Sfeervak '080'

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.

Zou jij in een sfeervak willen zitten (staan)?

ja
188
53%
nee
167
47%
 
Totaal aantal stemmen: 355

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Sfeervak '080'

Bericht door jsentani »

JBNMGN schreef:Als ik alle meningen hier zo lees dan is er maar 1 oplossing;
de Goffert drastisch verbouwen en een sfeer tribune maken in plaats van een sfeer vak. Dat kan op 2 manieren. Of je gebruikt dan de hele tribune achter de goal als sfeer tribune met alleen maar sta plaatsen of je betrekt vak L en vak J en misschien nog een deel van H er bij. In die hoek wordt toch het meest gezongen dus dat samenvoegen tot een sfeer hoek kan ook.
Hoe je het ook bekijkt, er is de laatste tijd veel meer sfeer dan afgelopen seizoenen. En dat is een prima ontwikkeling. :bier: :hail: :sjaal:
En daarom nog een keer door de zure appel heen bijten. Mensen op vak L verplaatsen naar M en N waardoor L ook een staanvak kan worden.
Staantribune is een stap te ver maar het ultime doel in dit of in een nieuw stadion.
Kijk bij andere clubs, een staantribune geeft sfeer, geeft motivatie en grote druk bij de tegenstander.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11644
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door DJTEEF! »

Ik vind het er sinds de komst van 080 eerlijk gezegd niet veel sfeervoller op geworden. Lood om oud ijzer.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door mschr »

jsentani schreef: En daarom nog een keer door de zure appel heen bijten. Mensen op vak L verplaatsen naar M en N waardoor L ook een staanvak kan worden.
N kan hooguit 4 vluchtelingen uit L opvangen. Meer vrije plaatsen zijn niet beschikbaar. Ik stel voor het sfeervak uit te breiden naar vakkie H. Daar hebben ze al een staantribune en vakkie H is zo leeg als de koopgoot op zondag.

Gebruikersavatar
NECNijmeguh
Berichten: 1585
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:28
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door NECNijmeguh »

DJTEEF! schreef:Ik vind het er sinds de komst van 080 eerlijk gezegd niet veel sfeervoller op geworden. Lood om oud ijzer.
:withstupid: Verschil is dat 'sfeer' nu voornamelijk uit een vak komt ipv uit verschillende delen van het stadion.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JBNMGN »

jsentani schreef:
JBNMGN schreef:Als ik alle meningen hier zo lees dan is er maar 1 oplossing;
de Goffert drastisch verbouwen en een sfeer tribune maken in plaats van een sfeer vak. Dat kan op 2 manieren. Of je gebruikt dan de hele tribune achter de goal als sfeer tribune met alleen maar sta plaatsen of je betrekt vak L en vak J en misschien nog een deel van H er bij. In die hoek wordt toch het meest gezongen dus dat samenvoegen tot een sfeer hoek kan ook.
Hoe je het ook bekijkt, er is de laatste tijd veel meer sfeer dan afgelopen seizoenen. En dat is een prima ontwikkeling. :bier: :hail: :sjaal:
En daarom nog een keer door de zure appel heen bijten. Mensen op vak L verplaatsen naar M en N waardoor L ook een staanvak kan worden.
Staantribune is een stap te ver maar het ultime doel in dit of in een nieuw stadion.
Kijk bij andere clubs, een staantribune geeft sfeer, geeft motivatie en grote druk bij de tegenstander.
Feit blijft dat je mensen niet mag/moet verplaatsen tegen hun zin in. Nogmaals, dan krijg je net als vorige keer dat mensen geen seizoenkaart meer nemen. En dat wil je ook niet.
Zoals ik al eerder schreef: als ze mij zouden dwingen ergens anders te gaan zitten dan kapte ik er ook mee, simpel! Ik laat me niet wegsturen voor een groepje die meer ruimte willen ten koste van anderen.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13332
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Pol »

NECNijmeguh schreef:
DJTEEF! schreef:Ik vind het er sinds de komst van 080 eerlijk gezegd niet veel sfeervoller op geworden. Lood om oud ijzer.
:withstupid: Verschil is dat 'sfeer' nu voornamelijk uit een vak komt ipv uit verschillende delen van het stadion.
Ik hoor dit vaker, maar dat is onzin. Ik zit in vak G en daar werd vroeger ook niet gezongen. Er is wel degelijk meer sfeer in het stadion gekomen. Niet echt mijn manier van sfeer, maar wel beter dan voorheen.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
jsentani schreef: En daarom nog een keer door de zure appel heen bijten. Mensen op vak L verplaatsen naar M en N waardoor L ook een staanvak kan worden.
N kan hooguit 4 vluchtelingen uit L opvangen. Meer vrije plaatsen zijn niet beschikbaar. Ik stel voor het sfeervak uit te breiden naar vakkie H. Daar hebben ze al een staantribune en vakkie H is zo leeg als de koopgoot op zondag.
:withstupid:
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Tiel »

mschr schreef:
jsentani schreef: En daarom nog een keer door de zure appel heen bijten. Mensen op vak L verplaatsen naar M en N waardoor L ook een staanvak kan worden.
N kan hooguit 4 vluchtelingen uit L opvangen. Meer vrije plaatsen zijn niet beschikbaar. Ik stel voor het sfeervak uit te breiden naar vakkie H. Daar hebben ze al een staantribune en vakkie H is zo leeg als de koopgoot op zondag.
Tegen Fortuna zijn er nog 70 plaatsen vrij.

Probleem is dat het bijna allemaal losse plaatsen zijn en dat je dus iedereen uit elkaar trekt.

Tevens kom je dan met nog een leeg staanvak te zitten. 080 is echt niet elke wedstrijd uitverkocht.
Laatst gewijzigd door Tiel op ma 29 jan 2018, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JBNMGN »

Tiel schreef:
mschr schreef:
jsentani schreef: En daarom nog een keer door de zure appel heen bijten. Mensen op vak L verplaatsen naar M en N waardoor L ook een staanvak kan worden.
N kan hooguit 4 vluchtelingen uit L opvangen. Meer vrije plaatsen zijn niet beschikbaar. Ik stel voor het sfeervak uit te breiden naar vakkie H. Daar hebben ze al een staantribune en vakkie H is zo leeg als de koopgoot op zondag.
Tegen Fortuna zijn er nog 70 plaatsen vrij.

Probleem is dat het bijna allemaal lossen plaatsen zijn en dat je dus iedereen uit elkaar trekt.

Tevens kom je dan met nog een leeg staanvak te zitten. 080 is echt niet elke wedstrijd uitverkocht.
Ik stel voor dat we afwachten OF we wel promoveren, OF het stadion wel gekocht gaat worden, OF het stadion dan ook verbouwd gaat worden, en WAT de plannen dan zijn bij verbouw/nieuwbouw.
Tot die tijd alles laten zoals het nu is, en gewoon hopen dat er elke wedstrijd een goede sfeer blijft.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Legendario »

Kanchelskis schreef:
Pol schreef:
Kanchelskis schreef:
Curva schreef:
((Y)sfeervak(Y)) schreef:Ik zat op L ik ben daar weg gegaan omdat er in vak 080 nog al wat aparte mensen staan, naast de trap bij L ong rij 7. Er zit ook een grote groep tussen die echt zweer wilt creëren en het negatieven proberen te onder drukken! :tu: :tu: .. vak L zou je idd kunnen halveren en die mensen een plek bij elkaar terug geven voor de zelfde prijs en vak 080 groter maken. Een trommel vind ik prima mits het geen orkest word.
Ik vind de sfeer van 080 Super.
Het is alleen jammer dat ze alle "sfeermakers" uit de andere vakken hebben getrokken en nu bij elkaar zitten waardoor er in de andere (aangrenzende) vakken nu bijna niet meer meegedaan wordt.
Er komen ook wat liedjes voorbij met meer coupletten dan het Wilhelmus. Die delen ze vast via de groepswhatsapp en studeren ze dagen van tevoren in. Logisch dat het "gewone publiek" dan niet aanhaakt. Bij andere bekende liedjes zie je dat vaker terugkomen..dat men aanhaakt.
Zijn er liedjes? Ik ken alleen het clublied.
"Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan" :crazy:

In het (verre) verleden had je "Waar zij gaan en waar zij spelen, wij gaan altijd met ze mee.."
En "Glory glory Mark Verhoeven" natuurlijk.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door bertje »

CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Als er een trommel in het stadion komt dan hou ik m'n mond tot er gescoord wordt. Trommels zijn kut.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door mschr »

Wie trommels wil, moet maar naar het Gelredome gaan. Daar zijn trommels zat.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door MojoMojo »

bertje schreef:
CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Als er een trommel in het stadion komt dan hou ik m'n mond tot er gescoord wordt. Trommels zijn kut.
:withstupid: Kunnen we misschien meteen de klappers van AZ lenen?
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Gijscoman »

CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Volgens mij heeft Legio het over enkel één trommel, om het zingen iets meer te stroomlijnen. Aangezien de mensen in 080 (voornamelijk Legio) ongeveer de enige zijn die zingen en die het team door moeilijke momenten halen, is het wat mij betreft ook aan hen om de concrete invulling te bepalen (vanzelfsprekend met grenzen op het gebied van geweld, racisme, etc.; gelukkig vormen Legio en hun trommel geen risico op dat gebied). En zo aanwezig is die trommel nu ook niet. Bij sommige clubs lijken er meer trommels dan fans te zijn en overheersen de trommels alles. Dat is in 080 geenszins het geval.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JBNMGN »

bertje schreef:
CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Als er een trommel in het stadion komt dan hou ik m'n mond tot er gescoord wordt. Trommels zijn kut.
:withstupid: straks krijgen we nog zo'n malloot met een megafoon. Opzouten met die kunstmatige sfeerverbeteraars. Als het niet spontaan uit de strotten kan komen dan laat maar!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Tiel »

JBNMGN schreef:
bertje schreef:
CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Als er een trommel in het stadion komt dan hou ik m'n mond tot er gescoord wordt. Trommels zijn kut.
:withstupid: straks krijgen we nog zo'n malloot met een megafoon. Opzouten met die kunstmatige sfeerverbeteraars. Als het niet spontaan uit de strotten kan komen dan laat maar!
Megafoon is uit, microfoon is het tegenwoordig met een installatie erbij.


Maar als er een iemand de boel staat de dirigeren en ook nog een trommel erbij vraag ik mij een ding af:

In welk vak zit nu het klapvee?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Gijscoman »

Tiel schreef:
JBNMGN schreef:
bertje schreef:
CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Als er een trommel in het stadion komt dan hou ik m'n mond tot er gescoord wordt. Trommels zijn kut.
:withstupid: straks krijgen we nog zo'n malloot met een megafoon. Opzouten met die kunstmatige sfeerverbeteraars. Als het niet spontaan uit de strotten kan komen dan laat maar!
Megafoon is uit, microfoon is het tegenwoordig met een installatie erbij.


Maar als er een iemand de boel staat de dirigeren en ook nog een trommel erbij vraag ik mij een ding af:

In welk vak zit nu het klapvee?
Vanuit Legio/080 komt volgens mij dat verwijt ook niet. Dat is veel meer vanuit HKN enzo. Volgens mij is het wel belangrijk om die twee te scheiden.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door JBNMGN »

Gijscoman schreef:
Tiel schreef:
JBNMGN schreef:
bertje schreef:
CazNEC schreef:Die trommel (en in de toekomst wellicht trommels) zijn mijns inziens een aanwinst. Als de vakken ernaast zich niet te onwelwillend opstellen krijgen we misschien zowaar wat sfeer in de Goffert.
Als er een trommel in het stadion komt dan hou ik m'n mond tot er gescoord wordt. Trommels zijn kut.
:withstupid: straks krijgen we nog zo'n malloot met een megafoon. Opzouten met die kunstmatige sfeerverbeteraars. Als het niet spontaan uit de strotten kan komen dan laat maar!
Megafoon is uit, microfoon is het tegenwoordig met een installatie erbij.


Maar als er een iemand de boel staat de dirigeren en ook nog een trommel erbij vraag ik mij een ding af:

In welk vak zit nu het klapvee?
Vanuit Legio/080 komt volgens mij dat verwijt ook niet. Dat is veel meer vanuit HKN enzo. Volgens mij is het wel belangrijk om die twee te scheiden.
HKN en 080 scheiden? Dus HKN of 080 verhuizen naar de overkant? Kan ook. Heb je 2 vakken met sfeer :jestera:
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Legendario »

JBNMGN schreef:
Gijscoman schreef:Vanuit Legio/080 komt volgens mij dat verwijt ook niet. Dat is veel meer vanuit HKN enzo. Volgens mij is het wel belangrijk om die twee te scheiden.
HKN en 080 scheiden? Dus HKN of 080 verhuizen naar de overkant? Kan ook. Heb je 2 vakken met sfeer :jestera:
:jestera: Briljant.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door bertje »

Legendario schreef:
JBNMGN schreef:
Gijscoman schreef:Vanuit Legio/080 komt volgens mij dat verwijt ook niet. Dat is veel meer vanuit HKN enzo. Volgens mij is het wel belangrijk om die twee te scheiden.
HKN en 080 scheiden? Dus HKN of 080 verhuizen naar de overkant? Kan ook. Heb je 2 vakken met sfeer :jestera:
:jestera: Briljant.
Afbeelding
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
BiT
Berichten: 3812
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 01:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door BiT »

Kut trommel
Ronnie, Bus 6!

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Kanchelskis »

BiT schreef:Kut trommel
:withstupid: Deze klinkt ook niet eens. Wel complimenten voor het fanatisme van dit vak, ook tegen de beloften.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Curva »

Zag er prima uit vanaf minuut 65 tot het einde. :biggrin:
Als dat door een trommeltje komt dan laat lekker trommelen...zonder dat vak zou je je bij een begrafenis wanen, op het gescheld na dan

Gebruikersavatar
Hennie-C
Berichten: 557
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 14:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Hennie-C »

Ik ben ook geen fan van een trommel, maar eerlijk gezegd stoor ik me niet aan dit kleuter trommelTJE. Ze houden nu in ieder geval maat. :biggrin:
Supporting eNieSee is everything!

Brabander
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Sfeervak '080'

Bericht door Brabander »

Het sfeervak is echt een aanwinst, mooi om te horen en te zien dat er mensen achter de club blijven staan.
Als die er niet waren, was de Goffert maar een saaie bedoeling en zat iedereen te wachten op Eus, " zie ge zagge, zie ge zagge........."

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten