Peter Hyballa

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Voorwaarts »

Buitenspelers die geen goede voorzet kunnen geven?!
In al onze wedstrijden dit seizoen spelen we niet met klassieke buitenspelers. Wel diepgaande en meeverdedigende.
Voorzetten komen meestal van de backs. As you problaby already knew.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26933
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door De Kletskop »

jbnmgn schreef:
mschr schreef:
Tiel schreef:

Klaar mee, aardige (zeer aardig zelfs) man, slechte trainer voor NEC.
Waarom moet je me nu weer links inhalen? Nu voel ik me gedwongen om hem te gaan verdedigen. We hebben 6 punten meer dan het NEC van Pastoor/Janssen. Een groot deel van die extra punten komt op het conto van Hyballa.
Wat heb jij toch met het onbekwame duo Pastoor/Janssen? Ze hebben beiden ervoor gezorgd dat NEC degradeerde. Dat Pastoor het nu goed doet is meer mazzel met een leuke selectie dan kunde, het blijft een raar mannetje. En Janssen? Ach wat moet je daar nu nog over zeggen, beter is gewoon NIETS!
Ik weet niet hoe jij leest, maar waar zegt hij dat hij iets met Pastoor/Janssen heeft?

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

onbekwaam zou ik Pastoor ook absoluut niet willen noemen, de man speelde NEC ook veilig in de winterstop wat gewoon een topprestatie was.
En Janssen stapte er op een moment in waarop geen trainer zonder echte binding met de club er in zou willen stappen. Mistte inderdaad het niveau, maar verdient wel meer credits.

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4297
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Napoleon »

burp schreef:En Janssen stapte er op een moment in waarop geen trainer zonder echte binding met de club er in zou willen stappen. Mistte inderdaad het niveau, maar verdient wel meer credits.
Het was een prestatie op zich van Janssen om te degraderen met die selectie (Foor, Van Eijden, Palsson, Rieks, Conboy, Ali etc.) onder zijn hoede. Zeer terecht dat hij ontslagen is. Het ontslag van Pastoor heb ik overigens nooit begrepen. Die had al laten zien een uitstekende trainer te zijn (dat bewijst hij nu eens te meer bij Sparta).
Come on Wilfried Bony!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

Napoleon schreef:
burp schreef:En Janssen stapte er op een moment in waarop geen trainer zonder echte binding met de club er in zou willen stappen. Mistte inderdaad het niveau, maar verdient wel meer credits.
Het was een prestatie op zich van Janssen om te degraderen met die selectie (Foor, Van Eijden, Palsson, Rieks, Conboy, Ali etc.) onder zijn hoede. Zeer terecht dat hij ontslagen is. Het ontslag van Pastoor heb ik overigens nooit begrepen. Die had al laten zien een uitstekende trainer te zijn (dat bewijst hij nu eens te meer bij Sparta).
Het ontslag van Pastoor kwam gewoon veel te laat, die had na afloop van het seizoen er direct uitgeschopt moeten worden (plaats 8 naar 15 duik, maar wel net z'n contract verlengd) maar toen was er onenigheid onderling bij de investeerders en nergens geld voor. Pas 2 voor 12 kwamen er toen centen vrij en Ophof.

Janssen had de ondankbare taak om na al een paar dikke nederlagen, geen tijd om nieuwe spelers meer in te spelen en onderlinge frictie in de selectie er nog wat van te maken. Daar was hij als onervaren trainer totaal niet geschikt voor.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10520
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door TT »

Hyb hyb hoera! 41 jaar alweer!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

TT schreef:Hyb hyb hoera! 41 jaar alweer!
Hij is toch zeker Sinterklaas niet? :biggrin:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

sssst!
Hoorde laatst op de tribune ook al iets over zwarte pieten en ja dat ging over de wedstrijd.

Maar on topic:

Gratuliere zum Geburtstag! :party: :happybday:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

Ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over hoe Hyballe met oudere spelers omgaat. Buysse werd direct al afgeserveerd, Leiwa mag bij de beloften meedoen en zit niet eens meer op de bank en Quincy mocht meermaals in de laatste minuten pas invallen. Dat waren de enige dertigers dit seizoen. Als ik derde doelman Van Duin (29) dan niet meereken, kom je uit op de categorie tot 26 jaar waar hij blijkbaar wel mee uit de voeten kan.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

burp schreef:Ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over hoe Hyballe met oudere spelers omgaat. Buysse werd direct al afgeserveerd, Leiwa mag bij de beloften meedoen en zit niet eens meer op de bank en Quincy mocht meermaals in de laatste minuten pas invallen. Dat waren de enige dertigers dit seizoen. Als ik derde doelman Van Duin (29) dan niet meereken, kom je uit op de categorie tot 26 jaar waar hij blijkbaar wel mee uit de voeten kan.
Volgens mij heeft dit weinig met leeftijd, maar meer met kwaliteit te maken.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door jetipo »

Pol schreef:
burp schreef:Ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over hoe Hyballe met oudere spelers omgaat. Buysse werd direct al afgeserveerd, Leiwa mag bij de beloften meedoen en zit niet eens meer op de bank en Quincy mocht meermaals in de laatste minuten pas invallen. Dat waren de enige dertigers dit seizoen. Als ik derde doelman Van Duin (29) dan niet meereken, kom je uit op de categorie tot 26 jaar waar hij blijkbaar wel mee uit de voeten kan.
Volgens mij heeft dit weinig met leeftijd, maar meer met kwaliteit te maken.
:withstupid: Kwaliteit, maar ook mentaliteit (Lundholm, Ofusu...). Zoals men bij NEC al aangeeft, zijn ze gefocust op lijfsbehoud en dan zul je dat beetje kwaliteit waarrover je beschikt optimaal moeten benutten en kun je alles wat dit ondermijnt niet gebruiken.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Jomano »

jetipo schreef:
Pol schreef:
burp schreef:Ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over hoe Hyballe met oudere spelers omgaat. Buysse werd direct al afgeserveerd, Leiwa mag bij de beloften meedoen en zit niet eens meer op de bank en Quincy mocht meermaals in de laatste minuten pas invallen. Dat waren de enige dertigers dit seizoen. Als ik derde doelman Van Duin (29) dan niet meereken, kom je uit op de categorie tot 26 jaar waar hij blijkbaar wel mee uit de voeten kan.
Volgens mij heeft dit weinig met leeftijd, maar meer met kwaliteit te maken.
:withstupid: Kwaliteit, maar ook mentaliteit (Lundholm, Ofusu...). Zoals men bij NEC al aangeeft, zijn ze gefocust op lijfsbehoud en dan zul je dat beetje kwaliteit waarrover je beschikt optimaal moeten benutten en kun je alles wat dit ondermijnt niet gebruiken.
In de regel mee eens, echter heeft een elftal ook routine nodig.....Hyballa had Quincy belangrijk moeten maken voor het team.
Hij traint goed, is (bijna) altijd positief maar wordt door deze trainer niet serieus genomen. Dat steekt.
Als jij jouw team elke week nagenoeg niks ziet creëren, en jij bezit die kwaliteiten wel maar krijgt geen kans. Dan is dat heel frustrerend.
En als je als routinier zijnde dan ook nog gepiepeld wordt midden in de groep en een assistent verteld jou dat je je bek moet houden, dan kan ik heel goed begrijpen dat de bom barst!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Pol »

Jomano schreef:
jetipo schreef:
Pol schreef:
burp schreef:Ik begin me ondertussen wel zorgen te maken over hoe Hyballe met oudere spelers omgaat. Buysse werd direct al afgeserveerd, Leiwa mag bij de beloften meedoen en zit niet eens meer op de bank en Quincy mocht meermaals in de laatste minuten pas invallen. Dat waren de enige dertigers dit seizoen. Als ik derde doelman Van Duin (29) dan niet meereken, kom je uit op de categorie tot 26 jaar waar hij blijkbaar wel mee uit de voeten kan.
Volgens mij heeft dit weinig met leeftijd, maar meer met kwaliteit te maken.
:withstupid: Kwaliteit, maar ook mentaliteit (Lundholm, Ofusu...). Zoals men bij NEC al aangeeft, zijn ze gefocust op lijfsbehoud en dan zul je dat beetje kwaliteit waarrover je beschikt optimaal moeten benutten en kun je alles wat dit ondermijnt niet gebruiken.
In de regel mee eens, echter heeft een elftal ook routine nodig.....Hyballa had Quincy belangrijk moeten maken voor het team.
Hij traint goed, is (bijna) altijd positief maar wordt door deze trainer niet serieus genomen. Dat steekt.
Als jij jouw team elke week nagenoeg niks ziet creëren, en jij bezit die kwaliteiten wel maar krijgt geen kans. Dan is dat heel frustrerend.
En als je als routinier zijnde dan ook nog gepiepeld wordt midden in de groep en een assistent verteld jou dat je je bek moet houden, dan kan ik heel goed begrijpen dat de bom barst!
Is dat het hele verhaal?

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Peter Hyballa

Bericht door Kanchelskis »

Kunnen speculeren tot we een ons wegen. Het onderste uit de kan ga je niet krijgen. Ik blijf er bij dat er al jaren teveel onrust is in en rondom de Goffert. Er staat nu een team met "vreemdelingen", deze onrust steeds..Nu nog een rijke investeerder en we zijn niet anders meer dan onze "vrienden" in Arnep.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

Kanchelskis schreef:Kunnen speculeren tot we een ons wegen. Het onderste uit de kan ga je niet krijgen. Ik blijf er bij dat er al jaren teveel onrust is in en rondom de Goffert.
Er staat nu een team met "vreemdelingen", deze onrust steeds..Nu nog een rijke investeerder en we zijn niet anders meer dan onze "vrienden" in Arnep.
De kans op een overname is nog kleiner dan dat Lionel Messi bij NEC komt voetballen :wink:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Tiel »

Ieder verhaal heeft 2 kanten voor ons telt enkel het feit dat we voorin NOG zwakker zijn geworden deze week.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Voorwaarts »

Tiel schreef:Ieder verhaal heeft 2 kanten voor ons telt enkel het feit dat we voorin NOG zwakker zijn geworden deze week.
:withstupid:
eens een nec-er, altijd een nec-er

Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Voorwaarts »

Gisteren ook zo genoten van Dortmund?
Deze trainer is ook uit de nieuwe stroming onder de (jonge) Duitse trainers a la Hyballa.
Laatst een prima stuk gelezen over de visie van die trainer van RB Leipzig. Ook zo'n iemand uit diezelfde school.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32893
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door bertje »

Voorwaarts schreef:
Tiel schreef:Ieder verhaal heeft 2 kanten voor ons telt enkel het feit dat we voorin NOG zwakker zijn geworden deze week.
:withstupid:
:withstupid:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31825
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door vak Oost »

Voorwaarts schreef:Gisteren ook zo genoten van Dortmund? Deze trainer is ook uit de nieuwe stroming onder de (jonge) Duitse trainers a la Hyballa.
Laatst een prima stuk gelezen over de visie van die trainer van RB Leipzig. Ook zo'n iemand uit diezelfde school.
kleine opmerking - wat bij dortmund voetbalt daar kunnen ze zelf bij de top 3 in nederland alleen van dromen, laat staan een club als NEC
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22803
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door burp »

vak Oost schreef:
Voorwaarts schreef:Gisteren ook zo genoten van Dortmund? Deze trainer is ook uit de nieuwe stroming onder de (jonge) Duitse trainers a la Hyballa.
Laatst een prima stuk gelezen over de visie van die trainer van RB Leipzig. Ook zo'n iemand uit diezelfde school.
kleine opmerking - wat bij dortmund voetbalt daar kunnen ze zelf bij de top 3 in nederland alleen van dromen, laat staan een club als NEC
BVB is inderdaad Europese top, daar doet NL al jaren niet meer mee.

Die trainer van RB Leipzig is overigens een Oostenrijker.

Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Voorwaarts »

vak Oost schreef:
Voorwaarts schreef:Gisteren ook zo genoten van Dortmund? Deze trainer is ook uit de nieuwe stroming onder de (jonge) Duitse trainers a la Hyballa.
Laatst een prima stuk gelezen over de visie van die trainer van RB Leipzig. Ook zo'n iemand uit diezelfde school.
kleine opmerking - wat bij dortmund voetbalt daar kunnen ze zelf bij de top 3 in nederland alleen van dromen, laat staan een club als NEC
Het gaat om filosofie en visie. De spelers van minder kwaliteit is zéér waarschijnlijk. Maar manier van selecteren, trainen etc. kan ook in NL prima werken. Kost alleen tijd om spelers en trainers dit te leren. En kost tijd om je selectie zo samenstellen stellen.
eens een nec-er, altijd een nec-er

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Voorwaarts schreef:
vak Oost schreef:
Voorwaarts schreef:Gisteren ook zo genoten van Dortmund? Deze trainer is ook uit de nieuwe stroming onder de (jonge) Duitse trainers a la Hyballa.
Laatst een prima stuk gelezen over de visie van die trainer van RB Leipzig. Ook zo'n iemand uit diezelfde school.
kleine opmerking - wat bij dortmund voetbalt daar kunnen ze zelf bij de top 3 in nederland alleen van dromen, laat staan een club als NEC
Het gaat om filosofie en visie. De spelers van minder kwaliteit is zéér waarschijnlijk. Maar manier van selecteren, trainen etc. kan ook in NL prima werken. Kost alleen tijd om spelers en trainers dit te leren. En kost tijd om je selectie zo samenstellen stellen.
Tijd krijgen trainers niet meer tegenwoordig,er moet gelijk gepresteerd worden.Als je als kleine club zo wilt gaan spelen zou dat ook helemaal doorgetrokken moeten worden naar al je jeugdelftallen etc. Daar gaan jaren overheen voor zoiets daadwerkelijk staat.Het kan,maar het vraagt veel van het geduld van clubbestuurders en daar is,over het algemeen, een gebrek aan.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door zuurpruim »

Bovendien bulkt Leipzig van het geld en kan je vrij eenvoudig de grootste talenten aan je binden,dat vergemakkelijkt de zaak nogal.

Voorwaarts
Berichten: 4190
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Peter Hyballa

Bericht door Voorwaarts »

zuurpruim schreef:Bovendien bulkt Leipzig van het geld en kan je vrij eenvoudig de grootste talenten aan je binden,dat vergemakkelijkt de zaak nogal.
Bulkt van het geld in vergelijking met Nederlandse clubs ja. Maar niet ivm Duitse clubs ! Ze zitten juist vrij laag met salarycap enz.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten