Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Janssen »

Danish Dynamite schreef:
Jeffry74 schreef:Ten opzichte van de laatste 8 wedstrijden zag ik vandaag al 50% meer voetbal met backs die opkwamen, 3-hoekjes, cross passes die aankwamen en een mooi doelpunt via een steekpass........
Ik vond zelfs Delle met meer vetrouwen in de goal staan!

Met 3 man voorin heb je in ieder geval altijd een kans om te counteren, terwijl dat met 1 man veel lastiger is.
Dat was Hyballa even vergeten.
:withstupid:
:withstupid: :withstupid:

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wessel »

:withstupid:

Er was veel meer rust en overleg in het team dan in het chaotische, ongeorganiseerde spel onder Hyballa. Ik heb voor het eerst sinds tijden weer eens kunnen genieten van een wedstrijd.

ForzaVakZ
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 29 mei 2008, 19:12

Re: Peter Hyballa

Bericht door ForzaVakZ »

Zoals bij elke club waar Hyballa vertrokken is ook hier een grote pro en anti Hyballa stemming. Dat alleen al zou de beste man eens moeten laten beseffen iets te veranderen aan zijn aanpak!

Gebruikersavatar
Wim1970
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 10:11

Re: Peter Hyballa

Bericht door Wim1970 »

Danish Dynamite schreef:
Jeffry74 schreef:Ten opzichte van de laatste 8 wedstrijden zag ik vandaag al 50% meer voetbal met backs die opkwamen, 3-hoekjes, cross passes die aankwamen en een mooi doelpunt via een steekpass........
Ik vond zelfs Delle met meer vetrouwen in de goal staan!

Met 3 man voorin heb je in ieder geval altijd een kans om te counteren, terwijl dat met 1 man veel lastiger is.
Dat was Hyballa even vergeten.
:withstupid:
Precies, het tactisch vernuft van Ronnie!!! Er zit weer leven in dit elftal. Het zijn nog steeds geen topspelers, maar ze leken wel wat losser te voetballen.

Zou Hyballa nu gisteren ook hebben gekeken??
Veni, Vidi, Vagina..., Wim kwam en zag dat het kut was

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

Wim1970 schreef:
Danish Dynamite schreef:
Jeffry74 schreef:Ten opzichte van de laatste 8 wedstrijden zag ik vandaag al 50% meer voetbal met backs die opkwamen, 3-hoekjes, cross passes die aankwamen en een mooi doelpunt via een steekpass........
Ik vond zelfs Delle met meer vetrouwen in de goal staan!

Met 3 man voorin heb je in ieder geval altijd een kans om te counteren, terwijl dat met 1 man veel lastiger is.
Dat was Hyballa even vergeten.
:withstupid:
Precies, het tactisch vernuft van Ronnie!!! Er zit weer leven in dit elftal. Het zijn nog steeds geen topspelers, maar ze leken wel wat losser te voetballen.

Zou Hyballa nu gisteren ook hebben gekeken??
Die zit nu nog voor zijn TV te schreeuwen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Arjan van Hout »

De Kletskop schreef:
Danish Dynamite schreef:
RobertvdW schreef:Ja, ga die man maar natrappen! Geen stijl! Wie zegt dat NEC met hem ook niet gewonnen had?
Ik durf dat te zeggen, met Hyballa had er vandaag weer geen voetbal ingezeten en hadden er weer spelers in het veld gelopen die zichtbaar bang waren om een fout te maken.
Het is heel simpel, Peter is een sympathieke vent, maar zijn methode was al weken uitgewerkt bij deze groep.
Hyballa speelt de sympathieke vent.
Dat zeker niet. Hij speelt niks. Hij is zoals hij is.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

En dat is eng zat.....vreemd trouwens dat niemand meer wat van deze extreme betrokken vechter heft gehoord of gezien.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

NECvooralles schreef:
pjottr schreef:En dat is eng zat.....vreemd trouwens dat niemand meer wat van deze extreme betrokken vechter heft gehoord of gezien.
Ja, maar meestal wordt er een vaststellingsovereenkomst gemaakt bij ontslag waar ook afgesproken wordt dat er extern niets meer gezegd wordt over . Maar ik had hem ook verwacht bij Voetbale Inside of Studio Voetbal.
Dat is toch alleen maar goed? Een betrokken Hyballa zal beseffen dat NEC baat heeft bij rust.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Legendario »

Tiel schreef:Ik heb de indruk dat Ronnie en Potje ook een enorm statement wilde maken richting Hyballa met het invallen van Mauk.
Ik denk eerder een statement naar Mauk, waarvan ze weten dat hij ontevreden is en die ze het hele jaar bij Jong NEC hebben zien ballen.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Polleke »

Een trainer moet leren van zijn fouten. Alleen dan wordt je beter. Er zijn maar weinig trainers die dat kunnen.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door De Kletskop »

Polleke schreef:Een trainer moet leren van zijn fouten. Alleen dan wordt je beter. Er zijn maar weinig trainers die dat kunnen.
Een Hyballa in ieder geval niet is gebleken.

Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door necmaniacs »

Danish Dynamite schreef:
RobertvdW schreef:Ja, ga die man maar natrappen! Geen stijl! Wie zegt dat NEC met hem ook niet gewonnen had?
Ik durf dat te zeggen, met Hyballa had er vandaag weer geen voetbal ingezeten en hadden er weer spelers in het veld gelopen die zichtbaar bang waren om een fout te maken.
Het is heel simpel, Peter is een sympathieke vent, maar zijn methode was al weken uitgewerkt bij deze groep.
:withstupid:

aardige kerel, en kan goed over het spelletje praten en analyseren, maar je kunt je uberhaupt afvragen of zijn methode werkt, tot toe nergens namelijk...

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

necmaniacs schreef:
Danish Dynamite schreef:
RobertvdW schreef:Ja, ga die man maar natrappen! Geen stijl! Wie zegt dat NEC met hem ook niet gewonnen had?
Ik durf dat te zeggen, met Hyballa had er vandaag weer geen voetbal ingezeten en hadden er weer spelers in het veld gelopen die zichtbaar bang waren om een fout te maken.
Het is heel simpel, Peter is een sympathieke vent, maar zijn methode was al weken uitgewerkt bij deze groep.
:withstupid:

aardige kerel, en kan goed over het spelletje praten en analyseren, maar je kunt je uberhaupt afvragen of zijn methode werkt, tot toe nergens namelijk...
gewoon niet geschikt als hoofdtrainer.

Prima voor een trainingskamp of wat clinics en in de jeugd.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door bertje »

De Kletskop schreef:
Polleke schreef:Een trainer moet leren van zijn fouten. Alleen dan wordt je beter. Er zijn maar weinig trainers die dat kunnen.
Een Hyballa in ieder geval niet is gebleken.
Inderdaad. En dat is jammer, want ik geloof dat het in principe een uitstekende oefenmeester is en een hele sympathieke man.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

necmaniacs schreef:
Danish Dynamite schreef:
RobertvdW schreef:Ja, ga die man maar natrappen! Geen stijl! Wie zegt dat NEC met hem ook niet gewonnen had?
Ik durf dat te zeggen, met Hyballa had er vandaag weer geen voetbal ingezeten en hadden er weer spelers in het veld gelopen die zichtbaar bang waren om een fout te maken.
Het is heel simpel, Peter is een sympathieke vent, maar zijn methode was al weken uitgewerkt bij deze groep.
:withstupid:

aardige kerel, en kan goed over het spelletje praten en analyseren, maar je kunt je uberhaupt afvragen of zijn methode werkt, tot toe nergens namelijk...
Heel kort wellicht. Want 25 punten uit de eerste 19 wedstrijden was natuurlijk een fantastische score.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

Kleedkamer beelden NEC uitgelekt:

http://www.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=9007
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Laten we hopen dat het er niet zo aan toe ging in de kleedkamer bij NEC...

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Gerard Lopez »

De teamgeest is wel een stuk minder nu we geen kringetjes in de middencirkel meer houden trouwens, dat is wel jammer :td:
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Jota »

Ik ben een Hyballa fan, maar kan niet anders toegeven dat hij zijn coachingsstijl kennelijk niet kan aanpassen aan wat het team nodig heeft. De spelers gingen gebukt onder het gebrek aan vertrouwen.
Ik zou hem nog graag terug zien maar niet als verantwoordelijk coach

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Demtsjenko »

wat ik mij afvraag is waar en wat er precies mis is gegaan...

voor de winterstop wist hyballa met een vrij nieuw team in no-time een vechtmachine te ontwikkelen die voor geen enkele tegenstander bang was en veelal op z'n duits te tegenstander wist te overrompelen. in die periode kreeg hij ontzettend veel lof over zijn aanpak, toewijding en lef... het voetbal was niet altijd even goed, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd. ook de spelers leken te geloven in de aanpak die werd gevolgd.

natuurlijk waren er wat aanvarinkjes met spelers (lundholm en owusu abeyie o.a.) maar wat is er nu precies gebeurd dat ervoor heeft gezorgd dat met name mentaal het elftal volledig is ingestort in zo'n korte tijd, terwijl dat voor de winterstop juist hun kracht was. dat hyballa daarna kunstgrepen gaat toepassen om het zelfvertrouwen te boosten is hem niet eens aan te rekenen, hoewel hij daar wel in doorsloeg (met 5 verdedigers tegen een sterke tegenstander is te billijken... tegen een zwakke tegenstander natuurlijk niet).

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door pjottr »

Omdat, in tegenstelling tot wat Hyballa zelf riep, NEC ontzettend voorspelbaar speelde.
Dat ging goed, mede door een enorme dosis mazzel in het begin.
Totdat tegenstanders het in de gaten hadden en zich gingen aanpassen.
Daar had Hyballa geen tactisch antwoord op.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Demtsjenko »

hoe gingen de tegenstanders zich dan aanpassen? na de winterstop werd 'gewoon' nog gewonnen van willem II en roda met hetzelfde type spel... daarna werd verloren van feyenoord... vrij normaal...
daarna werd zeer ongelukkig en erg onverdiend verloren van de eagles... en pas na het verlies tegen pec ging NEC over op 5-3-2 tegen psv...

ik denk dat wanneer hyballa vast had blijven houden aan de speelstijl van voor de winterstop in dezelfde formatie nog steeds heel veel tegenstanders daar geen afdoende antwoord op zouden hebben gehad... als hyballa al een fout heeft gemaakt is het de overschakeling naar 5-3-2... tegen psv nog te rechtvaardigen, maar tegen andere tegenstanders niet...

maar dan nog vind ik met name het mentale verval opmerkelijk...

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door De Kletskop »

Het is fout gegaan toen Hyballa het na een paar nederlagen niet meer wist en begon te husselen. Begin fouten in het trainersvak. Dit kan, dit mag zelfs, maar op den duur zul je moeten gaan inzien dat vastigheden gewenst zijn.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

De Kletskop schreef:Het is fout gegaan toen Hyballa het na een paar nederlagen niet meer wist en begon te husselen. Begin fouten in het trainersvak. Dit kan, dit mag zelfs, maar op den duur zul je moeten gaan inzien dat vastigheden gewenst zijn.
:withstupid: daarbij begon hij ook te experimenteren naar de theorie die hijzelf predikt in zijn schriftelijke werk. Hij bleek eigenzinnig en niet meer in staat te herstellen wat hij had ingezet.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door mschr »

Demtsjenko schreef: daarna werd zeer ongelukkig en erg onverdiend verloren van de eagles...
Zeer ongelukkig verloren? We creëerden helemaal niks ondanks het vele balbezit en Manu was voortdurend een plaag voor de verdediging. We konden zelfs geen greep krijgen op de wedstrijd, toen Manu totaal onterecht rood kreeg. We verloren niet onverdiend. We waren bijzonder zwak tegen Eagles.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten