De financiële situatie bij NEC

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door valkhof »

Polleke schreef:
vak Oost schreef:
Polleke schreef:Zo gaat het keer op keer op keer op keer. Zwolle: nieuwe tribunes, Twente: nieuw vak zodra er vraag naar is. Hupsakee, opbouwen. Heracles: mag niet en zakken weg... NEC: mag niet en zakken weg.
Zo is het nu eenmaal: het stadion is de basis van een stabiele inkomstenbron. Zolang je dit stadion hebt, zonder dat je zelf de boel exploiteert blijf je hierin zitten.
MVV en Fortuna hadden een nieuw stadion met potentieel en NEC speelde nog in de grouwe ouwe goffert en hoe vergaat het die 2 limburgse clubs ?
Niet alleen even een nieuw stadion helpt je vooruit, hoe vergaat het met roda jc op dit moment ? Hoe vergaat het met twente en zijn dure huishouding ?

een huis bouwen begint bij de fundering ... alleen maar blind kijken naar sportief succes is als gokken op de beurs
Dat is niet waar. Je doet het in stappen. Ik zeg niet dat we moeten doorgroeien naar een stadion van 26000 man. Ik zeg ook niet dat je het in een stap moet doen. Het werkt alleen als je:

1. zelf het stadion exploiteert (dus eigenlijk moet je zelf eigenaar zijn of een huurafspraak maken waarop je zelf alle voordelen kan pakken).
2. het stadion snel en in stappen kan uitbreiden: in maart beslissen is in augustus bouwen.
3. je vooral dat ook met het hoofdgebouw kan doen.
4. jet het stadion ook buiten de wedstrijdmogelijkheden kan gaan gebruiken.

Een huis bouw je bij de fundering, dat is bij een voetbalclub de inkomsten en uitgaven. Een stadion is nogmaals meer dan een paar tribunes om een veld. Het is voor de succesvolle clubs dé inkomstenbron. Ajax, Twente zijn voorbeelden van clubs die voldoen aan die 4 punten. Heerenveen in mindere mate ook... Feyenoord niet, Heracles niet, Roda niet (te snel een te groot stadion), Fortuna niet (jaren gezeik over bedrijven in het stadion) etc.

Het is simpel: je MOET dit doen.. of je gaat dood. Is het niet nu, dan is het over 10 jaar. Zeker met de nieuwe promotie degradatieregeling: je gaat mee of je haakt af. Ik wil een goede huishouding, ik wil ook dat we geen schulden hebben en alhoewel ik snap dat je niet 40% kan snoeien in 4 maanden baal ik ook. Maar ik wil niet alleen horen hoe ze dit gaan oplossen.. dat is voor nu. Ik wil weten hoe ze het structureel gaan oplossen en dan wil ik geen antwoord van: verder snoeien... ik wil een antwoord van: meer inkomsten uit stadion.
dan zul je idd moeten verhuizen uit de goffert en dat roept ook weer weerstand op. maar idd, doorgroeien kan in de goffert niet.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door eniesee-elst »

Ajax en Heerenveen zijn geen eigenaar van het stadion. NEC was eigenaar van de Goffert en heeft het door eigen wanbeleid moeten verkopen. Eigenaar zijn van het stadion biedt geen garanties. Goede bestuurders met een lange termijnvisie, die lang aan de club verbonden zijn, die niet naar de waan van de dag handelen, die niet voor hun eigen ego/populariteit gaan en die financieel verantwoord beleid voeren zijn dat dat wel. Maargoed die vind je waarschijnlijk niet in de voetballerij maar in de top van een multinational.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door vak Oost »

Polleke schreef:ik kan er mee leven als er geen draagvlak is voor een grotere en betere club, ik kan er mee leven als het geld niet haalbaar is.
Maar de groei van NEC wordt tegengehouden door maar één simpel ding: de niet bestaande groei bij het stadion. En dat ligt niet aan de club, maar aan de gemeente Nijmegen én aan supporters.
Even een nieuw stadion uit de grond stampen is iets anders dan een flesje melk halen bij de grutter op de hoek, een nieuw stadion kost geld en wie gaat dat betalen ?
Daarnaast op het veld is er elk jaar wel een cycli van goed/gemiddels/slecht en een degradatie zoals bij NEC en roda betekent meteen het mes fors in je uitgave zetten en snel ook.
Er zijn veel factoren die kunnen bijdrage aan een gezonde financiele toekomst en tevens daarnaast ook een sportieve beleids cultuur, de club bestaat met wat er op het veld gebeurt.
Alles komt goed !!

