Nieuwe spelers

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10520
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door TT »

Hier zei 'ie het ook (tegen mij :wink: ): http://www.nec-nijmegen.nl/bibliotheek/ ... mmunicatie
Koolwijk: "Er was veel meer strijd en vooral veel betere communicatie. We lieten elkaar niet in de steek. Vorige week liepen er drie naar voren, zes naar achteren en de rest bleef staan, daar kun je niet tegenop voetballen. Vandaag ging het lang niet allemaal goed, maar we deden het wel echt met zijn allen." Ook over de terugkeer van Jeffrey Leiwakabessy was Koolwijk te spreken: "Buiten het feit dat je weet wat je aan hem hebt en dat hij er ook gewoon stáát, is het ook een Nederlander. Hij praat en zet de boel neer, dat scheelt echt veel. Hetzelfde geldt voor de terugkeer van Rens van Eijden."

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38487
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door mschr »

Eniesee schreef:
mschr schreef:
Eniesee schreef:Ik wil nu linkjes naar minimaal 3 interviews waarin hij dat gezegd heeft. Ook wil ik een link naar het interview waarin Janssen zegt dat Dennis daarom mede nu in de goal staat.....
Nr 1: http://forzanec.nl/nieuws/nieuwsbericht ... 99712cc79/
Link opent niet
De link moet je dan ook aanklikken!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Nieuwe spelers

Bericht door Arjan van Hout »

TT schreef:Hier zei 'ie het ook (tegen mij :wink: ): http://www.nec-nijmegen.nl/bibliotheek/ ... mmunicatie
Koolwijk: "Er was veel meer strijd en vooral veel betere communicatie. We lieten elkaar niet in de steek. Vorige week liepen er drie naar voren, zes naar achteren en de rest bleef staan, daar kun je niet tegenop voetballen. Vandaag ging het lang niet allemaal goed, maar we deden het wel echt met zijn allen." Ook over de terugkeer van Jeffrey Leiwakabessy was Koolwijk te spreken: "Buiten het feit dat je weet wat je aan hem hebt en dat hij er ook gewoon stáát, is het ook een Nederlander. Hij praat en zet de boel neer, dat scheelt echt veel. Hetzelfde geldt voor de terugkeer van Rens van Eijden."
Bijzonder , Ryan is dus blij dat leiwa de mensen op hun plek zet..... (Spreekt leiwa wel alle talen?) maar is dat niet eigenlijk de taak van hem en van Rens ? En hoe moeilijk kan het coachen zijn met meerdere nationaliteiten. "In your back" "time" "to the left" is toch wel te leren/af te spreken met elkaar lijkt me.....

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Nieuwe spelers

Bericht door Arjan van Hout »

mschr schreef:
Eniesee schreef:
mschr schreef:
Eniesee schreef:Ik wil nu linkjes naar minimaal 3 interviews waarin hij dat gezegd heeft. Ook wil ik een link naar het interview waarin Janssen zegt dat Dennis daarom mede nu in de goal staat.....
Nr 1: http://forzanec.nl/nieuws/nieuwsbericht ... 99712cc79/
Link opent niet
De link moet je dan ook aanklikken!
Zelfs dan niet

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16449
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Legendario »

Eniesee schreef:
mschr schreef:
Eniesee schreef:
mschr schreef:
Eniesee schreef:Ik wil nu linkjes naar minimaal 3 interviews waarin hij dat gezegd heeft. Ook wil ik een link naar het interview waarin Janssen zegt dat Dennis daarom mede nu in de goal staat.....
Nr 1: http://forzanec.nl/nieuws/nieuwsbericht ... 99712cc79/
Link opent niet
De link moet je dan ook aanklikken!
Zelfs dan niet
Bij mij wel hoor. Het stond ook op voetbalzone geloof ik, maar dat zal wel gekopiepeest zijn van forza.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

RobertvdW
Berichten: 1480
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 11:09
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door RobertvdW »

Eniesee schreef:
TT schreef:Hier zei 'ie het ook (tegen mij :wink: ): http://www.nec-nijmegen.nl/bibliotheek/ ... mmunicatie
Koolwijk: "Er was veel meer strijd en vooral veel betere communicatie. We lieten elkaar niet in de steek. Vorige week liepen er drie naar voren, zes naar achteren en de rest bleef staan, daar kun je niet tegenop voetballen. Vandaag ging het lang niet allemaal goed, maar we deden het wel echt met zijn allen." Ook over de terugkeer van Jeffrey Leiwakabessy was Koolwijk te spreken: "Buiten het feit dat je weet wat je aan hem hebt en dat hij er ook gewoon stáát, is het ook een Nederlander. Hij praat en zet de boel neer, dat scheelt echt veel. Hetzelfde geldt voor de terugkeer van Rens van Eijden."
Bijzonder , Ryan is dus blij dat leiwa de mensen op hun plek zet..... (Spreekt leiwa wel alle talen?) maar is dat niet eigenlijk de taak van hem en van Rens ? En hoe moeilijk kan het coachen zijn met meerdere nationaliteiten. "In your back" "time" "to the left" is toch wel te leren/af te spreken met elkaar lijkt me.....
Nu de prestaties al heel lang zeer slecht zijn, wordt er gekeken naar allerlei mogelijke oorzaken. De communicatie vanwege de vele nationaliteiten zou een groot probleem zijn volgens sommige spelers. Koolwijk noemt een tweetal voorbeelden, maar die zou je i.p.v. van een gebrek aan communicatie ook kunnen verklaren aan een gebrek aan persoonlijkheid en onduidelijk leiderschap in de groep. Evenzeer zou je kunnen zeggen dat het komt door een te onduidelijk taktisch plan. En dan de vele persoonlijke fouten: gebrek aan communicatie of gewoon domme pech, gebrek aan kwaliteit, druk van de tegenstander, nervositeit, weinig zelfvertrouwen, e.d.? Kortom, de diepe neergang komt door een groot aantal factoren en het gebrek aan communicatie is er één van. Overigens komt een gebrek aan communicatie niet alleen door de vele verschillende talen; het kan net zo goed ontstaan in een groep met alleen maar Nederlandstaligen. We ervaren eigenlijk allemaal vaak/af en toe hoe moeilijk het is om goed te communiceren (hier op de forums, op ons werk, thuis, in het elftal, enz., enz.).

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door orlando »

LT schreef:
orlando schreef:Ik vind de roep om Nederlandse spelers zwaar overdreven.
Een communicatieprobleem is er volgens mij niet. De Denen, Duitsers, Oostenrijker en onze Zweedse doelman spreken buiten hun moedertaal allemaal redelijk goed Engels en Duits. Alireza kan zich ook goed redden in het Engels. Higdon en onze Belg sowieso. Voor onze Nederlandse spelers zal Engels en/of Duits ook geen probleem zijn.
Dus om dat argument aan te grijpen om de slechte prestaties te verklaren is totale onzin.
Het verval is al onder Pastoor ingezet en die klap zijn we tot op heden niet meer te boven gekomen. De ploeg is angstig en onzeker, DAT is hun grootste handicap. Dat heeft niets met de kwaliteit van de selectie te maken, die is echt niet slechter als de selecties van de ploegen vanaf plaats 9.
Het is kwaliteit en communicatie. Als jij denkt dat het totale onzin is, dan ben ik benieuwd of je ooit heb moeten functioneren met veel anderstaligen om je heen. Dan zou je namelijk véél beter weten.
Ik heb inderdaad veel met anderstaligen moeten communiceren en heb daar helemaal geen problemen mee gehad. Bovendien kunnen ze in de selectie met Engels en Duits behoorlijk uit de voeten, dus ik zie het probleem niet.
Maar als jij vindt dat iedereen perfect Nederlands moet spreken om te kunnen presteren dan hebben we inderdaad een probleem.

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door orlando »

Lars schreef:
orlando schreef:Ik vind de roep om Nederlandse spelers zwaar overdreven.
Een communicatieprobleem is er volgens mij niet. De Denen, Duitsers, Oostenrijker en onze Zweedse doelman spreken buiten hun moedertaal allemaal redelijk goed Engels en Duits. Alireza kan zich ook goed redden in het Engels. Higdon en onze Belg sowieso. Voor onze Nederlandse spelers zal Engels en/of Duits ook geen probleem zijn.
Dus om dat argument aan te grijpen om de slechte prestaties te verklaren is totale onzin.
Het verval is al onder Pastoor ingezet en die klap zijn we tot op heden niet meer te boven gekomen. De ploeg is angstig en onzeker, DAT is hun grootste handicap. Dat heeft niets met de kwaliteit van de selectie te maken, die is echt niet slechter als de selecties van de ploegen vanaf plaats 9.
Ik denk dat je het probleem van buitenlanders in je selectie niet moet onderschatten. Je hebt dan toch met verschillende zaken te maken. Buitenlandse spelers hebben vaak een bepaalde tijd nodig om zich aan de voor hen vreemde ¨cultuur¨ aan te passen. Dat gaat niet van de een op andere dag. Wat betreft de communicatie: In lang niet alle landen is het onderwijs zo dat het leren van Engels een normale zaak is. Bovendien heb je nog het specifieke voetbaljargon. Eenvoudige termen zullen nog redelijk snel te leren zijn maar een tactische bespreking met alle details die daarbij komen zal al vaak wat moeilijker te volgen zijn. Toch denk ik dat communicatie niet eens het allergrootste probleem is. Een veel groter probleem is gelegen in de voetbalachtergrond die spelers van verschillende nationaliteiten met zich meebrengen. De Nederlandse manier van spelen met buitenspelers is vrij uniek. Ook de manier van verdedigen is hier veelal toch anders. Voor buitenlandse spelers die hun hele voetballeven gewend zijn geweest op een bepaalde manier te spelen, zal het niet eenvoudig zijn zich hieraan aan te passen.

Los van het bovenstaande heb je te maken met het feit dat supporters zich op een bepaalde manier willen kunnen identificeren met de spelers. Zoals de selectie nu is samengesteld heb je vaak meer het gevoel dat je naar een buitenlands elftal zit te kijken dan naar een Nederlands clubelftal. Een paar buitenlandse spelers kunnen extra cachet aan het elftal geven maar een overmaat aan buitenlandse spelers werkt vervreemdend. De betrokkenheid van supporters neemt af omdat men zich in het elftal niet meer herkent.

Zo bijelkaar genomen zijn er dus toch wel nadelen aan een overwegend buitenlands samengestelde selectie. De vraag is ook of het wel nodig is om zoveel buitenlandse spelers in te brengen. Clubs met een lagere begroting dan NEC en zonder de uitgebreide steun van investeerders zoals wij die kennen, slagen er toch vrij eenvoudig in om een goede, Eredivisiewaardige selectie samen te stellen. Op deze manier werken brengt ook minder risico´s met zich mee wat betreft b.v. aanpassingsproblemen van spelers. En wat ik ook belangrijk vind, door Nederlandse spelers aan te trekken geeft je ook het talent hier een kans. Toch belangrijk dat je als club op die manier het voetbalgebeuren in eigen land steunt.
Als we met dezelfde selectie op de 6e plaats hadden gestaan, hoor je niemand over te veel buitelandse spelers of betrokkenheid van supporters. Dan klaagt er ook niemand over dat de eigen jeugd geen kans krijgt. trouwens de Nederlandse spelers die tussentijds zijn aangetrokken werden al tot de grond toe afgebroken voordat ze ook maar één bal geraakt hadden.

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door orlando »

TT schreef:Hier zei 'ie het ook (tegen mij :wink: ): http://www.nec-nijmegen.nl/bibliotheek/ ... mmunicatie
Koolwijk: "Er was veel meer strijd en vooral veel betere communicatie. We lieten elkaar niet in de steek. Vorige week liepen er drie naar voren, zes naar achteren en de rest bleef staan, daar kun je niet tegenop voetballen. Vandaag ging het lang niet allemaal goed, maar we deden het wel echt met zijn allen." Ook over de terugkeer van Jeffrey Leiwakabessy was Koolwijk te spreken: "Buiten het feit dat je weet wat je aan hem hebt en dat hij er ook gewoon stáát, is het ook een Nederlander. Hij praat en zet de boel neer, dat scheelt echt veel. Hetzelfde geldt voor de terugkeer van Rens van Eijden."
Zoals het hier staat konden ze elkaar de ene week niet verstaan en een week later met Leiwa, omdat hij een Nederlander is opeens wel.
Beetje vreemd?

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door orlando »

Eniesee schreef:
TT schreef:Hier zei 'ie het ook (tegen mij :wink: ): http://www.nec-nijmegen.nl/bibliotheek/ ... mmunicatie
Koolwijk: "Er was veel meer strijd en vooral veel betere communicatie. We lieten elkaar niet in de steek. Vorige week liepen er drie naar voren, zes naar achteren en de rest bleef staan, daar kun je niet tegenop voetballen. Vandaag ging het lang niet allemaal goed, maar we deden het wel echt met zijn allen." Ook over de terugkeer van Jeffrey Leiwakabessy was Koolwijk te spreken: "Buiten het feit dat je weet wat je aan hem hebt en dat hij er ook gewoon stáát, is het ook een Nederlander. Hij praat en zet de boel neer, dat scheelt echt veel. Hetzelfde geldt voor de terugkeer van Rens van Eijden."
Bijzonder , Ryan is dus blij dat leiwa de mensen op hun plek zet..... (Spreekt leiwa wel alle talen?) maar is dat niet eigenlijk de taak van hem en van Rens ? En hoe moeilijk kan het coachen zijn met meerdere nationaliteiten. "In your back" "time" "to the left" is toch wel te leren/af te spreken met elkaar lijkt me.....
Helemaal mee eens!!!!!!

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Nieuwe spelers

Bericht door Arjan van Hout »

@fansitenec: Voor Vermijl die na dit seizoen weer terugkeerd naar MU heeft NEC al een opvolger op het oog, Breukers van Twente moet de vervanger worden.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Nieuwe spelers

Bericht door Arjan van Hout »

@fansitenec: Ook Tim Gilessen (NAC Breda) staat hoog op het lijstje van NEC, zijn aflopende contract wordt niet verlengd.

SuperSub
Berichten: 829
Lid geworden op: za 03 dec 2011, 12:17
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door SuperSub »

Letschert en Fledderus ophalen bij roda mochten wij erin blijven?
Fledderus is een eikel om tegen te spelen maar lijkt me toch een vechtertje in het team. Beter dan die slappe hap v nu.

bbq

Re: Nieuwe spelers

Bericht door bbq »

idd fledderus of holla zijn de type' s die we missen.
Tien keer liever dan klooiwijk.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door SanderNEC »

Legendario schreef:
Eniesee schreef:
mschr schreef:
Eniesee schreef:
mschr schreef:
Eniesee schreef:Ik wil nu linkjes naar minimaal 3 interviews waarin hij dat gezegd heeft. Ook wil ik een link naar het interview waarin Janssen zegt dat Dennis daarom mede nu in de goal staat.....
Nr 1: http://forzanec.nl/nieuws/nieuwsbericht ... 99712cc79/
Link opent niet
De link moet je dan ook aanklikken!
Zelfs dan niet
Bij mij wel hoor. Het stond ook op voetbalzone geloof ik, maar dat zal wel gekopiepeest zijn van forza.
Nee... Goed kijken :wink:
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4579
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door gladiator »

Ik zeg ondanks gelb und Schwarz
Room in het doel
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door necnmgn »

Eniesee schreef:@fansitenec: Voor Vermijl die na dit seizoen weer terugkeerd naar MU heeft NEC al een opvolger op het oog, Breukers van Twente moet de vervanger worden.
Prima back voor NEC, maar dat roep ik al jaren, komt voor Twente net iets te kort.

geert
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 11:06
Locatie: cuijk
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door geert »

SuperSub schreef:Letschert en Fledderus ophalen bij roda mochten wij erin blijven?
Fledderus is een eikel om tegen te spelen maar lijkt me toch een vechtertje in het team. Beter dan die slappe hap v nu.
:withstupid:

Henkiepenkie
Berichten: 6993
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door Henkiepenkie »

Letschert en Breukers zouden inderdaad prima spelers zijn.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5430
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door illestyl »

necnmgn schreef:
Eniesee schreef:@fansitenec: Voor Vermijl die na dit seizoen weer terugkeerd naar MU heeft NEC al een opvolger op het oog, Breukers van Twente moet de vervanger worden.
Prima back voor NEC, maar dat roep ik al jaren, komt voor Twente net iets te kort.
Die bron...

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door necnmgn »

illestyl schreef:
necnmgn schreef:
Eniesee schreef:@fansitenec: Voor Vermijl die na dit seizoen weer terugkeerd naar MU heeft NEC al een opvolger op het oog, Breukers van Twente moet de vervanger worden.
Prima back voor NEC, maar dat roep ik al jaren, komt voor Twente net iets te kort.
Die bron...
Weet ik, maar dat veranderd toch niets aan mijn post?

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door SanderNEC »

gladiator schreef:Ik zeg ondanks gelb und Schwarz
Room in het doel
Room? En Kalle dan?
ForzaNEC.nl

de kuiper
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 21 aug 2011, 16:44
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door de kuiper »

als na een seizoen samenspelen de communicatie nog het probleem is wordt het tijd voor grote spiegel.
men probeert hun eigen falen steeds achter iets te verschuilen. er is geen eenheid in de groep en daar wordt niks aan gedaan.
zou wel fijn zijn wat nederlanse jongens erbij, maar eerst er maar eens in blijven.
jammer dat conboy weg wil want hij en leiwa zijn voorbeelden zoals strijd geleverd moet worden.
bloed zweet en tranen willen we zien!!!!!!!

Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door eniesee12 »

SanderNEC schreef:
gladiator schreef:Ik zeg ondanks gelb und Schwarz
Room in het doel
Room? En Kalle dan?

Kalle op de bank, die kan het niveau niet aan, dat is wel gebleken..

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Nieuwe spelers

Bericht door necnmgn »

eniesee12 schreef:
SanderNEC schreef:
gladiator schreef:Ik zeg ondanks gelb und Schwarz
Room in het doel
Room? En Kalle dan?

Kalle op de bank, die kan het niveau niet aan, dat is wel gebleken..
Als het woordje "nog" ertussen had gestaan had ik misschien niet gereageerd... Maar dat Kalle het niveau niet aan kan is in mijn ogen onzin. Hij heeft fouten gemaakt, grote fouten, dat klopt. Maar hij heeft ook goede wedstrijden gekeept. Zonder Kalle was Gentenaar in Zwolle nooit de schlemiel geworden, simpelweg omdat we daar niet gestaan hadden. Vanaf komend seizoen is Kalle onze eerste keeper voor de komende jaren, daar ben ik heilig van overtuigd

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adilson, Bing [Bot], Google [Bot], jallah, jazeker, svenniessee en 49 gasten