NEC - Heracles

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Gijscoman »

Arjan van Hout schreef:
Gijscoman schreef:
jackkreta schreef:
Gijscoman schreef:Het grootste probleem lijkt me gebrek aan scorend vermogen en balverlies op het middenveld. Voor dat tweede probleem zou Messaoud op het middenveld m.i. al wat oplossen.
Voor dat eerste probleem moeten we misschien de speler in de spits zetten met de meeste spitskwaliteiten: Dumic. Hij is redelijk balvast, heeft een best aardige techniek, goed schot, doelgericht, kopsterk en fysiek krachtig. Buwalda speelde een goede pot tegen Sparta, dus die zou die positie in kunnen nemen.

Met Dumic heb je wel goede voorzetten nodig: Fomitschow dus, want hij heeft de beste voorzetten van dit elftal. Daarom zou ik voor de volgende opstelling zijn:

Delle
Dyrestam - Buwalda - Golla - Burnet
Von Haacke - Messaoud - Breinburg
Larsson/Rayhi - Dumic - Fomitschow
Doe dan ook Heinloth maar als linksbuiten.
Ik neem aan dat je rechtsbuiten bedoelt.
Het ziet er misschien vreemd uit om de linksbuiten en spits verdedigers zijn, maar de realiteit is dat Dumic vroeger spits was en Fomitschow vroeger linksbuiten. Tegen bijv. GAE gingen die twee juist ook als eerste in de aanval spelen na de rode kaart. Fomitschow speelt al grotendeels als aanvaller en Dumic de laatste wedstrijden ook al een aanzienlijk deel van de wedstrijd als spits.
Ziet het er vreemd uit op papier? Ja, maar het is m.i. een logische stap.
Het is waanzin, waarom denk je dat ze nu geen aanvallers meer zijn? En in een heel belangrijke fase van het seizoen zo gaan experimenteren met je centrale verdedingscentrum vind ik oliedom.
Zo'n experiment is het niet meer. Ze spelen er al steeds meer. Maar goed, Dumic in de spits is misschien wel een te grote stap. Fomitschow linksbuiten lijkt me echter wel verdedigbaar. Zo speelt hij eigenlijk al.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Mark Ariaans »

Nee, zo speelt hij niet. Hij speelt als opkomende back die ruimte voor zich heeft omdat Rayhi die voor hem trekt. Ik heb Fomitschow nog nooit een mannetje uit zien spelen. Er worden van een vleugelspeler totaal andere dingen gevraagd dan van een opkomende back. Een vleugelspeler moet een actie in huis hebben en snelheid. Hij moet naar binnen en naar buiten kunnen dreigen en zowel de hele flank kunnen bestrijken als kunnen rouleren in de voorhoede. Wat kwalificeert Fomitschow? Dat hij een (redelijke) voorzet in de benen heeft? fomitschow is geen buitenspeler, het is een opkomende back die zijn verdedigende taken bij voortduring uit het oog verliest.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Arjan van Hout »

Gijscoman schreef:
Arjan van Hout schreef:
Gijscoman schreef:
jackkreta schreef:
Gijscoman schreef:Het grootste probleem lijkt me gebrek aan scorend vermogen en balverlies op het middenveld. Voor dat tweede probleem zou Messaoud op het middenveld m.i. al wat oplossen.
Voor dat eerste probleem moeten we misschien de speler in de spits zetten met de meeste spitskwaliteiten: Dumic. Hij is redelijk balvast, heeft een best aardige techniek, goed schot, doelgericht, kopsterk en fysiek krachtig. Buwalda speelde een goede pot tegen Sparta, dus die zou die positie in kunnen nemen.

Met Dumic heb je wel goede voorzetten nodig: Fomitschow dus, want hij heeft de beste voorzetten van dit elftal. Daarom zou ik voor de volgende opstelling zijn:

Delle
Dyrestam - Buwalda - Golla - Burnet
Von Haacke - Messaoud - Breinburg
Larsson/Rayhi - Dumic - Fomitschow
Doe dan ook Heinloth maar als linksbuiten.
Ik neem aan dat je rechtsbuiten bedoelt.
Het ziet er misschien vreemd uit om de linksbuiten en spits verdedigers zijn, maar de realiteit is dat Dumic vroeger spits was en Fomitschow vroeger linksbuiten. Tegen bijv. GAE gingen die twee juist ook als eerste in de aanval spelen na de rode kaart. Fomitschow speelt al grotendeels als aanvaller en Dumic de laatste wedstrijden ook al een aanzienlijk deel van de wedstrijd als spits.
Ziet het er vreemd uit op papier? Ja, maar het is m.i. een logische stap.
Het is waanzin, waarom denk je dat ze nu geen aanvallers meer zijn? En in een heel belangrijke fase van het seizoen zo gaan experimenteren met je centrale verdedingscentrum vind ik oliedom.
Zo'n experiment is het niet meer. Ze spelen er al steeds meer. Maar goed, Dumic in de spits is misschien wel een te grote stap. Fomitschow linksbuiten lijkt me echter wel verdedigbaar. Zo speelt hij eigenlijk al.
Het gaat er niet om dat je dumic in de spits zet maar dat je hem uit je centrum weghaalt. Formitschow speelt als we met 5 verdedigers spelen vaak diep ja, maar hij komt telkens in de ruimte dat is makkelijker voetballen dan wanneer je er al staat, dan moet je een actie in huis hebben of een versnelling. Als je met formitschow wil spelen moet je eigenlijk 442 gaan spelen, dan kan hij vanaf linkshalf de ruimte in komen.

Zoiets :

Afbeelding

jbnmgn

Re: NEC - Heracles

Bericht door jbnmgn »

Mijn voorkeur:

Delle

Burnet_____Dumic_____Golla_____Dyrestam

Larsson_____Breinburg_____v Haacke_____Kadioglu

Massaoud_____Grot

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Demtsjenko »

Linksback burnet op rechts en dyrestam op links???

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door DR »

Als we dan toch de hele boel omgooien:

------------------------Delle---------------------------
Dyrestam------Golla--------Buwalda--------Burnet
------------Von Haacke------Breinburg--------------
Groenewoud----------Messaoud-------Formitschow
-------------------------Dumic-------------------------

Evt Kadioglu ipv Groenewoud.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7234
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Keizerstad1994 »

Gijscoman schreef:Fomitschow linksbuiten lijkt me echter wel verdedigbaar. Zo speelt hij eigenlijk al.
Geen enkele opstelling met Fomitschow is verdedigbaar. We kunnen wel om de hete brei heendraaien maar voor een linksback kan ie totaal niet verdedigen en is hij te traag. En voor een linksbuiten mist hij een passeeractie. Vind het sowieso weinig bijzonders aanvallend, ja het ziet er best leuk uit maar hoe dreigend is het nou werkelijk? Het is niet zo dat ie ala Willems 5 keer per wedstrijd een goede voorzet geeft(misschien geen hele goede vergelijking maar het punt is hopelijk duidelijk). Burnet moet er gewoon in, lijkt me eigenlijk geen enkele discussie over mogelijk. Die is namelijk m.i. op elk vlak dat relevant is voor een linksback beter, ook aanvallend. Heeft zich ook al jarenlang bewezen op Eredivisieniveau, eigenlijk onbegrijpelijk dat ie er nog niet in staat. Fomitschow kost ons bijna elke wedstrijd of een dikke kans voor de tegenstander of een doelpunt voor de tegenstander. Natuurlijk is niet alles zijn schuld maar vrij veel van onze tegengoals komen over zijn kant. Toeval? Dacht het niet. Met Dyrestam en Burnet op de flanken heb je zoveel meer stabiliteit, snelheid en kracht t.o.v. onze Duitse vrinden.

En Dumic in de spits is natuurlijk ook gekkenwerk. Gewoon centrale verdedigers achterin, middenvelders op het middenveld en aanvallers voorin. Gewoon simpel houden, we kunnen Dumic achterin totaal niet missen. Leuk voor het laatste kwartier als je achterstaat en niks meer te verliezen hebt.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Gijscoman »

Arjan van Hout schreef:
Gijscoman schreef:
Arjan van Hout schreef:
Gijscoman schreef:
jackkreta schreef:
Gijscoman schreef:Het grootste probleem lijkt me gebrek aan scorend vermogen en balverlies op het middenveld. Voor dat tweede probleem zou Messaoud op het middenveld m.i. al wat oplossen.
Voor dat eerste probleem moeten we misschien de speler in de spits zetten met de meeste spitskwaliteiten: Dumic. Hij is redelijk balvast, heeft een best aardige techniek, goed schot, doelgericht, kopsterk en fysiek krachtig. Buwalda speelde een goede pot tegen Sparta, dus die zou die positie in kunnen nemen.

Met Dumic heb je wel goede voorzetten nodig: Fomitschow dus, want hij heeft de beste voorzetten van dit elftal. Daarom zou ik voor de volgende opstelling zijn:

Delle
Dyrestam - Buwalda - Golla - Burnet
Von Haacke - Messaoud - Breinburg
Larsson/Rayhi - Dumic - Fomitschow
Doe dan ook Heinloth maar als linksbuiten.
Ik neem aan dat je rechtsbuiten bedoelt.
Het ziet er misschien vreemd uit om de linksbuiten en spits verdedigers zijn, maar de realiteit is dat Dumic vroeger spits was en Fomitschow vroeger linksbuiten. Tegen bijv. GAE gingen die twee juist ook als eerste in de aanval spelen na de rode kaart. Fomitschow speelt al grotendeels als aanvaller en Dumic de laatste wedstrijden ook al een aanzienlijk deel van de wedstrijd als spits.
Ziet het er vreemd uit op papier? Ja, maar het is m.i. een logische stap.
Het is waanzin, waarom denk je dat ze nu geen aanvallers meer zijn? En in een heel belangrijke fase van het seizoen zo gaan experimenteren met je centrale verdedingscentrum vind ik oliedom.
Zo'n experiment is het niet meer. Ze spelen er al steeds meer. Maar goed, Dumic in de spits is misschien wel een te grote stap. Fomitschow linksbuiten lijkt me echter wel verdedigbaar. Zo speelt hij eigenlijk al.
Het gaat er niet om dat je dumic in de spits zet maar dat je hem uit je centrum weghaalt. Formitschow speelt als we met 5 verdedigers spelen vaak diep ja, maar hij komt telkens in de ruimte dat is makkelijker voetballen dan wanneer je er al staat, dan moet je een actie in huis hebben of een versnelling. Als je met formitschow wil spelen moet je eigenlijk 442 gaan spelen, dan kan hij vanaf linkshalf de ruimte in komen.

Zoiets :

Afbeelding
In deze opstelling kan ik me vinden. Dit zou mijn voorkeur zeker hebben. Ook Kadioglu iets meer weg uit het centrum, waardoor hij beter tot z'n recht komt.
Het klopt dat Fomitschow te weinig een actie heeft, al geldt dat m.i. ook voor de meeste andere buitenspelers die we nu hebben. Graag zou ik hem ook wel eens de kans willen zien krijgen om zich volledig op de linksbuiten positie te richten. De voorzetten van Fomitschow wil ik namelijk graag behouden, want die zijn gewoon erg goed. Sowieso hebben verder m.u.v. Groeneveld geen spelers die een bal zo kunnen geven. Met een acceptabele aanval zou je daaruit gewoon een mooi aantal doelpunten gehaald hebben.

Als Grot terug is, zou ik dat graag zien.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Mark Ariaans »

DR schreef:Als we dan toch de hele boel omgooien:

------------------------Delle---------------------------
Dyrestam------Golla--------Buwalda--------Burnet
------------Von Haacke------Breinburg--------------
Groenewoud----------Messaoud-------Formitschow
-------------------------Dumic-------------------------

Evt Kadioglu ipv Groenewoud.
Dat bos is snel gegroeid. In mijn tijd was het nog allemaal veld.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door zuurpruim »

Vreemd,Hyballa krijgt regelmatig kritiek om zijn tactische keuzes en nu wordt door sommigen de hele boel omgegooid.Dat lijkt mij een staaltje paniekvoetbal wat we nu helemaal niet kunnen gebruiken. Dyrestam terug,Messaoud i.p.v. Ferdi en Burnet i.pv. Fomitschow. dat lijkt mij allemaal meer dan voldoende. Dumic in de spits,Fomitschow als linksbuiten,hoe verzin je het.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door jetipo »

jackkreta schreef:
Gijscoman schreef:Het grootste probleem lijkt me gebrek aan scorend vermogen en balverlies op het middenveld. Voor dat tweede probleem zou Messaoud op het middenveld m.i. al wat oplossen.
Voor dat eerste probleem moeten we misschien de speler in de spits zetten met de meeste spitskwaliteiten: Dumic. Hij is redelijk balvast, heeft een best aardige techniek, goed schot, doelgericht, kopsterk en fysiek krachtig. Buwalda speelde een goede pot tegen Sparta, dus die zou die positie in kunnen nemen.

Met Dumic heb je wel goede voorzetten nodig: Fomitschow dus, want hij heeft de beste voorzetten van dit elftal. Daarom zou ik voor de volgende opstelling zijn:

Delle
Dyrestam - Buwalda - Golla - Burnet
Von Haacke - Messaoud - Breinburg
Larsson/Rayhi - Dumic - Fomitschow
Doe dan ook Heinloth maar als linksbuiten.
Cees Lok heeft het ooit ook geflikt.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door burp »

Keizerstad1994 schreef:
Gijscoman schreef:Fomitschow linksbuiten lijkt me echter wel verdedigbaar. Zo speelt hij eigenlijk al.
Geen enkele opstelling met Fomitschow is verdedigbaar. We kunnen wel om de hete brei heendraaien maar voor een linksback kan ie totaal niet verdedigen en is hij te traag. En voor een linksbuiten mist hij een passeeractie. Vind het sowieso weinig bijzonders aanvallend, ja het ziet er best leuk uit maar hoe dreigend is het nou werkelijk? Het is niet zo dat ie ala Willems 5 keer per wedstrijd een goede voorzet geeft(misschien geen hele goede vergelijking maar het punt is hopelijk duidelijk). Burnet moet er gewoon in, lijkt me eigenlijk geen enkele discussie over mogelijk. Die is namelijk m.i. op elk vlak dat relevant is voor een linksback beter, ook aanvallend. Heeft zich ook al jarenlang bewezen op Eredivisieniveau, eigenlijk onbegrijpelijk dat ie er nog niet in staat. Fomitschow kost ons bijna elke wedstrijd of een dikke kans voor de tegenstander of een doelpunt voor de tegenstander. Natuurlijk is niet alles zijn schuld maar vrij veel van onze tegengoals komen over zijn kant. Toeval? Dacht het niet. Met Dyrestam en Burnet op de flanken heb je zoveel meer stabiliteit, snelheid en kracht t.o.v. onze Duitse vrinden.

En Dumic in de spits is natuurlijk ook gekkenwerk. Gewoon centrale verdedigers achterin, middenvelders op het middenveld en aanvallers voorin. Gewoon simpel houden, we kunnen Dumic achterin totaal niet missen. Leuk voor het laatste kwartier als je achterstaat en niks meer te verliezen hebt.
Fomitschow is anders wel een van de weinige door Hyballa onbetwiste basisspelers.

Ik weet niet waar die roep om Burnout vandaan komt, maar die heeft nog niks laten zien en is niet fit genoeg naar de standaard van onze trainer. Aangezien we nu al bij maart zitten, kan je wel stellen dat die gewoon een mishuur is.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door vak Oost »

zuurpruim schreef:Vreemd,Hyballa krijgt regelmatig kritiek om zijn tactische keuzes en nu wordt door sommigen de hele boel omgegooid.Dat lijkt mij een staaltje paniekvoetbal wat we nu helemaal niet kunnen gebruiken.
Dyrestam terug,Messaoud i.p.v. Ferdi en Burnet i.pv. Fomitschow. dat lijkt mij allemaal meer dan voldoende. Dumic in de spits,Fomitschow als linksbuiten,hoe verzin je het.
Dat je een keer een tegengoal krijgt dat is 1 - echter, dat er verder weinig tot geen doelpunten gemaakt worden is een veel groter probleem, leuk die roep om Burn huppelepup maar die is geen spits met fingerspitzengefühl
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door LT »

Mensen moet echt minder gaan drinken voordat ze hier een opstelling plaatsen.

jbnmgn

Re: NEC - Heracles

Bericht door jbnmgn »

Demtsjenko schreef:Linksback burnet op rechts en dyrestam op links???
IK geef alleen de spelers aan welke mijn voorkeur hebben. Maar dan draai je ze gewoon om toch?

jbnmgn

Re: NEC - Heracles

Bericht door jbnmgn »

Mark Ariaans schreef:
DR schreef:Als we dan toch de hele boel omgooien:

------------------------Delle---------------------------
Dyrestam------Golla--------Buwalda--------Burnet
------------Von Haacke------Breinburg--------------
Groenewoud----------Messaoud-------Formitschow
-------------------------Dumic-------------------------

Evt Kadioglu ipv Groenewoud.
Dat bos is snel gegroeid. In mijn tijd was het nog allemaal veld.
:biggrin:

jbnmgn

Re: NEC - Heracles

Bericht door jbnmgn »

LT schreef:Mensen moet echt minder gaan drinken voordat ze hier een opstelling plaatsen.
Zegt de man die alles van opstellingen weet en elke week Hyballa voorziet van de juiste info. Jammer (voor jou) dat Hyballa er niet naar wilt luisteren. :biggrin:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door vak Oost »

jbnmgn schreef:
LT schreef:Mensen moet echt minder gaan drinken voordat ze hier een opstelling plaatsen.
Zegt de man die alles van opstellingen weet en elke week Hyballa voorziet van de juiste info. Jammer (voor jou) dat Hyballa er niet naar wilt luisteren. :biggrin:
Afbeelding Hoe laat vertrekken de bussen ook al weer ?
Alles komt goed !!

jbnmgn

Re: NEC - Heracles

Bericht door jbnmgn »

vak Oost schreef:
jbnmgn schreef:
LT schreef:Mensen moet echt minder gaan drinken voordat ze hier een opstelling plaatsen.
Zegt de man die alles van opstellingen weet en elke week Hyballa voorziet van de juiste info. Jammer (voor jou) dat Hyballa er niet naar wilt luisteren. :biggrin:
Afbeelding Hoe laat vertrekken de bussen ook al weer ?

Half 11 vanaf Centraal station en vanaf half 5 vanaf de Goffert.
Er zijn tot nu toe 23 bussen, dus aardig wat.

monkeyman
Berichten: 13
Lid geworden op: za 04 feb 2017, 22:09
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door monkeyman »

leider das letzte mal im goffert.

hoffentlich werden gute lösungen gefunden.

ich wünsche nec und seinen fans viel erfolg für die restliche saison.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Gijscoman »

monkeyman schreef:leider das letzte mal im goffert.

hoffentlich werden gute lösungen gefunden.

ich wünsche nec und seinen fans viel erfolg für die restliche saison.
Für immer oder nur während dieser Saison?

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20479
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Mark Ariaans »

jbnmgn schreef: Half 11 vanaf Centraal station en vanaf half 5 vanaf de Goffert.
Er zijn tot nu toe 23 bussen, dus aardig wat.
Waar gaan die bussen heen?

Rotturdam
Berichten: 749
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 10:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Rotturdam »

Mark Ariaans schreef:
jbnmgn schreef: Half 11 vanaf Centraal station en vanaf half 5 vanaf de Goffert.
Er zijn tot nu toe 23 bussen, dus aardig wat.
Waar gaan die bussen heen?
Naar de Goffert :lol:

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: NEC - Heracles

Bericht door flipsen »

Pol van Boekel is de scheids...
Risus abundat in ore stultorum

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: NEC - Heracles

Bericht door Nijmegen0413 »

Delle
Dyrestam - Dumic - Golla/Buwalda - Formitschow
Von Haacke - Messaoud - Breinburg
Kadioglu
Groeneveld - Larsson/Rayhi

Met de jongens voorin ben ik een beetje klaar mee. De enige met kwaliteiten is geblesseerd en de enige met potentie komt de laatste wedstrijden niet aan spelen toe. Ik zou zeggen kijk naar je eigen jongens ipv naar de buitenlandse miskopen. Groeneveld scoort vaak bij Jong, maar ook een Mex Bakker rendeert zeer goed bij 019 in de spits. Ik snap dat beide heren (nog) niet op Eredivisie niveau acteren, maar slechter dan jongens als Mayi zal het niet worden. Hiermee kijk je ook nog eens naar de lange termijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gijscoman, GreekGaddoe, Justian, LSVO en 45 gasten