Selectie 2017-2018

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.

Re: Selectie 2017-2018

Berichtdoor Nr1 NEC » wo 19 jul 2017, 18:01

Selectie begint nu wel ergens op te lijken, de rotte appels zijn er bijna allemaal uit en de rijpe bananen voegen zich toe :party:
Nr1 NEC

Berichtdoor jbnmgn » wo 19 jul 2017, 18:10

NECwijchen schreef:
jbnmgn schreef:
mschr schreef:
Gijscoman schreef:
daavj schreef:Ik hoop van ganse harte dat Grot nog vertrekt.
Neem aan dat Achahbar is gehaald als 1e centrumspits en dat Grot er als rechtsbuiten niets van bakt hebben we afgelopen seizoen allemaal kunnen zien. Kan me geen andere positie in het elftal bedenken waarvoor hij in aanmerking zou moeten komen. Kan geen bal aannemen, geen man passeren en geen voorzet geven. Het enigste wat hij kan is hard uithalen van rond de 16 meter (doelgericht). Ik ben hem liever kwijt dan rijk.

Ik zie hem graag blijven. Hij is nog heel jong en kan nog genoeg stappen zetten. Juist in de JL kan hij heel erg van waarde zijn.

Grot was veruit de aanvaller met het beste schot. Hij is snel, kan tegenstander passeren een heeft een goeie inworp. Al met al een aderlating, als hij vertrekt.

Je bedoelt een verademing als hij vertrekt!
Hij kan geen man passeren (ook al denk hij van wel)
Hij is geen sterke kopper.
Hij is absoluut niet snel want er zijn geen verdedigers geweest die hij het lastig heeft gemaakt.
Hij is redelijk in het aannemen van een bal maar is hem vaak net zo snel weer kwijt
Hij heeft een goede inworp maar daar heb je niks aan als je als spits zelf niet in de spits staat. Laat een ander de inworp doen en ga zelf in de 16 staan met je postuur en lengte.
Hij heeft een redelijk schot waarbij hij ook een paar keer het geluk aan zijn zijde heeft gehad.

Kortom, een aardige middelmatige speler, maar wel bruikbaar in de JL. De ED is (nog) een stapje te hoog. Maar misschien dat hij in de JL (als hij blijft) kan groeien,maar dat is nog maar de vraag. Dus als NEC hem zou kunnen verkopen dan moeten ze dat zeker weten doen!

Als Grot eenmaal op snelheid is is hij echt snel hoor.

Klopt, tegen Achilles berg af en wind mee :biggrin:
jbnmgn

Berichtdoor Gerher » wo 19 jul 2017, 19:06

Nijmegen0413 schreef:
Demtsjenko schreef:Selectie per 19 juli

1. delle
2. smits
3. van duin
4. paes

5. heinloth
6. golla
7. buwalda
8. sturing
9. joppen

10. bikel
11. mauk
12. kadioglu
13. sleegers
14. breinburg
15. jansen

16. rayhi
17. larsson
18. grot
19. mayi
20. groeneveld
21. achahbar

De opruiming begint steeds meer vorm te krijgen. Mayi/Mauk/Breinburg en eventueel Sleegers nog slijten en dan kan het blik nieuwe spelers worden opengetrokken.

Ik hou nog rekening met een vertrek van Kadioglu, Grot, Mauk, Breinburg en Golla en wat mij betreft mogen Mayi en Sleegers ook weg. Ik ga echter ook uit van de nodige versterkingen. Laat ze eens bij AZ kijken al denk ik niet dat die spelers interesse in NEC hebben.

Hoeveel zijn er inmiddels eigenlijk vertrokken en nieuw?
Gerher

Berichtdoor Frans » wo 19 jul 2017, 19:47

Gerher schreef:

3 nieuw (excl. jeugdspelers), 12 weg.
NECTheBest
Frans
Beheerder

Berichtdoor Nr1 NEC » wo 19 jul 2017, 20:10

Frans schreef:
Gerher schreef:

3 nieuw (excl. jeugdspelers), 12 weg.

Dit had ik paar maanden geleden niet kunnen dromen :crazy:
Nr1 NEC

Berichtdoor pjottr » wo 19 jul 2017, 20:15

nu Mayi nog en de vlag kan in top.
pjottr

Berichtdoor pjottr » wo 19 jul 2017, 20:18

maar qua verdedigers is de spoeling wel errug dun nog.
pjottr

Berichtdoor bertje » do 20 jul 2017, 09:32

De Kletskop schreef:
jbnmgn schreef:
mschr schreef:
Gijscoman schreef:
Neem aan dat Achahbar is gehaald als 1e centrumspits en dat Grot er als rechtsbuiten niets van bakt hebben we afgelopen seizoen allemaal kunnen zien. Kan me geen andere positie in het elftal bedenken waarvoor hij in aanmerking zou moeten komen. Kan geen bal aannemen, geen man passeren en geen voorzet geven. Het enigste wat hij kan is hard uithalen van rond de 16 meter (doelgericht). Ik ben hem liever kwijt dan rijk.

Ik zie hem graag blijven. Hij is nog heel jong en kan nog genoeg stappen zetten. Juist in de JL kan hij heel erg van waarde zijn.

Grot was veruit de aanvaller met het beste schot. Hij is snel, kan tegenstander passeren een heeft een goeie inworp. Al met al een aderlating, als hij vertrekt.

Hij is absoluut niet snel want er zijn geen verdedigers geweest die hij het lastig heeft gemaakt.
Hij is redelijk in het aannemen van een bal maar is hem vaak net zo snel weer kwijt
Hij heeft een goede inworp maar daar heb je niks aan als je als spits zelf niet in de spits staat. Laat een ander de inworp doen en ga zelf in de 16 staan met je postuur en lengte.
Hij heeft een redelijk schot waarbij hij ook een paar keer het geluk aan zijn zijde heeft gehad.

Kortom, een aardige middelmatige speler, maar wel bruikbaar in de JL. De ED is (nog) een stapje te hoog. Maar misschien dat hij in de JL (als hij blijft) kan groeien,maar dat is nog maar de vraag. Dus als NEC hem zou kunnen verkopen dan moeten ze dat zeker weten doen!

zelden zoveel waanzin in 1 post gelezen. niveautje vdVaart in een geblindeerd busje dit.

:biggrin: :withstupid:
Eens(Y)
bertje

Berichtdoor LT » do 20 jul 2017, 20:44

De Kletskop schreef:
jbnmgn schreef:
mschr schreef:
Gijscoman schreef:

zelden zoveel waanzin in 1 post gelezen. niveautje vdVaart in een geblindeerd busje dit.

:withstupid: :jestera: Gelukkig is de aanname van Grot wel redelijk :')
LT

Berichtdoor Demtsjenko » za 12 aug 2017, 19:59

Selectie per 12 augustus (net terug van vakantie)...

1. delle
2. smits
3. van duin
4. paes

5. heinloth
6. golla
7. buwalda
8. sturing
9. joppen
10. van de pavert
11. verdonk
12. alberto

13. bikel
14. dijkstra
15. kadioglu
16. den heijer
17. breinburg
18. jansen

19. rayhi
20. larsson
21. grot
22. mayi
23. groeneveld
24. sleegers
25. achahbar

Tja... ik weet het nog niet... ik mis nog een of twee duidelijke leiders en iemand die bewezen doelpunten kan maken...
Demtsjenko

Berichtdoor Beuningen » za 12 aug 2017, 20:08

Demtsjenko schreef:Selectie per 12 augustus (net terug van vakantie)...

1. delle
2. smits
3. van duin
4. paes

5. heinloth
6. golla
7. buwalda
8. sturing
9. joppen
10. van de pavert
11. verdonk
12. alberto

13. bikel
14. dijkstra
15. kadioglu
16. den heijer
17. breinburg
18. jansen

19. rayhi
20. larsson
21. grot
22. mayi
23. groeneveld
24. sleegers
25. achahbar

Tja... ik weet het nog niet... ik mis nog een of twee duidelijke leiders en iemand die bewezen doelpunten kan maken...

Nou alleen nog een goede spits volgens mij is de rest wel compleet.
Ben ook net terug van vakantie. Dus moet me nog effe inlezen in de JL.
Beuningen

Berichtdoor jackkreta » za 12 aug 2017, 23:11

1. delle
2. smits
3. van duin
4. paes

5. heinloth
6. golla
7. buwalda
8. sturing
9. joppen
10. van de pavert
11. verdonk
12. alberto

13. bikel
14. dijkstra
15. kadioglu
16. den heijer
17. breinburg
18. jansen

19. rayhi
20. larsson
21. grot
22. mayi
23. groeneveld
24. sleegers
25. achahbar

Waar was je op vakantie waar ze geen internet hebben? :biggrin:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
jackkreta

Berichtdoor Demtsjenko » zo 13 aug 2017, 09:41

Wel internet, maar andere prioriteiten...
Demtsjenko

Berichtdoor bertje » zo 13 aug 2017, 10:34

Onbegrijpelijk
Eens(Y)
bertje

Berichtdoor Nijmegen0413 » zo 13 aug 2017, 19:23

jackkreta schreef:

1. delle
2. smits
3. van duin
4. paes

5. heinloth
6. golla
7. buwalda
8. sturing
9. joppen
10. van de pavert
11. verdonk
12. alberto

13. bikel
14. dijkstra
15. kadioglu
16. den heijer
17. breinburg
18. jansen

19. rayhi
20. larsson
21. grot
22. mayi
23. groeneveld
24. sleegers
25. achahbar

Keepers; Delle - Smits - Paes - v Duin (wellicht 1 te veel?)
Linksback; Verdonk - *Alberto
Links centraal; Vd Pavert - Alberto
Rechts centraal; Golla - Buwalda - Sturing (+ eventueel Hoogveld/Aktas, vertrek Golla?
Rechtsback; Joppen - Heinloth - *Hoogveld
Verdedigende middenvelder; Bikel - Dijkstra - Breinburg (eventueel vertrek Breinburg?)
Centrale middenvelder; Janssen - Breinburg - Den Heijer (eventueel vertrek Breinburg?)
Aanvallende middenvelder; Ferdi - Sleegers - Oratmangoen (wellicht Sleegers verkopen?)
Linksbuiten; Groeneveld - Rayhi - *Sleegers (Rayhi aardig voor de breedte komt verder te kort)
Spits: Grot - Achabbar - Larsson - Mayi (Larsson/Mayi ergens slijten?)
Rechtsbuiten; *Ferdi - *Sleegers - *Oratmangoen

*Spelers op nevenposities.

Verdediging lijkt op orde. Middenveld zal bij vertrek van Breinburg in de breedte ook voldoende zijn al zou er misschien iets bij moeten komen als ook Sleegers nog vertrekt. Linksbuiten is met Groeneveld zeer goed bezet en met Rayhi als invaller ook aardig. In de spits hebben we met Grot en Achabbar in mijn ogen ook aardig wat scorend vermogen. Op rechtsbuiten heb je eigenlijk niks. Wat overbodige spelers van de hand doen en nog een flinke kwaliteitsimpuls halen op rechts!
Nijmegen0413

Berichtdoor Tiel » zo 13 aug 2017, 19:26

Nijmegen0413 schreef:
jackkreta schreef:

1. delle
2. smits
3. van duin
4. paes

5. heinloth
6. golla
7. buwalda
8. sturing
9. joppen
10. van de pavert
11. verdonk
12. alberto

13. bikel
14. dijkstra
15. kadioglu
16. den heijer
17. breinburg
18. jansen

19. rayhi
20. larsson
21. grot
22. mayi
23. groeneveld
24. sleegers
25. achahbar

Keepers; Delle - Smits - Paes - v Duin (wellicht 1 te veel?)
Linksback; Verdonk - *Alberto
Links centraal; Vd Pavert - Alberto
Rechts centraal; Golla - Buwalda - Sturing (+ eventueel Hoogveld/Aktas, vertrek Golla?
Rechtsback; Joppen - Heinloth - *Hoogveld
Verdedigende middenvelder; Bikel - Dijkstra - Breinburg (eventueel vertrek Breinburg?)
Centrale middenvelder; Janssen - Breinburg - Den Heijer (eventueel vertrek Breinburg?)
Aanvallende middenvelder; Ferdi - Sleegers - Oratmangoen (wellicht Sleegers verkopen?)
Linksbuiten; Groeneveld - Rayhi - *Sleegers (Rayhi aardig voor de breedte komt verder te kort)
Spits: Grot - Achabbar - Larsson - Mayi (Larsson/Mayi ergens slijten?)
Rechtsbuiten; *Ferdi - *Sleegers - *Oratmangoen

*Spelers op nevenposities.

Verdediging lijkt op orde. Middenveld zal bij vertrek van Breinburg in de breedte ook voldoende zijn al zou er misschien iets bij moeten komen als ook Sleegers nog vertrekt. Linksbuiten is met Groeneveld zeer goed bezet en met Rayhi als invaller ook aardig. In de spits hebben we met Grot en Achabbar in mijn ogen ook aardig wat scorend vermogen. Op rechtsbuiten heb je eigenlijk niks. Wat overbodige spelers van de hand doen en nog een flinke kwaliteitsimpuls halen op rechts!

Ik denk dat Ferdi eerder weg is dan Breinburg en Rayhi zou wel eens een topspeler kunnen zijn in de Jup. Hij komt nu andere verdedigers tegen.
Tiel

Berichtdoor DJTEEF! » di 15 aug 2017, 20:25

Als het lukt om Schuurman en Braken vast te leggen, hebben we een hele mooie selectie. Als het ook nog lukt om Golla en Mayi te verkopen, zou het ook financieel een mooie transferperiode zijn en kunnen we ons in de winterstop gericht verder versterken/ voorin doorselecteren.
DJTEEF!

Berichtdoor De Kletskop » di 15 aug 2017, 21:08

Tiel schreef: Rayhi zou wel eens een topspeler kunnen zijn in de Jup. Hij komt nu andere verdedigers tegen.

Die verdedigers maken het verschil of Rayhi op doel, of in de tribune schiet?
De Kletskop

Berichtdoor Tiel » di 15 aug 2017, 22:06

De Kletskop schreef:
Tiel schreef: Rayhi zou wel eens een topspeler kunnen zijn in de Jup. Hij komt nu andere verdedigers tegen.

Ja. Hoeveel druk ze geven.
Tiel

Berichtdoor De Kletskop » di 15 aug 2017, 22:08

Tiel schreef:
De Kletskop schreef:

:jestera:
De Kletskop

Berichtdoor Nijmegen0413 » di 15 aug 2017, 23:11

De Kletskop schreef:
Tiel schreef:
De Kletskop schreef:

:jestera:

:withstupid: :jestera:
Nijmegen0413

Berichtdoor Nijmegen0413 » di 15 aug 2017, 23:13

DJTEEF! schreef:Als het lukt om Schuurman en Braken vast te leggen, hebben we een hele mooie selectie. Als het ook nog lukt om Golla en Mayi te verkopen, zou het ook financieel een mooie transferperiode zijn en kunnen we ons in de winterstop gericht verder versterken/ voorin doorselecteren.

Schuurman voor Sleegers en Braken voor Mayi. Eventueel Breinburg, Larsson, Delle en Golla nog verkopen en dan kun je misschien nog 1 a 2 gerichte versterkingen halen voor voorin en eventueel een breedte aanwinst op het middenveld (buitenkansje).
Nijmegen0413

Berichtdoor Nr1 NEC » wo 16 aug 2017, 18:51

Vraagie, is het team van het vorig JP seizoen nog steeds beter dan deze of komen we al aardig in de buurt?
Nr1 NEC

Berichtdoor DR » wo 16 aug 2017, 18:56

Nr1 NEC schreef:Vraagie, is het team van het vorig JP seizoen nog steeds beter dan deze of komen we al aardig in de buurt?

Centraal duo achterin was toen iets beter en straalde zekerheid uit (Eijden/Conboy). Middenveld in de breedte zeker minder dan dit seizoen. Maar wat we toen zeker hadden en dit jaar moeten we dat nog afwachten, is het scorend vermogen voorin. We hadden toen 2 spelers die 20+ scoorde en 2 spelers die 10+ goals scoorde. En we hadden Alireza met zijn magische voorzet. Kijk eens terug hoeveel NEC goals uit zijn voorzet kwamen dat seizoen. Zonder dat hadden Ars en Santos veel minder gescoord. En dan zelf ook schitterende goals scoren. We missen dus het ergst een alireza dit seizoen.
Maar schrale troost, geen enkel Jupiler team heeft een Alireza.
DR

Berichtdoor Stefannec » wo 16 aug 2017, 19:14

DR schreef:
Nr1 NEC schreef:Vraagie, is het team van het vorig JP seizoen nog steeds beter dan deze of komen we al aardig in de buurt?

Centraal duo achterin was toen iets beter en straalde zekerheid uit (Eijden/Conboy). Middenveld in de breedte zeker minder dan dit seizoen. Maar wat we toen zeker hadden en dit jaar moeten we dat nog afwachten, is het scorend vermogen voorin. We hadden toen 2 spelers die 20+ scoorde en 2 spelers die 10+ goals scoorde. En we hadden Alireza met zijn magische voorzet. Kijk eens terug hoeveel NEC goals uit zijn voorzet kwamen dat seizoen. Zonder dat hadden Ars en Santos veel minder gescoord. En dan zelf ook schitterende goals scoren. We missen dus het ergst een alireza dit seizoen.
Maar schrale troost, geen enkel Jupiler team heeft een Alireza.

Het enigste dat ik vind kloppen aan jouw betoog is de 2 achterin.
In het kampioensjaar toen het elftal er stond hadden we niet 2 spelers die gegarandeerd 20+ goals haalde.
En ook de buiten spelers moesten zoch bewijzen.

We hadden Ars die wist je bijna zeker dat hij er 20 in ging schieten.
De rest waren vraagtekens.

Middenveld denk ik de basis gelijkwaardig en breedte beter.
Dit elftal is gewoon kampioenskandidaat numero uno.
Zeker door de breedte.
Jippiekajee motherfucker!!!
Stefannec

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & Technische staf