Mastino Napoletano
Berichten: 277
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 14:38
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Mastino Napoletano »

Polleke schreef:
vak Oost schreef:
Polleke schreef:Zo gaat het keer op keer op keer op keer. Zwolle: nieuwe tribunes, Twente: nieuw vak zodra er vraag naar is. Hupsakee, opbouwen. Heracles: mag niet en zakken weg... NEC: mag niet en zakken weg.
Zo is het nu eenmaal: het stadion is de basis van een stabiele inkomstenbron. Zolang je dit stadion hebt, zonder dat je zelf de boel exploiteert blijf je hierin zitten.
MVV en Fortuna hadden een nieuw stadion met potentieel en NEC speelde nog in de grouwe ouwe goffert en hoe vergaat het die 2 limburgse clubs ?
Niet alleen even een nieuw stadion helpt je vooruit, hoe vergaat het met roda jc op dit moment ? Hoe vergaat het met twente en zijn dure huishouding ?

een huis bouwen begint bij de fundering ... alleen maar blind kijken naar sportief succes is als gokken op de beurs
Dat is niet waar. Je doet het in stappen. Ik zeg niet dat we moeten doorgroeien naar een stadion van 26000 man. Ik zeg ook niet dat je het in een stap moet doen. Het werkt alleen als je:

1. zelf het stadion exploiteert (dus eigenlijk moet je zelf eigenaar zijn of een huurafspraak maken waarop je zelf alle voordelen kan pakken).
2. het stadion snel en in stappen kan uitbreiden: in maart beslissen is in augustus bouwen.
3. je vooral dat ook met het hoofdgebouw kan doen.
4. jet het stadion ook buiten de wedstrijdmogelijkheden kan gaan gebruiken.




Een huis bouw je bij de fundering, dat is bij een voetbalclub de inkomsten en uitgaven. Een stadion is nogmaals meer dan een paar tribunes om een veld. Het is voor de succesvolle clubs dé inkomstenbron. Ajax, Twente zijn voorbeelden van clubs die voldoen aan die 4 punten. Heerenveen in mindere mate ook... Feyenoord niet, Heracles niet, Roda niet (te snel een te groot stadion), Fortuna niet (jaren gezeik over bedrijven in het stadion) etc.

Het is simpel: je MOET dit doen.. of je gaat dood. Is het niet nu, dan is het over 10 jaar. Zeker met de nieuwe promotie degradatieregeling: je gaat mee of je haakt af. Ik wil een goede huishouding, ik wil ook dat we geen schulden hebben en alhoewel ik snap dat je niet 40% kan snoeien in 4 maanden baal ik ook. Maar ik wil niet alleen horen hoe ze dit gaan oplossen.. dat is voor nu. Ik wil weten hoe ze het structureel gaan oplossen en dan wil ik geen antwoord van: verder snoeien... ik wil een antwoord van: meer inkomsten uit stadion.
Wellicht zou je je wat drukker kunnen maken over je eigen financiele situatie, dan had je vandaag ook naar NEC kunnen gaan.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15945
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

flauwe steek onder water van iemand die geen argumenten meer heeft

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4461
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Jeffry74 »

Mastino Napoletano schreef: Wellicht zou je je wat drukker kunnen maken over je eigen financiele situatie, dan had je vandaag ook naar NEC kunnen gaan.
Bijzonder ongepast om op een discussie te reageren zonder enige argumenten en sneren op de man gericht.

Aangezien ik als initiatiefnemer van het onofficiele committé "verschoon het forum, begin bij jezelf" nu al een tijd lang sociaal gericht forum,
wil ik mijn goede status niet bevuilen door hierop te reageren.

Doch zou een pukeface'je met bijbehorende ban mijns inziens hier zeker niet misstaan.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9356
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Polleke »

Jeffry74 schreef:
Mastino Napoletano schreef: Wellicht zou je je wat drukker kunnen maken over je eigen financiele situatie, dan had je vandaag ook naar NEC kunnen gaan.
Bijzonder ongepast om op een discussie te reageren zonder enige argumenten en sneren op de man gericht.

Aangezien ik als initiatiefnemer van het onofficiele committé "verschoon het forum, begin bij jezelf" nu al een tijd lang sociaal gericht forum,
wil ik mijn goede status niet bevuilen door hierop te reageren.

Doch zou een pukeface'je met bijbehorende ban mijns inziens hier zeker niet misstaan.
Ach, ik maak me er niet druk over. Hij heeft geen idee wat hij zegt.

Toch heb ik het idee dat vele hier niet goed lezen wat ik schrijf. Ik geef aan dat het stadion ons tegenhoudt om én een gezonde club te zijn en structureel eredivisie te spelen. Is er iemand die dat niet vindt? Ik geef aan dat als je stil staat als club je door de enorme ontwikkelingen om je heen dus eigenlijk terug uit gaat. Ik geef aan dat de gemeente Nijmegen en de plaats van De Goffert ervoor zorgt dat uitbreiding niet zomaar kan en al helemaal niet in stapjes.

Wat mijn stappen zijn is al volgt:

- NEC draait dit seizoen met een tekort van 1,5 miljoen. We vragen de investeerders garant te staan (voorkomen categorie 1) en lossen dit op met de verkoop van Conboy-Alireza na dit seizoen. Voor het komende seizoen, met de grootverdieners eraf, ligt er een eis van een sluitende begroting op eerste divisie niveau. Bij promotie kan alles dan alleen maar meezitten.
- NEC overlegd met gemeente en partijen over de overname van het stadion en gaat daar pas mee akkoord als er tevens een bouwvergunning bij zit voor tribune en hoofdtribune uitbreiding. Ik denk dat er ook wel iets van een hypotheek of zo mogelijk moet zijn? Misschien dat de gemeente daar ook een rol in kan spelen. Dat hoeft niet nu, maar door alle plannen af te tikken kan je meteen van start als de financiën rond zijn. Geen geld van de gemeente, wel plannen en hulp in deze vorm.

En dan doorgaan....

DR
Berichten: 4805
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door DR »

Polleke schreef:
Jeffry74 schreef:
Mastino Napoletano schreef: Wellicht zou je je wat drukker kunnen maken over je eigen financiele situatie, dan had je vandaag ook naar NEC kunnen gaan.
Bijzonder ongepast om op een discussie te reageren zonder enige argumenten en sneren op de man gericht.

Aangezien ik als initiatiefnemer van het onofficiele committé "verschoon het forum, begin bij jezelf" nu al een tijd lang sociaal gericht forum,
wil ik mijn goede status niet bevuilen door hierop te reageren.

Doch zou een pukeface'je met bijbehorende ban mijns inziens hier zeker niet misstaan.
Ach, ik maak me er niet druk over. Hij heeft geen idee wat hij zegt.

Toch heb ik het idee dat vele hier niet goed lezen wat ik schrijf. Ik geef aan dat het stadion ons tegenhoudt om én een gezonde club te zijn en structureel eredivisie te spelen. Is er iemand die dat niet vindt? Ik geef aan dat als je stil staat als club je door de enorme ontwikkelingen om je heen dus eigenlijk terug uit gaat. Ik geef aan dat de gemeente Nijmegen en de plaats van De Goffert ervoor zorgt dat uitbreiding niet zomaar kan en al helemaal niet in stapjes.

Wat mijn stappen zijn is al volgt:

- NEC draait dit seizoen met een tekort van 1,5 miljoen. We vragen de investeerders garant te staan (voorkomen categorie 1) en lossen dit op met de verkoop van Conboy-Alireza na dit seizoen. Voor het komende seizoen, met de grootverdieners eraf, ligt er een eis van een sluitende begroting op eerste divisie niveau. Bij promotie kan alles dan alleen maar meezitten.
- NEC overlegd met gemeente en partijen over de overname van het stadion en gaat daar pas mee akkoord als er tevens een bouwvergunning bij zit voor tribune en hoofdtribune uitbreiding. Ik denk dat er ook wel iets van een hypotheek of zo mogelijk moet zijn? Misschien dat de gemeente daar ook een rol in kan spelen. Dat hoeft niet nu, maar door alle plannen af te tikken kan je meteen van start als de financiën rond zijn. Geen geld van de gemeente, wel plannen en hulp in deze vorm.

En dan doorgaan....
Conboy zijn contract loopt af eind van dit seizoen. Dit moet je dus in de winterstop verkopen, anders loopt hij zo weg.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9356
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Polleke »

DR schreef:
Polleke schreef:
Jeffry74 schreef:
Mastino Napoletano schreef: Wellicht zou je je wat drukker kunnen maken over je eigen financiele situatie, dan had je vandaag ook naar NEC kunnen gaan.
Bijzonder ongepast om op een discussie te reageren zonder enige argumenten en sneren op de man gericht.

Aangezien ik als initiatiefnemer van het onofficiele committé "verschoon het forum, begin bij jezelf" nu al een tijd lang sociaal gericht forum,
wil ik mijn goede status niet bevuilen door hierop te reageren.

Doch zou een pukeface'je met bijbehorende ban mijns inziens hier zeker niet misstaan.
Ach, ik maak me er niet druk over. Hij heeft geen idee wat hij zegt.

Toch heb ik het idee dat vele hier niet goed lezen wat ik schrijf. Ik geef aan dat het stadion ons tegenhoudt om én een gezonde club te zijn en structureel eredivisie te spelen. Is er iemand die dat niet vindt? Ik geef aan dat als je stil staat als club je door de enorme ontwikkelingen om je heen dus eigenlijk terug uit gaat. Ik geef aan dat de gemeente Nijmegen en de plaats van De Goffert ervoor zorgt dat uitbreiding niet zomaar kan en al helemaal niet in stapjes.

Wat mijn stappen zijn is al volgt:

- NEC draait dit seizoen met een tekort van 1,5 miljoen. We vragen de investeerders garant te staan (voorkomen categorie 1) en lossen dit op met de verkoop van Conboy-Alireza na dit seizoen. Voor het komende seizoen, met de grootverdieners eraf, ligt er een eis van een sluitende begroting op eerste divisie niveau. Bij promotie kan alles dan alleen maar meezitten.
- NEC overlegd met gemeente en partijen over de overname van het stadion en gaat daar pas mee akkoord als er tevens een bouwvergunning bij zit voor tribune en hoofdtribune uitbreiding. Ik denk dat er ook wel iets van een hypotheek of zo mogelijk moet zijn? Misschien dat de gemeente daar ook een rol in kan spelen. Dat hoeft niet nu, maar door alle plannen af te tikken kan je meteen van start als de financiën rond zijn. Geen geld van de gemeente, wel plannen en hulp in deze vorm.

En dan doorgaan....
Conboy zijn contract loopt af eind van dit seizoen. Dit moet je dus in de winterstop verkopen, anders loopt hij zo weg.
Conboy kan je missen, maar die levert geen 1,5 miljoen op.

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Jackiegoal »

Als er een goed bod voor Conboy was gekomen was die in de zomer echt al lang vertrokken. In de winterstop vang je er nog minder voor, dus de kans dat die vertrekt is kleiner geworden.
"I am Brian, and so is my wife!"

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

Jackiegoal schreef:Als er een goed bod voor Conboy was gekomen was die in de zomer echt al lang vertrokken. In de winterstop vang je er nog minder voor, dus de kans dat die vertrekt is kleiner geworden.
Kans is zeer klein. Conboy zal ook minder happig zijn, want die kan vel makkelijker onderhandelen als hij transfervrij is (en wellicht een titel heeft gewonnen).

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15945
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

laat gaan laat gaan

Gebruikersavatar
Veugel
Berichten: 1163
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 18:21
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Veugel »

Pol schreef:
Jackiegoal schreef:Als er een goed bod voor Conboy was gekomen was die in de zomer echt al lang vertrokken. In de winterstop vang je er nog minder voor, dus de kans dat die vertrekt is kleiner geworden.
Kans is zeer klein. Conboy zal ook minder happig zijn, want die kan vel makkelijker onderhandelen als hij transfervrij is (en wellicht een titel heeft gewonnen).
Met conboy proberen kampioen te worden. Promotie levert NEC financieel meer op dan Conboy nog tussentijds verkopen.

nessaja
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 22:20
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door nessaja »

Veugel schreef:
Pol schreef:
Jackiegoal schreef:Als er een goed bod voor Conboy was gekomen was die in de zomer echt al lang vertrokken. In de winterstop vang je er nog minder voor, dus de kans dat die vertrekt is kleiner geworden.
Kans is zeer klein. Conboy zal ook minder happig zijn, want die kan vel makkelijker onderhandelen als hij transfervrij is (en wellicht een titel heeft gewonnen).
Met conboy proberen kampioen te worden. Promotie levert NEC financieel meer op dan Conboy nog tussentijds verkopen.
1 probleem... Conboy voegt niet veel meer toe helaas..dus lekker centjes pakken..

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15945
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door pjottr »

:withstupid:

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door LT »

nessaja schreef:
Veugel schreef:
Pol schreef:
Jackiegoal schreef:Als er een goed bod voor Conboy was gekomen was die in de zomer echt al lang vertrokken. In de winterstop vang je er nog minder voor, dus de kans dat die vertrekt is kleiner geworden.
Kans is zeer klein. Conboy zal ook minder happig zijn, want die kan vel makkelijker onderhandelen als hij transfervrij is (en wellicht een titel heeft gewonnen).
Met conboy proberen kampioen te worden. Promotie levert NEC financieel meer op dan Conboy nog tussentijds verkopen.
1 probleem... Conboy voegt niet veel meer toe helaas..dus lekker centjes pakken..
:???: Conboy is met zijn kracht en rushes bepalend in veel NEC-aanvallen en staat daarnaast verdedigend zijn mannetje.

jbnmgn

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door jbnmgn »

nessaja schreef:
Veugel schreef:
Pol schreef:
Jackiegoal schreef:Als er een goed bod voor Conboy was gekomen was die in de zomer echt al lang vertrokken. In de winterstop vang je er nog minder voor, dus de kans dat die vertrekt is kleiner geworden.
Kans is zeer klein. Conboy zal ook minder happig zijn, want die kan vel makkelijker onderhandelen als hij transfervrij is (en wellicht een titel heeft gewonnen).
Met conboy proberen kampioen te worden. Promotie levert NEC financieel meer op dan Conboy nog tussentijds verkopen.
1 probleem... Conboy voegt niet veel meer toe helaas..dus lekker centjes pakken..
Heb jij matglas in de bril??

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38429
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door mschr »

Al is ie een verbeterde versie van Jordi Alba, dan nog moeten we hem zsm verkopen. Het geld kunnen we goed gebruiken om de gaten in de exploitatie te dichten.

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4828
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door T.I.G.O. »

:withstupid:

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Juul »

mschr schreef:Al is ie een verbeterde versie van Jordi Alba, dan nog moeten we hem zsm verkopen. Het geld kunnen we goed gebruiken om de gaten in de exploitatie te dichten.
Het gat in de begroting kan alleen (structureel) worden gedicht bij promotie. Voor promotie is Conboy essentieel, dus niet laten gaan.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

Juul schreef:
mschr schreef:Al is ie een verbeterde versie van Jordi Alba, dan nog moeten we hem zsm verkopen. Het geld kunnen we goed gebruiken om de gaten in de exploitatie te dichten.
Het gat in de begroting kan alleen (structureel) worden gedicht bij promotie. Voor promotie is Conboy essentieel, dus niet laten gaan.
Het niveau waarop NEC voetbalt is niet relevant voor het voeren van een sluitende begroting. Het gaat om de manier van bedrijfsvoering.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Juul »

Onzin. De prestaties van het elftal zijn allesbepalend voor de begroting. Ik ben geen econoom maar zelf die begrijp ik nog. Dit risico moet NEC nemen om structureel uit de financiële zorgen te komen.

Mastino Napoletano
Berichten: 277
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 14:38
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Mastino Napoletano »

Juul schreef:Onzin. De prestaties van het elftal zijn allesbepalend voor de begroting. Ik ben geen econoom maar zelf die begrijp ik nog. Dit risico moet NEC nemen om structureel uit de financiële zorgen te komen.
Inderdaad want in de eredivisie zat NEC nooit in de financiele problemen.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Pol »

Juul schreef:Onzin. De prestaties van het elftal zijn allesbepalend voor de begroting. Ik ben geen econoom maar zelf die begrijp ik nog. Dit risico moet NEC nemen om structureel uit de financiële zorgen te komen.
Ja, maar de prestaties van een elftal worden vaak bepaald door het geld dat er aan uitgegeven wordt. Dus goede prestaties garanderen nog geen sluitende begroting.
Ik ben het wel met je eens dat een gedegen scouting, een goed jeugdopleiding en sterk technisch beleid je een eind op weg helpen.
In de eerste divisie is het net zo moeilijk/makkelijk een sluitende begroting te hebben als in de eredivisie.

Juul
Berichten: 4661
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 14:00

Re: De financiële situatie bij NEC

Bericht door Juul »

Mastino Napoletano schreef: Inderdaad want in de eredivisie zat NEC nooit in de financiele problemen.

Dat zeg ik niet. NEC heeft net name door het technisch wanbeleid van Aalbers structureel in de problemen gezeten. Maar kies je ervoor om je duurdere spelers nu te verkopen, dan blijf je in de JL en is de vicieuze cirkel definitief.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten