Remco Oversier

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.

Re: Remco Oversier

Berichtdoor jetipo » ma 09 okt 2017, 17:19

:sjaal:
Laatst bijgewerkt door jetipo op ma 09 okt 2017, 17:31, in totaal 10 keer bewerkt.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
jetipo

Berichtdoor Gerard Lopez » ma 09 okt 2017, 17:21

Arjan van Hout schreef:
Gerard Lopez schreef:Ik vind het wel opmerkelijk dat Remco in dat interview het volgende zegt over Adrie:

"Als zij het samen doen, is het soms niet erg om voor de korte termijn iemand door te schuiven die misschien niet helemaal voldoet aan het profiel dat we vooraf hadden opgesteld, maar die wel past binnen het totaalplaatje"

Terwijl hij bij de aanstelling van Bogers nog zei dat hij wel de profielschets paste:

"We hadden er ook voor kunnen kiezen om het profiel te wijzigen en iemand anders te gaan zoeken, maar Adrie voldoet aan het profiel dat we vooraf hebben opgesteld"

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=308721\

Hij wekt de indruk heel goed te weten waar hij mee bezig is, maar het is allemaal maar met de natte vinger gedaan. Een vriendje uit Brabant halen en later maar wat lullen dat hij in profielen past enzo.
En ook raar dat Oversier in dat Forza interview alleen maar excuses opvoert voor Achahbar. Hij heeft blessure na blessure gehad en zelfs vrije dagen opgeofferd om maar extra te kunnen trainen. Waarom dan iemand naar Jong NEC terugzetten als hij zo goed bezig is?

Dat staat ook in het interview maar dat wil jij niet lezen.

Over Achahbar? Die zin van "Het gaat niet" ? Nou dat vind ik niet echt een verklaring voor het terugzetten naar Jong NEC hoor. Als iets niet gaat moet je hem gewoon afremmen en minder vaak laten trainen of extra begeleiding geven. Niet terugzetten, dat werkt denk ik alleen maar vernederend en demotiverend. Ik denk dat er gewoon heel wat anders aan de hand is en Achahbar helemaal niet zo top bezig was als Oversier wil doen geloven en dat hij hem gewoon uit de wind houdt.
Gerard Lopez

Berichtdoor jetipo » ma 09 okt 2017, 17:29

Gerard Lopez schreef:
Arjan van Hout schreef:
Gerard Lopez schreef:
Arjan van Hout schreef:
De Kletskop schreef:
Arjan van Hout schreef:Nou dat weten we allemaal al en dat heb ik al eens verteld. Dat is dezelfde reden waarom hij ook al spelers aangetrokken heeft zonder hoofdcoach

Welke reden dan? Want we hadden al voldoende assistenten, en je weet toch dat een hoofdcoach zijn eigen staf wil meebepalen.

Nee we hadden volgens de visie van oversier nog niet genoeg assistenten, en oversier heeft de filosofie dat een hoofdtrainer bepaalde kwaliteiten moet hebben en een assistent bepaalde kwaliteiten. Daar paste bogers in en daar zou automatisch een hoofdtrainer dan ook bij passen.
Overigens willen veel hoofdtrainers dat wel, maar dat gebeurt lang niet altijd en daar ben ik het helemaal mee eens. Hoofdtrainers kijken vaak niet naar kwaliteit die een assistent heeft maar vaak is dat even een vriendje aan het werk helpen.
Nu ga jij zeggen dat oversier daarom ook bogers heeft binnengehaald en dat zou kunnen. Wel hoor ik ook uit diverse hoeken dat men in de voetbalwereld vind dat bogers kwaliteiten heeft. Oversier zal nooit zeggen dat hij adrie als vriendendienst heeft binnengehaald, dus dat zullen we nooit weten.
En je kan het met deze gang van zaken verder eens of oneens zijn (ik denk dat ik het bij jou wel weet) maar het is een plausibele uitleg.

Dus volgens de visie van Oversier hadden we nog niet genoeg assistenten. Daarom werd Bogers aangesteld als assistent en zou er daarna een hoofdtrainer komen. Toen werd Adrie hoofdtrainer en kwam er opeens geen assistent meer bij. Volgens mij zitten we dan nu op 1 assistent minder dan hij nodig vond of heb ik niet goed opgelet tijdens wiskundeles vroeger?

Nee klopt, ze hebben het nu zo gelaten. Waarom weet ik niet, maar vind je het erg ?

Nee ik vind het niet erg dat we een assistent minder hebben. Al zou ik wel graag Ron de Groot bij het eerste elftal betrokken zien.
Maar vind het wel erg dat Oversier het wil laten overkomen alsof hij met een masterplan bezig is waarbij alles precies is gepland en uitgestippeld, terwijl het in feite gewoon maar wat doen is.
En dan ook nog zielig gaan doen dat we met een marathon bezig zijn met een achterstand. We hebben juist een dikke voorsprong met dit budget ten opzichte van alle anders clubs muv de Jong elftallen.

Er was/is wel degelijk afstand vanwege alle rompslomp rondom Van Ingen en consorten, de degradatie en de leegloop.

Het is enigszins zielig om op iedere slak zout te leggen. En als je zegt dat Remco gewoon maar wat doet, dan is dat zeuren om het zeuren. Excuses hiervoor.

Ik begrijp niet goed waarom men op alle mogelijke manieren redenen zoekt om Oversier te bekritiseren en/of in diskrediet te brengen. Hij is gehaald; wilde komen; is in een beerput gestapt en is bezig met puinruimen en samen met die andere Co NEC weer op te bouwen. Dat heeft tijd, bloed, zweet en tranen nodig. Waar gehakt wordt, vallen nu eenmaal spaanders. En daarbij moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.

Misschien eens tijd om te leren omdenken voor velen.
jetipo

Berichtdoor Arjan van Hout » ma 09 okt 2017, 17:33

Gerard Lopez schreef:
Arjan van Hout schreef:
Gerard Lopez schreef:Ik vind het wel opmerkelijk dat Remco in dat interview het volgende zegt over Adrie:

"Als zij het samen doen, is het soms niet erg om voor de korte termijn iemand door te schuiven die misschien niet helemaal voldoet aan het profiel dat we vooraf hadden opgesteld, maar die wel past binnen het totaalplaatje"

Terwijl hij bij de aanstelling van Bogers nog zei dat hij wel de profielschets paste:

"We hadden er ook voor kunnen kiezen om het profiel te wijzigen en iemand anders te gaan zoeken, maar Adrie voldoet aan het profiel dat we vooraf hebben opgesteld"

Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=308721\

Hij wekt de indruk heel goed te weten waar hij mee bezig is, maar het is allemaal maar met de natte vinger gedaan. Een vriendje uit Brabant halen en later maar wat lullen dat hij in profielen past enzo.
En ook raar dat Oversier in dat Forza interview alleen maar excuses opvoert voor Achahbar. Hij heeft blessure na blessure gehad en zelfs vrije dagen opgeofferd om maar extra te kunnen trainen. Waarom dan iemand naar Jong NEC terugzetten als hij zo goed bezig is?

Dat staat ook in het interview maar dat wil jij niet lezen.

Over Achahbar? Die zin van "Het gaat niet" ? Nou dat vind ik niet echt een verklaring voor het terugzetten naar Jong NEC hoor. Als iets niet gaat moet je hem gewoon afremmen en minder vaak laten trainen of extra begeleiding geven. Niet terugzetten, dat werkt denk ik alleen maar vernederend en demotiverend. Ik denk dat er gewoon heel wat anders aan de hand is en Achahbar helemaal niet zo top bezig was als Oversier wil doen geloven en dat hij hem gewoon uit de wind houdt.

Soms moet je dan de druk weghalen en zeggen: 'Dit gaat niet.'"

Even de hele quote en denk er wat van je wil.... ik vind het allemaal niet zo onlogisch en ja natuurlijk kunnen er ook andere keuzes gemaakt worden. Wat het beste werkt zullen we nooit weten.
Nou stop ik over oversier want het heeft weinig nut om zijn beslissingen uit te leggen merk ik
Arjan van Hout

Berichtdoor Juul » ma 09 okt 2017, 18:36

Gerard Lopez schreef:Maar vind het wel erg dat Oversier het wil laten overkomen alsof hij met een masterplan bezig is waarbij alles precies is gepland en uitgestippeld, terwijl het in feite gewoon maar wat doen is.

Precies, dat vooral.

Het verhaal Steeven Langil.
Eerst zegt Oversier dat Langil een buitenkansje is. Logisch, je raakt Grot vlak voor de transferdeadline kwijt en een opvolger haal je niet zomaar. Als je dan een clubloze speler kunt halen is dat zeker een buitenkansje. Maar dan zegt Oversier:

"... Steeven Langil heb ik tweënhalve maand op gewacht. Ik wilde hem of niemand...."

Dat betekent dat Oversier al begin juli met Langil bezig was. Aangezien Oversier alleen Langil wilde als rechterspits, betekent dit dat in het geval NEC en Langil er niet uit kwamen, (of Langil een andere club koos) NEC zonder een echte rechterspits ging spelen omdat er geen speler kan tippen aan Langil, het buitenkansje. Terwijl iedereen - inclusief Oversier - de noodzaak inzag van een echte rechterspits.

Opportunistisch interessant doen.
Juul

Berichtdoor De Kletskop » ma 09 okt 2017, 18:41

Arjan van Hout schreef:
Gerard Lopez schreef:
Arjan van Hout schreef:
De Kletskop schreef:
Arjan van Hout schreef:Nou dat weten we allemaal al en dat heb ik al eens verteld. Dat is dezelfde reden waarom hij ook al spelers aangetrokken heeft zonder hoofdcoach

Welke reden dan? Want we hadden al voldoende assistenten, en je weet toch dat een hoofdcoach zijn eigen staf wil meebepalen.

Nee we hadden volgens de visie van oversier nog niet genoeg assistenten, en oversier heeft de filosofie dat een hoofdtrainer bepaalde kwaliteiten moet hebben en een assistent bepaalde kwaliteiten. Daar paste bogers in en daar zou automatisch een hoofdtrainer dan ook bij passen.
Overigens willen veel hoofdtrainers dat wel, maar dat gebeurt lang niet altijd en daar ben ik het helemaal mee eens. Hoofdtrainers kijken vaak niet naar kwaliteit die een assistent heeft maar vaak is dat even een vriendje aan het werk helpen.
Nu ga jij zeggen dat oversier daarom ook bogers heeft binnengehaald en dat zou kunnen. Wel hoor ik ook uit diverse hoeken dat men in de voetbalwereld vind dat bogers kwaliteiten heeft. Oversier zal nooit zeggen dat hij adrie als vriendendienst heeft binnengehaald, dus dat zullen we nooit weten.
En je kan het met deze gang van zaken verder eens of oneens zijn (ik denk dat ik het bij jou wel weet) maar het is een plausibele uitleg.

Dus volgens de visie van Oversier hadden we nog niet genoeg assistenten. Daarom werd Bogers aangesteld als assistent en zou er daarna een hoofdtrainer komen. Toen werd Adrie hoofdtrainer en kwam er opeens geen assistent meer bij. Volgens mij zitten we dan nu op 1 assistent minder dan hij nodig vond of heb ik niet goed opgelet tijdens wiskundeles vroeger?

Nee klopt, ze hebben het nu zo gelaten. Waarom weet ik niet, maar vind je het erg ?

Maar het is wel opmerkelijk toch, of vindt je dat niet?
De Kletskop

Berichtdoor De Kletskop » ma 09 okt 2017, 18:44

Arjan van Hout schreef:Oke, het is verder namelijk niet mijn mening maar de beweegredenen van oversier

Maar wat is jouw mening, die lees ik namelijk niet vaak?
De Kletskop

Berichtdoor Arjan van Hout » ma 09 okt 2017, 18:54

De Kletskop schreef:
Arjan van Hout schreef:Oke, het is verder namelijk niet mijn mening maar de beweegredenen van oversier

Vooruit dan maar :wink:
Mijn mening is dat het goed is dat bogers is binnengehaald als assistent en dat een hoofdtrainer dat allemaal niet bepaald.
Dat ik bogers niet als hoofdtrainer had doorgeschoven maar iets langer had doorgezocht.
Dat ik het snap dat ze geen nieuwe assistent halen want als bogers terug zou gaan in functie dan zitten ze met een overschot.
Dat ik bogers geen contract voor drie jaar had gegeven (maar dat had ook niet gehoeven want bij was hij assistent gebleven)
Overigens snap ik oversier zijn uitleg wel, ondanks dat ik het er niet helemaal mee eens ben. Verder vind ik het goed dat hij Achabar nu even in de luwte laat en vind ik dat hij een meer dan prima selectie heeft samengesteld gezien het budget en de wens Nederlandse spelers te halen..
Arjan van Hout

Berichtdoor SanderNEC » di 10 okt 2017, 06:12

Juul schreef:
Gerard Lopez schreef:Maar vind het wel erg dat Oversier het wil laten overkomen alsof hij met een masterplan bezig is waarbij alles precies is gepland en uitgestippeld, terwijl het in feite gewoon maar wat doen is.

Precies, dat vooral.

Eerst zegt Oversier dat Langil een buitenkansje is. Logisch, je raakt Grot vlak voor de transferdeadline kwijt en een opvolger haal je niet zomaar. Als je dan een clubloze speler kunt halen is dat zeker een buitenkansje. Maar dan zegt Oversier:

"... Steeven Langil heb ik tweënhalve maand op gewacht. Ik wilde hem of niemand...."

Dat betekent dat Oversier al begin juli met Langil bezig was. Aangezien Oversier alleen Langil wilde als rechterspits, betekent dit dat in het geval NEC en Langil er niet uit kwamen, (of Langil een andere club koos) NEC zonder een echte rechterspits ging spelen omdat er geen speler kan tippen aan Langil, het buitenkansje. Terwijl iedereen - inclusief Oversier - de noodzaak inzag van een echte rechterspits.

Ja, als het met Langil niks werd, was er geen andere rechtsbuiten gekomen.
ForzaNEC.nl
SanderNEC

Berichtdoor Gijscoman » di 10 okt 2017, 08:43

Juul schreef:

Precies, dat vooral.

Langil was aanvankelijk nog niet transfervrij en daardoor te duur; toen hij dat wel werd, zijn er natuurlijk veel clubs op hem afgekomen en uiteindelijk heeft hij NEC gekozen.
Maar stel dat hij niet gekomen was? Had NEC dan een rechtsbuiten moeten halen, ook al was er nauwelijks een geschikte en betaalbare speler op de markt? Of een blinde gok op een speler die zich nog nooit bewezen had en die men niet uitgebreid gevolgd had? Nee, dat is juist opportunistisch en daar breekt Oversier mee.
Verder viel die noodzaak wel mee. We zaten de eerste wedstrijden zonder Rayhi, maar die bewijst zich nu toch als meer dan voldoende voor die positie. Een nieuwe aankoop zou beter moeten zijn dan Rayhi zonder veel te kosten: een buitenkansje dus.
Gijscoman

Berichtdoor Juul » di 10 okt 2017, 09:08

Gijscoman schreef:Langil was aanvankelijk nog niet transfervrij en daardoor te duur; toen hij dat wel werd, zijn er natuurlijk veel clubs op hem afgekomen en uiteindelijk heeft hij NEC gekozen.

Hoe was zijn status begin juli toen Oversier hem per se wilde hebben? Was hij toen ook al transfervrij?

Gijscoman schreef:Maar stel dat hij niet gekomen was? Had NEC dan een rechtsbuiten moeten halen, ook al was er nauwelijks een
geschikte en betaalbare speler op de markt?

Dus nou is Langil ineens de enige geschikte en betaalbare speler. Al sinds begin juli.

Gijscoman schreef:Verder viel die noodzaak wel mee.

In dat geval had Oversier Langil niet vanaf begin juli hoeven volgen.

Gijscoman schreef:We zaten de eerste wedstrijden zonder Rayhi, maar die bewijst zich nu toch als meer dan voldoende voor die positie. Een nieuwe aankoop zou beter moeten zijn dan Rayhi zonder veel te kosten: een buitenkansje dus.

Dat is pas opportunisme. Rahyi heeft in de afgelopen twee jaar laten zien geen typische vleugelspits te zijn, maar nu maakt hij een wereldgoal en nu is hij ineens de rechtsbuiten die we zoeken.
Juul

Berichtdoor jetipo » di 10 okt 2017, 13:26

Arjan van Hout schreef:
De Kletskop schreef:

Mijn mening is dat het goed is dat bogers is binnengehaald als assistent en dat een hoofdtrainer dat allemaal niet bepaald.
Dat ik bogers niet als hoofdtrainer had doorgeschoven maar iets langer had doorgezocht.
Dat ik het snap dat ze geen nieuwe assistent halen want als bogers terug zou gaan in functie dan zitten ze met een overschot.
Dat ik bogers geen contract voor drie jaar had gegeven (maar dat had ook niet gehoeven want bij was hij assistent gebleven)
Overigens snap ik oversier zijn uitleg wel, ondanks dat ik het er niet helemaal mee eens ben. Verder vind ik het goed dat hij Achabar nu even in de luwte laat en vind ik dat hij een meer dan prima selectie heeft samengesteld gezien het budget en de wens Nederlandse spelers te halen..

Kan ik me ook in vinden.
jetipo

Berichtdoor dolle dries » di 10 okt 2017, 14:49

jetipo schreef:
Arjan van Hout schreef:
De Kletskop schreef:

Kan ik me ook in vinden.

Ik ook, waarbij ik ook nog van mening ben dat we ondanks de kritische kijk die velen op Bogers hebben we hem wel de kans moeten geven zichzelf te bewijzen. En dat niet voor een paar wedstrijdjes, maar bijvoorbeeld tot de winterstop. Is er dan nog geen periodetitel of een top 3 plaatsing gerealiseerd dan ben ik een van de eerste om zijn hoofdtrainers functie ter discussie te stellen.
dolle dries

Berichtdoor Tiel » di 10 okt 2017, 17:48

dolle dries schreef:
jetipo schreef:
Arjan van Hout schreef:
De Kletskop schreef:

Kan ik me ook in vinden.

Ik ook, waarbij ik ook nog van mening ben dat we ondanks de kritische kijk die velen op Bogers hebben we hem wel de kans moeten geven zichzelf te bewijzen. En dat niet voor een paar wedstrijdjes, maar bijvoorbeeld tot de winterstop. Is er dan nog geen periodetitel of een top 3 plaatsing gerealiseerd dan ben ik een van de eerste om zijn hoofdtrainers functie ter discussie te stellen.

Hij heeft zich dus al bewezen. We staan 2e met 1 punt achterstand. Ook de NC is bijna zeker binnen maar ook nog eens door de 1e periode. Als wij die niet winnen dan wint Ajax en hebben we dus ook NC.
Tiel

Berichtdoor Arjan van Hout » wo 11 okt 2017, 00:38

De Kletskop schreef:

Dat is dus ook meteen weer de laatste keer, kan niet eens een reactie vanaf :wink:
Arjan van Hout

Berichtdoor Gerard Lopez » wo 11 okt 2017, 17:29

Ik blijf het toch wel ongelofelijk knap vinden van Oversier dat hij een van de beste trainers van Nederland heeft binnengehaald. En dat dan ook nog slechts als assistent in de eerste opzet. Dat zou betekenen dat er een nog betere trainer hoofdtrainer zou worden. Moet je nagaan, wij als klein Jupiler League clubje zouden 2 van de beste trainers van Nederland hebben gehad..... :eek: :bier: :party:
Die Oversier was/is echt met een masterplan bezig! Ik ben echt heel trots! :hail:
Gerard Lopez

Berichtdoor jetipo » wo 11 okt 2017, 19:20

En jouw masterplan is een kruistocht tegen Oversier? Tenminste, die indruk wordt toch wel gewekt. Ook door enkele anderen trouwens.

Oversier is deze puinhoop binnengestapt en lijkt oprecht bezig te zijn om deze samen met Wilco op te ruimen. Dat gaat niet zonder horten en stoten.
jetipo

Berichtdoor Wim1970 » wo 11 okt 2017, 21:41

jetipo schreef:En jouw masterplan is een kruistocht tegen Oversier? Tenminste, die indruk wordt toch wel gewekt. Ook door enkele anderen trouwens.

Oversier is deze puinhoop binnengestapt en lijkt oprecht bezig te zijn om deze samen met Wilco op te ruimen. Dat gaat niet zonder horten en stoten.

Dat kun je inderdaad nu wel concluderen... die Wilco geloof ik ook voor geen meter. Hij is zo schijnheilig als de pest, maar ons rest niets dan gewoon afwachten...
Can't make the scene if you don't have the green!!
Wim1970

Vorige

Keer terug naar Spelers & Technische staf