Oud NEC-ers

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door vak Oost »

Collins John traint mee bij IJsselmeervogels [gelderlander]
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16438
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Legendario »

vak Oost schreef:Collins John traint mee bij IJsselmeervogels [gelderlander]
Voor zover het dat nog niet was, is dat nu wel echt definitief einde carriere.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Legendario schreef:
vak Oost schreef:Collins John traint mee bij IJsselmeervogels [gelderlander]
Voor zover het dat nog niet was, is dat nu wel echt definitief einde carriere.
hij heeft toch echt al lager gespeeld

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16438
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Legendario »

burp schreef:
Legendario schreef:
vak Oost schreef:Collins John traint mee bij IJsselmeervogels [gelderlander]
Voor zover het dat nog niet was, is dat nu wel echt definitief einde carriere.
hij heeft toch echt al lager gespeeld
Serieus? Ik dacht dat die in Amerika, Azerbeidjan nog wat geld aan het innen was. Fijn dat hij een comeback heeft kunnen maken dan! :tu: :wink:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Legendario schreef:
burp schreef:
Legendario schreef:
vak Oost schreef:Collins John traint mee bij IJsselmeervogels [gelderlander]
Voor zover het dat nog niet was, is dat nu wel echt definitief einde carriere.
hij heeft toch echt al lager gespeeld
Serieus? Ik dacht dat die in Amerika, Azerbeidjan nog wat geld aan het innen was. Fijn dat hij een comeback heeft kunnen maken dan! :tu: :wink:
in de Topklasse verdient hij serieus meer dan op het derde niveau in de VS of op Noord-Cyprus en qua niveau is het ook hoger.

Tim Janssen is nu officieel voor 3 maanden superboer.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Danish Dynamite »

TT schreef:
Bernd schreef:
bertje schreef:
MojoMojo schreef:Stef Nijland ook lekker bezig. Hattrickje binnen 20 minuten als invaller.
Ja, die 3e was wel sensationeel. Mrs. Nijland speelt daar een stuk beter als hij hier heeft gedaan.
En wat dacht je van Bovenberg?
Er zijn echt heel veel voorbeelden van spelers die het elders goed doen/deden, maar het hier om wat voor reden dan ook niet hebben waargemaakt. Nijland inderdaad, maar ook Sno, Roorda, Bovenberg, El Kabir, Erton (oké, die laatste twee dan wel in Zweden), Boymans, Falkenburg. Natuurlijk zal het ook aan die spelers liggen, maar misschien zijn we ook wel een 'moeilijke' club? Goffertvrees? Rutger Worm (niet dat die het elders wel heeft laten zien), had daar in ieder geval wel last van destijds. Die speelde liever uit dan thuis, met dank aan de fluitconcerten en het gejoel bij verkeerde balcontacten van zijn persoontje.
Kalle Johnsson, hier weggehoond, waar hij zeker last van had, nu keeper van het jaar in Denemarken.....

Ntiba
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 mar 2015, 15:44
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Ntiba »

Een FUT 15 team (full chemistry) gemaakt met oud nec spelers.

http://www.futhead.com/15/squads/27098615/

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31806
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door vak Oost »

Ntiba schreef:Een FUT 15 team (full chemistry) gemaakt met oud nec spelers. http://www.futhead.com/15/squads/27098615/
een fut team of een flut team ... ik mis good old mark verhoeven
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16546
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

EL Kabier heeft gescoord tegen Fenerbahçe.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

John Goossens krijgt geen contract bij Utrecht.
Tshibamba heeft blijkbaar geen contract bij Ulisses FC gekregen want die zijn alweer een paar weken bezig in Armenië.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door TT »

Mooi verhaal over Cas Janssens op de site van Metro:
Cas Janssens: goals, drank en vrouwen

Dick Tol, Cas Janssens en Bas Dost. Drie Nederlandse jongens die ooit topscorer werden in de eredivisie, maar nooit voor Oranje speelden. Dost hoopt dit selecte gezelschap snel te verlaten. De spits van VfL Wolfsburg krijgt vrijdag te horen of hij de selectie heeft gehaald voor de duels met Turkije en Spanje. Hij zal ongetwijfeld nooit gehoord hebben van Tol en Janssens, de laatste blijkt echter een regelrechte cultheld.

GEEN CONTACT
Janssens kwam in het seizoen 1972-1973 voor NEC tot 18 goals in de eredivisie, net zoveel als Willy Brokamp. Na zijn wonderbaarlijke seizoen vertrok hij met de zuiderzon richting het Franse Nîmes. Daar zit hij ruim veertig jaar na dato nog steeds, al weet niemand waar precies. Contact met Nederland is er nauwelijks.

„Ik kwam dat seizoen als 16-jarig jochie bij de selectie”, aldus Jan Peters, de beste speler ooit van NEC. „Ik keek tegen Janssens op. Het was een erg goede spits: sterk, tweebenig, technisch, agressief en een hard schot. Het zegt natuurlijk wel wat dat je in het tijdperk van het gouden Ajax van Cruijff topscorer wordt en dan ook nog eens in dienst van een clubje als NEC.”

DRANK EN VROUWEN
„Maar hij deed ook alles wat god verbood”, gaat Peters verder. „Cas hield van de drank en vrouwen en ging iedere avond stappen. Wiel Coerver was toen trainer. Iedereen was bang voor hem, maar Cas trok zich van niemand wat aan en deed altijd waar hij zin in had. Zo kwam hij niet opdagen voor de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Coerver schakelde de politie in en die vond Cas ergens in een weiland bij Bemmel. Het lag op de route richting Deventer, dus wij pikten hem op. Stond hij daar naast zijn BMW, stinkend naar alcohol. Onze materiaalman heeft hem opgekalefaterd en Cas maakte het enige doelpunt van de wedstrijd.”

ETALAGEPOPPEN
„Coerver wist dat hij voor een groot deel afhankelijk was van Cas”, aldus Leen Looijen die toentertijd assistent was van Coerver en later zelf trainer en technisch directeur werd van NEC. „Hij controleerde waar Cas uithing, maar hij werd voor de gek gehouden. Cas woonde samen met Henny Jacobs, zijn drinkmaatje. Henny zorgde voor etalagepoppen voor het raam, zodat het leek of ze thuis waren.”

De stroeve relatie tussen de coach en zijn vedette klapte uitgerekend in aanloop naar de bekerfinale tegen NAC. Coerver maakte een opmerking over de zigeunerachtergrond van Janssens die als een adder gebeten reageerde. Coerver moest zijn kop houden en dankbaar zijn voor de goals die hij maakte, anders zou hij de Limburgse trainer terugslaan naar de mijnen ‘waar hij vandaan kwam’. Favoriet NEC verloor en Janssens vertrok in de zomer van 1973 boos naar Frankrijk, ook omdat NEC een transfer in januari naar PSV had gedwarsboomd.

PARANOÏDE EN EINZELGÄNGER
Sindsdien houdt hij iedereen op afstand. Janssens onderhoudt alleen contact met zijn tweelingbroer in Tilburg en Herman Poos, voormalig hoofd communicatie van de KNVB, maar vooral fan van het eerste uur van Janssens en een ‘soort van vriend’. „Nou ja, contact is een groot woord”, aldus Poos. „Hij kan gerust de hoorn erop gooien als je hem belt. Ik mag ook niet van hem naar Frankrijk komen. Net zoals zijn tweelingbroer, die hij eens in de tien jaar ziet. Vreemd? Ach, hij is een beetje paranoïde en een einzelgänger. Hij is gewoon klaar met Nederland.”

ZIGEUNERFAMILIE
Poos schreef Janssens als klein jochie vele brieven en kwam met zijn idool in contact. „Cas had interesse in de plakboeken die ik had gemaakt. Zelf hield hij nooit wat bij en dat vond hij toch wel zonde. In eerste instantie werd ik fan omdat Cas een goede speler was, maar het is vooral een uniek persoon. Hij komt uit een zigeunerfamilie, stopte op zijn zeventiende met voetballen en ging werken op de Holland-Amerika Lijn (cruisetochten tussen Nederland en de VS, red.). Later ging hij ook nog in dienst, waar hij groeistuipen kreeg. Cas werd ineens twintig centimeter langer. Op zijn 22e besloot hij weer te gaan voetballen en belandde hij via NOAD en Wageningen bij NEC waar hij dus topscorer werd. Dat is toch ongelooflijk? De tragiek is alleen dat Cas maar zo’n korte tijd succes heeft gehad.”

CRUIJFF
In 2004 kwam Poos weer in contact met zijn jeugdheld van vroeger. Poos was verantwoordelijk voor de festiviteiten rond 50 jaar betaald voetbal. In augustus 2004 speelden voetballers van alle generaties uit het Nederlandse betaalde voetbal in het Olympisch Stadion tegen elkaar. „Johan Cruijff en Marco van Basten waren makkelijker te regelen dan Cas”, aldus Poos. „Maar ik wilde hem er per se bij hebben. Via veel moeite kwam ik achter zijn nummer en sindsdien hebben we weer af en toe contact. Hij wist na al die jaren nog wie ik was en ik zei hem dat ik een wedstrijd organiseerde en dat Cruijff ook kwam.”

„Cas wilde betaald worden, want de KNVB had toch geld genoeg. Ik zei dat Cruijff ook niks kreeg, maar daarvan was hij niet onder de indruk. Ik beloofde hem 250 euro. Na de wedstrijd gingen we op de foto met Cruijff, vroeg Cas ineens waar die 250 euro bleef. Ik zei dat ik nog moest pinnen, omdat ik hem persoonlijk betaalde en niet de KNVB. Toen hoefde het niet meer, maar hij wilde dan wel naar de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal en wat shirtjes, hahaha. Later heb ik hem nog een keer naar Nederland gehaald voor een NEC-reünie. Het was heel gezellig. Cas houdt ervan om in het middelpunt te staan, maar houdt mensen wel op afstand. Hij zal bijvoorbeeld niet snel over zijn gevoelens praten. Zo is hij en dat moet je accepteren.”

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

:tu: Mooi verhaal.

Blijft denk ik de meest markante speler die we gehad hebben (en we hebben wat figuren gehad hoor).
Nooit geweten van z'n zigeuner achtergrond (Tilburgse kamper) en dat hij een tweelingbroer heeft.

ah, hier nog een heel filmpje over en met 'm uit 2013 van Herman Poos. Het stuk lijkt daar wel grotendeels op gebaseerd.
https://www.youtube.com/watch?v=wTDlQVZBhl8

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16546
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

Wat ik me herinner van CAS was zijn tomeloze inzet. Hij liep op alle ballen, ook als ze niet haalbaar leken.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16438
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Legendario »

Prachtig verhaal!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Tshibamba blijft bij FC Vestsjællands
Jantscher vecht met Luzern ook dit jaar tegen degradatie. Z'n ervaring daarmee bij NEC heeft 'm mentaal sterker gemaakt zegt ie.
http://www.20min.ch/sport/dossier/super ... n-27487556
Elders hier werd al gemeld dat Nicholas Skverer terugkeert bij de NEC amateurs
Bart van Brakel is begin dit jaar echt voor DOVO gaan spelen.
Dominique Scholten heeft een redelijk heftig avontuur achter de rug medisch gezien (eerst blinde darm en daarna meerdere abcessen met ziekenhuis opnames in Spanje en Nederland) maar gelukkig speelt hij nu weer bij Spakenburg.
Mark van den Boogaart komende zomer van Rijnsburgse Boys naar AFC
Peter Wisgerhof gaat voor 'FC Wageningen' spelen in die grap van 2e divisie voor failiete profclubs. Heeft ook een paar dagen bij Schreuder, met wie hij nog zaalvoetbalt, meegelopen bij FC Twente. Is verder nog druk met het familiebedrijf in verhuurbedrijf in party- en horecabenodigdheden.
Jhon van Beukering is komend seizoen trainer van VV Veluwezoom Za1 (4e klasse)
Even gemist, maar Rein Baart z'n hoofdtrainerschap bij SCH zat er blijkbaar in november na een paar maanden al op.

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door MojoMojo »

Blijft geweldig burp! :tu:
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Frans »

MojoMojo schreef:Blijft geweldig burp! :tu:
:withstupid:
NECTheBest

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16546
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door jackkreta »

Frans schreef:
MojoMojo schreef:Blijft geweldig burp! :tu:
:withstupid:
:withstupid: :tu:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

Saidi is afgetest bij het Noorse Stabæk en ligt ook overhoop met de Burundese bond en wil niet voor het nationale team uitkomen.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door necnmgn »

burp schreef:Saidi is afgetest bij het Noorse Stabæk en ligt ook overhoop met de Burundese bond en wil niet voor het nationale team uitkomen.
Mochten z'n vrouw en kinderen niet meekomen voor een interland?

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Arjan van Hout »

necnmgn schreef:
burp schreef:Saidi is afgetest bij het Noorse Stabæk en ligt ook overhoop met de Burundese bond en wil niet voor het nationale team uitkomen.
Mochten z'n vrouw en kinderen niet meekomen voor een interland?
Misplaatste opmerking vind ik.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22789
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door burp »

burp schreef:Saidi is afgetest bij het Noorse Stabæk en ligt ook overhoop met de Burundese bond en wil niet voor het nationale team uitkomen.
is blijkbaar alweer bijgelegd want scoorde woensdag beide doelpunten in het 2-2 gelijkspel tegen Mauritius.
Mauritius uit, altijd lastig. :crazy:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15945
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door pjottr »

Zit het interview met Sije Visser in de Goffertkreet te lezen.
Krijg er een nare smaak van in de mond.
Over de overleden Wiel Coerver :" Ik heb als voetballer heel veel aan Coerver gehad......maar het was een rat van de eerste orde ".
En verder over Piet de Visser en de reünie van het kampioenselftal uit '75 een paar maandern geleden:
" Hij heeft alles betaald op die dag; of moet ik misschien zeggen dat Abramovisjj alles heeft betaald "
Ook de sneer ; " met Koolwijk had je helemaal eern gifangel in de selectie "
getuigd van iemand die er niet vies van iemand een trap in de rug te geven, levend of dood.

Bah, daar gaan me de nekharen recht overeind van staan.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Danish Dynamite »

pjottr schreef:Zit het interview met Sije Visser in de Goffertkreet te lezen.
Krijg er een nare smaak van in de mond.
Over de overleden Wiel Coerver :" Ik heb als voetballer heel veel aan Coerver gehad......maar het was een rat van de eerste orde ".
En verder over Piet de Visser en de reünie van het kampioenselftal uit '75 een paar maandern geleden:
" Hij heeft alles betaald op die dag; of moet ik misschien zeggen dat Abramovisjj alles heeft betaald "
Ook de sneer ; " met Koolwijk had je helemaal eern gifangel in de selectie "
getuigd van iemand die er niet vies van iemand een trap in de rug te geven, levend of dood.

Bah, daar gaan me de nekharen recht overeind van staan.
Moet hij gaan liegen dan? Hij zegt gewoon hoe het is.
Van Coerver is bekend dat het een fantastische trainer was, maar inderdaad ook een rat.
Van de Visser is bekend dat al zijn wereldreisjes en dingen die hij tegenwoordig doet, door abramovitsj betaald worden, dus wat is er misplaatst aan deze opmerking?
En wat Koolwijk betreft, ook in het interview met Futuralis zijn namen genoemd van vorig seizoen die we niet gepubliceerd hebben, maar Koolwijk was een van die namen, en er werden bewoordingen van gelijke strekking gebruikt over hem, dus ook daar spreekt Sije niets anders dan de waarheid.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10590
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oud NEC-ers

Bericht door Gijscoman »

Danish Dynamite schreef:
pjottr schreef:Zit het interview met Sije Visser in de Goffertkreet te lezen.
Krijg er een nare smaak van in de mond.
Over de overleden Wiel Coerver :" Ik heb als voetballer heel veel aan Coerver gehad......maar het was een rat van de eerste orde ".
En verder over Piet de Visser en de reünie van het kampioenselftal uit '75 een paar maandern geleden:
" Hij heeft alles betaald op die dag; of moet ik misschien zeggen dat Abramovisjj alles heeft betaald "
Ook de sneer ; " met Koolwijk had je helemaal eern gifangel in de selectie "
getuigd van iemand die er niet vies van iemand een trap in de rug te geven, levend of dood.

Bah, daar gaan me de nekharen recht overeind van staan.
Moet hij gaan liegen dan? Hij zegt gewoon hoe het is.
Van Coerver is bekend dat het een fantastische trainer was, maar inderdaad ook een rat.
Van de Visser is bekend dat al zijn wereldreisjes en dingen die hij tegenwoordig doet, door abramovitsj betaald worden, dus wat is er misplaatst aan deze opmerking?
En wat Koolwijk betreft, ook in het interview met Futuralis zijn namen genoemd van vorig seizoen die we niet gepubliceerd hebben, maar Koolwijk was een van die namen, en er werden bewoordingen van gelijke strekking gebruikt over hem, dus ook daar spreekt Sije niets anders dan de waarheid.
En ook als je het interview met Van Eijden leest, waarin hij stelt dat er Nederlandse spelers waren met een mindere instelling. Dan kom je ook al snel uit op Koolwijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten