divisie, Leen 'kwam terug' naar eigen zeggen, we misten de play-offs dat jaar en het jaar erop werden we kampioen?

We zijn twee keer kampioen van de eerste divisie geweest. 2015 en 1975. Dan zou het dus moeten gaan over het team van 1973-74. Maar Leen was toen assistent trainer en was helemaal niet 'terug gehaald' dat seizoen. Wel nam Looijen toen halverwege het stokje over van De Jongh omdat die in januari ontslag nam omdat hij geen mogelijkheden zag met de selectie destijds. Bovendien speelden we toen Eredivisie en degradeerden we juist, om het jaar daarop meteen weer terug te keren onder leiding van Piet de Visser. Dus dat kan hem niet zijn.

Een verspreking van Leen dus en hij bedoelde promotie in plaats van kampioen? Dat lijkt een beter passend scenario. Maar dan wordt het wel pikant. In dat geval kan het alleen maar gaan over de periode 1987-91, want dat is de enige periode met Leen als hoofdtrainer waarin we promoveerden, volgens mij. Dan hebben we het dus over het seizoen voor het promotiejaar waar bovenstaand voorval aan refereert (1987-88). Aan het eind van dat seizoen voor zover ik kan terugvinden vertrokken er 4 jongens: Jan Peters, Willy Carbo, John Viervermans en Brian Wilsterman. Wilsterman werd overigens een jaar verhuurd aan GAE ipv contract-ontbinding, zo te zien. Die 7 waar Leen aan refereert zullen dan wellicht aangevuld zijn met jeugdspelers of jongens zonder basisplek. Onze 'fouterikken'...? Het is nogal een statement als het klopt.

jbnmgn

Re: Peter Hyballa

Bericht door jbnmgn »

De opstelling die volgens OG op papier staat deugt van geen ene meter.

Kunnen wij supporters nu niet eens een vuist maken en eisen dat hij de juiste 11 opstelt?
Er zitten hier kenners zat die bij elkaar een sterk team neer kunnen zetten. Zet dat op een spandoek voor morgen om Hyballa te laten zien met welke 11 spelers wij het zien zitten om te winnen. Met de 11 die hij nu opstelt winnen we zeker weten niet.

jbnmgn

Re: Peter Hyballa

Bericht door jbnmgn »

Zijn er spelers geblesseerd die zeker niet mee kunnen doen? En Rayhi de enige die geschorst is?

jbnmgn

Re: Peter Hyballa

Bericht door jbnmgn »

Van de Forza NEC site:

NEC speelt zaterdag haar een na laatste thuisduel, en dat is er met grote belangen. Concurrent Excelsior komt op bezoek. Om 18:30 wordt er afgetrapt en het startsein wordt gegeven door Björn Kuipers. Peter Hyballa wilde zoals gebruikelijk niets kwijt over de basis elf.




Gregor Breinburg en Mohamed Rayhi moeten beide het duel aan zich voorbij laten gaan vanwege een schorsing. Wie de twee gaat vervangen is onduidelijk. De Gelderlander meldt dat Fomitschow de plek van Rayhi inneemt, terwijl Julian von Haacke de controlerende rol van Breinburg krijgt toegewezen. Dit zou betekenen dat Hyballa start met een 4-3-3 formatie, met op de voorste linie Jay-Roy Grot, Taiwo Awoniyi en André Fomitschow.



Robin Buwalda en Ali Messaoud zijn weer terug bij de selectie. Ook Michael Heinloth en Ferdi Kadioglu zijn weer fit. Het tweetal viel tegen FC Twente uit met een blessure. Mikael Dyrestam is na lang blessureleed deze week weer het veld op gekomen. Het is nog onduidelijk of de Zweed fit genoeg is om te kunnen spelen. Volgens Omroep Gelderland gaat NEC proberen Excelsior te verslaan met vijf verdedigers. Buwalda keert dan terug in het centrum en Fomitschow versterkt het middenveld. Groeneveld zal samen met Grot het aanvalskoppel moeten vormen. Awoniyi mag dan op de bank plaats nemen. Het blijft gissen, met de besloten trainingen.



Kortom, we witte ut nie. De elf die er morgen staan, moeten zorgen dat ze er ook staan. Come on NEC!



Opstelling NEC: Delle; Heinloth, Buwalda, Dumic (C), Golla, Burnet; Von Haacke, Bikel, Fomitschow; Grot, Groeneveld

Formitschow als veredelde links of rechts buiten? De beste man kan nog geen vrije trap of corner nemen en nu moet hij de beslissende voorzetten geven?
Geen Messaoud in de basis? Geen Kadioglu in de basis? Gaan we weer gokken op het houden van de 0 en wisselen als het weer te laat is? Waarom niet sterk aanvallend beginnen?

Ach we zien het morgen wel, de wedstrijd stelt aan de opstelling te zien niet veel voor, het is alleen maar erop of eronder. :zzz:

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Jomano »

Maar ik zal mezelf niet veranderen, ook niet in deze situatie", aldus Hyballa zelf. "We hebben de wedstrijd tegen Twente tactisch, maar ook emotioneel geanalyseerd. Ons spel was niet goed, maar de andere wedstrijden waren niet zo slecht."
De andere wedstrijden waren niet zo slecht?? En dat meent hij ook nog?
De enige wedstrijd die niet zo slecht was, was tegen ADO.
Utrecht, kansloze wedstrijd, helemaal niets, maar dan ook niets te vertellen.
Vitesse, een uur lang niet om aan te zien, na het tegendoelpunt gingen ze eindelijk een beetje voetballen.
Tegen Groningen creëer je eindelijk weer wat kansen, maar Groningen ook. Na de tegengoal was het spel armetierig.
Ajax, zaadpot, kansloze wedstrijd.
Twente, nog nooit zo'n slap zooitje op het veld gezien.

Ik weet niet waar Hyballa op let, maar een kinderhand lijkt gauw gevuld bij hem. Hij is blijkbaar al tevreden wanneer ze de bal 3x naar dezelfde kleur overspelen....oh wacht, dat is ook al zeldzaam.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:Een verspreking van Leen dus en hij bedoelde promotie in plaats van kampioen?
Vitesse werd kampioen van de eerste divisie, NEC werd kampioen van de nacompetitie. En Leen heeft het over spelers als Xhofleer en Bicentini. Hij trok middenvelder Van Wanrooy vervolgens aan en meteen was het mentaliteitsprobleem bij NEC verdwenen en NEC promoveerde via de nacompetitie.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:Een verspreking van Leen dus en hij bedoelde promotie in plaats van kampioen?
Vitesse werd kampioen van de eerste divisie, NEC werd kampioen van de nacompetitie. En Leen heeft het over spelers als Xhofleer en Bicentini. Hij trok middenvelder Van Wanrooy vervolgens aan en meteen was het mentaliteitsprobleem bij NEC verdwenen en NEC promoveerde via de nacompetitie.
Carlos van Wanrooij,zo worden ze tegenwoordig niet vaak meer gemaakt.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

zuurpruim schreef:
mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:Een verspreking van Leen dus en hij bedoelde promotie in plaats van kampioen?
Vitesse werd kampioen van de eerste divisie, NEC werd kampioen van de nacompetitie. En Leen heeft het over spelers als Xhofleer en Bicentini. Hij trok middenvelder Van Wanrooy vervolgens aan en meteen was het mentaliteitsprobleem bij NEC verdwenen en NEC promoveerde via de nacompetitie.
Carlos van Wanrooij,zo worden ze tegenwoordig niet vaak meer gemaakt.

Carlos van Wanrooy is een van de beste NEC-ers aller tijden. Met Carlos links op het middenveld hadden we nu om Europees voetbal gestreden.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

mschr schreef:
zuurpruim schreef:
mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:Een verspreking van Leen dus en hij bedoelde promotie in plaats van kampioen?
Vitesse werd kampioen van de eerste divisie, NEC werd kampioen van de nacompetitie. En Leen heeft het over spelers als Xhofleer en Bicentini. Hij trok middenvelder Van Wanrooy vervolgens aan en meteen was het mentaliteitsprobleem bij NEC verdwenen en NEC promoveerde via de nacompetitie.
Carlos van Wanrooij,zo worden ze tegenwoordig niet vaak meer gemaakt.

Carlos van Wanrooy is een van de beste NEC-ers aller tijden. Met Carlos links op het middenveld hadden we nu om Europees voetbal gestreden.
:withstupid: Want dat deden we toen ook elk jaar!
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Mark Ariaans »

NECvooralles schreef:Wat me wel opvalt vandaag in de interviews is dat Hyballa te koelbloedig is, en te relativerend. Alsof hij de onrusr in zichzelf moet bezweren.
Iets meer urgentiegevoel uitstralen mag wel, en is ook congruenter met wat ie langs de kant doet.
Ik denk dat wat Hyballa ook doet, iemand zal er ongetwijfeld iets negatiefs in lezen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

NECvooralles schreef:Wat me wel opvalt vandaag in de interviews is dat Hyballa te koelbloedig is, en te relativerend. Alsof hij de onrusr in zichzelf moet bezweren.
Iets meer urgentiegevoel uitstralen mag wel, en is ook congruenter met wat ie langs de kant doet.
De man is totaal de weg kwijt .Maar hij acteert de relaxte trainer,dat is duidelijk.De ene dag met overslaande stem je supporters de oren kapot schreeuwen en een paar dagen alles relativeren,dat is onmogelijk. Hij voelt de extreme druk en dat is logisch,nieuw verlies lijkt mij het einde voor Hyballa.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

Volgens mij word je normaal gesproken in zijn toestand door je leidingevende aan de arm naar de bedrijsarts gebracht.
Begint meestal met 6 weken volledige rust....zwaar overspannen heet dat.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

pjottr schreef:Volgens mij word je normaal gesproken in zijn toestand door je leidingevende aan de arm naar de bedrijsarts gebracht.
Begint meestal met 6 weken volledige rust....zwaar overspannen heet dat.
Daar kan ik mij iets beter in vinden dan het idee wat je van de week had over de beste man.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten