Sfeer in het stadion (deel 2)

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Poort5
Berichten: 2550
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 21:19
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Poort5 »

mschr schreef:
vak Oost schreef: correct, op Oost [poort 9] daar vond je de meelevende supporters, daar kwam je als tiener en jong volwassene om je cluppie aan te moedigen
Maar op 5 stonden de kenners, die wisten dat NEC types als een Bennie Werts en een Jantje Peters miste.
:withstupid:
Ik kan natuurlijk moeilijk iets anders zeggen haha.

Gebruikersavatar
LvB
Berichten: 1643
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 10:45
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door LvB »

geert schreef:
TT schreef:
vak Oost schreef:
TT schreef:
vak Oost schreef:
Voorwaarts schreef:In het oude stadion, dwz vrije plaatsen was de sfeer veel beter. Dat moet terug. En nu is de kans om dat terug te krijgen. Ik zie steeds meer mogelijkheden.
in de oude goffert was de sfeer anders en zeker niet beter ... behalve als er iets te winnen viel dan ging er wel eens het dak er van af
Nou, ter hoogte van Poort 9 was de sfeer in mijn herinnering altijd prima.....zelfs al stond je anderhalf uur in de regen. Er werd gezongen, geschreeuwd....
en ondanks dat er geen vaste plaatsen waren, was iedereen toch altijd zo'n beetje op een eigen plek terug te vinden.
Zelfs al kwam je vlak voor tijd....op 'jouw' plekje kon je staan. Dat vond ik één van de mooie dingen destijds.
Overigens was die sfeer zeker niet overal in het stadion terug te vinden...
correct, op Oost [poort 9] daar vond je de meelevende supporters, daar kwam je als tiener en jong volwassene om je cluppie aan te moedigen,
in de rest van het stadion was het redelijk stil en op een gelukkige dag galmde er het NEC hup hup hup over de velden ... eigenlijk is er weinig verandert
:withstupid: Op de fiets, door de regen, van Ewijk naar Nijmegen. Daar 1,5 uur in de regen staan, 0-0 spelen tegen Volendam en dan door de regen weer terug. Aan dát aspect denkt ik overigens zónder weemoed terug.
:withstupid: maar dan met de fiets vanuit cuijk!
Dan had ik het vanuit Malden niet zo slecht :wink:

Robinhoo13
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 10:13
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Robinhoo13 »

Weet iemand hoe die slingers / serpentine dingen heetten die Legio ook vaak gebruikt bij acties?
En weet iemand ook waar je deze kan kopen?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4827
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door T.I.G.O. »

Robinhoo13 schreef:Weet iemand hoe die slingers / serpentine dingen heetten die Legio ook vaak gebruikt bij acties?
En weet iemand ook waar je deze kan kopen?

Alvast bedankt.
ff google gebruiken,feestartikelen of zo.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11728
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door DJTEEF! »

Die heten slingers en serpentines.

Puck's Party-shop wellicht (van Welderenstraat)?

Robinhoo13
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 10:13
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Robinhoo13 »

Ik bedoel die dingen waaraan je moet draaien voordat het eruit komt:P
Weet de naam niet anders was het makkelijker geweest ;)

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11728
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door DJTEEF! »

Dat zijn Party Poppers JONGUH!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26905
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door De Kletskop »

Pol schreef:
mschr schreef:
Pol schreef: Ons publiek zal nooit een echte doorslaggevende rol spelen. Maar gisteren was er tot aan de 0-3 nog steeds voldoende steun. Dus, nee, hij heeft niet echt een punt.
Jamaar, ook bij 0-0 werden wij als publiek overschreeuwd door de Sparta-aanhang. Voetbalt NEC, zoals wij supporters zijn? Ongeïnspireerd en futloos? Waarom waren we vorige week in Amsterdam maar met 150 supporters, terwijl bij de officiële degradatiewedstrijd van Willem II vorig seizoen, het uitvak in de ArenA uitverkocht was en de meegereisde Tilburgers uitzinnig en zanglustig waren? Is het verval van NEC niet gekomen door de hoge zuurgraad op de tribune en in de wandelgangen? Is het niet de taak van het sfeervak om deze trend om te buigen?
Heb het even opgezocht. Er waren bij genoemde wedstrijd (Ajax werd kampioen) 270 Willem II supporters.
:biggrin:
de man van de feitjes heeft dus ook een hele dikke duim.

Gebruikersavatar
Paddock
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 13 feb 2009, 22:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Paddock »

Robinhoo13 schreef:Ik bedoel die dingen waaraan je moet draaien voordat het eruit komt:P
Weet de naam niet anders was het makkelijker geweest ;)
Misschien moet je hier eens kijken: http://www.bax-shop.nl/verlichting-deco ... al-effects (streamers)

Die vlammenwerpers geven ook wel een aardig effect.
Uit ervaring weet ik dat ze nog wel eens moeillijk kunnen doen als je zoiets het stadion in wilt nemen.

Zifo25
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 23 mar 2009, 22:47
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Zifo25 »

T.I.G.O. schreef:
Robinhoo13 schreef:Weet iemand hoe die slingers / serpentine dingen heetten die Legio ook vaak gebruikt bij acties?
En weet iemand ook waar je deze kan kopen?

Alvast bedankt.
ff google gebruiken,feestartikelen of zo.
Dat zijn shooters, shooter-streamers (slierten) of shooter-confetti, te halen b.v. in Eindhoven, doos 20 stuks 150,-.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door LT »

Robinhoo13 schreef:Ik bedoel die dingen waaraan je moet draaien voordat het eruit komt:P
Trekken gaat makkelijker hoor!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door necnmgn »

LT schreef:
Robinhoo13 schreef:Ik bedoel die dingen waaraan je moet draaien voordat het eruit komt:P
Trekken gaat makkelijker hoor!
:jestera:

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Frans »

Top gisteren! :sjaal:
NECTheBest

Gebruikersavatar
Ron Delgado
Berichten: 4444
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:33
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Ron Delgado »

Leuk ook dat Foor en Leiwa de wave deden met de Emmensupporters.
Get up! Stay on the scene.

lurker024
Berichten: 111
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 17:37
Locatie: Njimegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door lurker024 »

Ik vind dit seizoen de muziek bij de spelersopkomst wel rommelig geregeld. Altijd Eye Of The Tiger was misschien wat saai, maar tenminste herkenbaar. Wat werd er vandaag gedraaid? In elk geval Pirates of the Caribbean theme (Tiesto versie?), maar daarvoor nog iets. Volgens mij is het ook niet meer elke wedstrijd hetzelfde.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door bertje »

Ja goed dat je erover begint. Kunnen ze daar mee ophouden? Het heeft echt een groot Roda JC gehalte en daar hou ik niet zo van. Dat eye of the tiger vind ik ook nogal afgezaagd, dus pak gewoon een kronenburger park ofzo. Iets Nijmeegs is altijd wel leuk.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door vak Oost »

bertje schreef:Ja goed dat je erover begint. Kunnen ze daar mee ophouden? Het heeft echt een groot Roda JC gehalte en daar hou ik niet zo van.
Dat eye of the tiger vind ik ook nogal afgezaagd, dus pak gewoon een kronenburger park ofzo. Iets Nijmeegs is altijd wel leuk.
je mag heus wel een bietje met de tijd mee gaan zolang er maar een opbouw en een herkenbaarheid in blijft,
dat kronenburger park is dan wel nimweegs maar totaal niet up-tempo en dat is wel nodig als sfeer muziek.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door bertje »

vak Oost schreef:
bertje schreef:Ja goed dat je erover begint. Kunnen ze daar mee ophouden? Het heeft echt een groot Roda JC gehalte en daar hou ik niet zo van.
Dat eye of the tiger vind ik ook nogal afgezaagd, dus pak gewoon een kronenburger park ofzo. Iets Nijmeegs is altijd wel leuk.
je mag heus wel een bietje met de tijd mee gaan zolang er maar een opbouw en een herkenbaarheid in blijft,
dat kronenburger park is dan wel nimweegs maar totaal niet up-tempo en dat is wel nodig als sfeer muziek.
Ach voor die simpele oenke-oenke popiejopie muziek zet ik wel de radio aan. Daarnaast komen de teams in de rust op met het enorme uptempo nummer: "al mot ik kruupe". Ik vind dat juist wel wat hebben, net zoals dat ons goaldeuntje al jaren van de Sjonnies is..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door vak Oost »

bertje schreef:
vak Oost schreef:
bertje schreef:Ja goed dat je erover begint. Kunnen ze daar mee ophouden? Het heeft echt een groot Roda JC gehalte en daar hou ik niet zo van.
Dat eye of the tiger vind ik ook nogal afgezaagd, dus pak gewoon een kronenburger park ofzo. Iets Nijmeegs is altijd wel leuk.
je mag heus wel een bietje met de tijd mee gaan zolang er maar een opbouw en een herkenbaarheid in blijft,
dat kronenburger park is dan wel nimweegs maar totaal niet up-tempo en dat is wel nodig als sfeer muziek.
Ach voor die simpele oenke-oenke popiejopie muziek zet ik wel de radio aan.
Daarnaast komen de teams in de rust op met het enorme uptempo nummer: "al mot ik kruupe". Ik vind dat juist wel wat hebben, net zoals dat ons goaldeuntje al jaren van de Sjonnies is..
spelers zullen wel van oenke-oenke popiejopie houden overigens maar daarnaast gewoon sfeer verhogende muziek, dat deuntje van Bryan Adams is vrolijk en uptempo
en het al mot ik kruupe en de sjonnies dat zijn [inmiddels] stadion klassiekers he`
Alles komt goed !!

jbnmgn

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door jbnmgn »

Tsunami bij het opkomen van de spelers? Of is er al een club waar dat gebruikt wordt?
Verder vond ik de sfeer zondag wat aan de tamme kant, hoe komt dat? We stonden met 1-0 en toen met 2-0 voor en toch kwam het niet zo van de grond als de vorige wedstrijd.

Maar goed, zondag nieuwe kansen. Dat over en weer zingen tussen de Hazenkamp en de Goffert tribune is gaaf, maar mag wel wat langer duren dan de 2 minuten van afgelopen zondag.

semnec
Berichten: 686
Lid geworden op: di 15 jan 2013, 10:42
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door semnec »

vak Oost schreef:
bertje schreef:
vak Oost schreef:
bertje schreef:Ja goed dat je erover begint. Kunnen ze daar mee ophouden? Het heeft echt een groot Roda JC gehalte en daar hou ik niet zo van.
Dat eye of the tiger vind ik ook nogal afgezaagd, dus pak gewoon een kronenburger park ofzo. Iets Nijmeegs is altijd wel leuk.
je mag heus wel een bietje met de tijd mee gaan zolang er maar een opbouw en een herkenbaarheid in blijft,
dat kronenburger park is dan wel nimweegs maar totaal niet up-tempo en dat is wel nodig als sfeer muziek.
Ach voor die simpele oenke-oenke popiejopie muziek zet ik wel de radio aan.
Daarnaast komen de teams in de rust op met het enorme uptempo nummer: "al mot ik kruupe". Ik vind dat juist wel wat hebben, net zoals dat ons goaldeuntje al jaren van de Sjonnies is..
spelers zullen wel van oenke-oenke popiejopie houden overigens maar daarnaast gewoon sfeer verhogende muziek, dat deuntje van Bryan Adams is vrolijk en uptempo
en het al mot ik kruupe en de sjonnies dat zijn [inmiddels] stadion klassiekers he`
We're gonna win van Bryan Adams inderdaad voor de wedstrijd vind ik altijd wel lekker maar die wordt meestal afgekapt na 10 sec omdat dan de intro al moet beginnen. Puntje planning zeg ik.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Legendario »

Bryan Adams? Ik zit nooit in het stadion, maar het draaien van Bryan Adams bij de opkomst zou een reden kunnen zijn om niet meer te gaan.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door vak Oost »

Legendario schreef:Bryan Adams? Ik zit nooit in het stadion, maar het draaien van Bryan Adams bij de opkomst zou een reden kunnen zijn om niet meer te gaan.
speciaal voor jou http://www.youtube.com/watch?v=wN0phjRi3iQ :tu:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Arjan van Hout »

Legendario schreef:Bryan Adams? Ik zit nooit in het stadion, maar het draaien van Bryan Adams bij de opkomst zou een reden kunnen zijn om niet meer te gaan.
Wat is er mis met bryan adams ?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Sfeer in het stadion (deel 2)

Bericht door Legendario »

vak Oost schreef:
Legendario schreef:Bryan Adams? Ik zit nooit in het stadion, maar het draaien van Bryan Adams bij de opkomst zou een reden kunnen zijn om niet meer te gaan.
speciaal voor jou http://www.youtube.com/watch?v=wN0phjRi3iQ :tu:
Zo kan ik hem wel hebben. :biggrin:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten