Legio Noviomagum

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Tiel »

burp schreef:eigen gekrenkte ego boven dat van duizenden supporters stellen die de doeken wel leuk vinden omdat een onbenullig doekje wordt afgekeurd.
Bijzonder jammer en dan heb je het toch echt niet helemaal begrepen als sfeerverhogende groep. :td:
Benieuwd of men over jou hetzelfde denkt als over mij.

Nogmaals heel vaak doen ze super werk maar net zo vaak vind ik ze echt heel vreemd reageren. Mag ik dat vinden?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Michael »

Zijn toch hun doeken? Het is maar waar je je druk om maakt. :???:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10588
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Gijscoman »

Michael schreef:Zijn toch hun doeken? Het is maar waar je je druk om maakt. :???:
Zijn inderdaad hun doeken, maar dan mag je er nog steeds wel een mening over hebben.

En laten we hopen dat zowel Legio, als N.E.C. het achter zich kan laten en niet verbitterd gaat handelen en het nodig moet gaan vinden om een 'statement te maken'.

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Michael »

Tsja, ik kan het wel begrijpen van Legio. Het is natuurlijk wel dieptriest als er dit soort doekjes geweerd gaan worden. Aan de andere kant doekjes weghalen bereik je ook niets mee. Als ik het niet had gelezen had ik het niet eens gemist. Ik zou niet wetten wat er allemaal in de goffert hangt...

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Bleum »

Het is hun manier om onvrede te uiten over de gang van zaken. Wat hadden ze dan moeten doen? Spreekkoren? Fakkels op het veld gooien? Na afloop stormloop op hoofdgebouw? Deze reactie kost de club geen geld, is geweldloos en is hun statement om aan te geven dat ze boos zijn over de gang van zaken. Liever dit dan andere door mij genoemde voorbeelden om je ongenoegen te uiten.

Het zijn hun eigen doeken. Hadden ze doeken eraf gehaald van medesupporters ok, dat zou belachelijk zijn, maar ze halrn hun eigen doeken eraf. Als ik een spandoek ophang en ik haal 'm met de rust eraf, gaan mensen dan ook verdrietig zijn over mijn actie? Echt waar gaat dit nog over?
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Mark Ariaans »

Ach, sommige mensen willen graag altijd iets hebben om over te zeuren. Het is niet alsof NEC voor het eerst moeilijk loopt te doen, snap Legio prima. Je steekt vele uren in zo'n doek en alle tekenen wijzen erop dat het geen probleem is, maar dan op het laatste moment wordt er zonder duidelijke redenen ineens de stekker uitgetrokken. Als het nou een incident is, soit, maar het is niet voor het eerst dat Legio kleinzielig gezeur te verduren krijgt.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10588
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Gijscoman »

Bleum schreef:Het is hun manier om onvrede te uiten over de gang van zaken. Wat hadden ze dan moeten doen? Spreekkoren? Fakkels op het veld gooien? Na afloop stormloop op hoofdgebouw? Deze reactie kost de club geen geld, is geweldloos en is hun statement om aan te geven dat ze boos zijn over de gang van zaken. Liever dit dan andere door mij genoemde voorbeelden om je ongenoegen te uiten.

Het zijn hun eigen doeken. Hadden ze doeken eraf gehaald van medesupporters ok, dat zou belachelijk zijn, maar ze halrn hun eigen doeken eraf. Als ik een spandoek ophang en ik haal 'm met de rust eraf, gaan mensen dan ook verdrietig zijn over mijn actie? Echt waar gaat dit nog over?
Er is echter een verschil tussen het zomaar weghalen van een doek en het weghalen van een doek bij wijze van statement. Legio heeft natuurlijk het recht om dit statement te maken, maar mensen op dit forum mogen net zo goed van mening zijn dat het overkomst als egoïstisch of alsof ze op hun pik zijn getrapt.

En natuurlijk is deze manier beter dan jouw voorbeelden, maar jouw manier van stellen is nogal een Reductio ad Absurdum.
Wat ze nu gedaan hebben, heb ik niet echt iets op tegen, maar het was m.i. een stuk beter en misschien ook wel volwassener, maar vanzelfsprekend ook moeilijker, geweest als ze bij wijze van spreken tot 10 hadden geteld. Dus niet impulsief reageren, maar gewoon de wedstrijd kijken zonder statement o.i.d. Vervolgens een dagje de woede laten zakken en vervolgens in gesprek met de club proberen te komen. Mocht de club dit weigeren, hetgeen ik dom zou vinden, dan zou je met een statement kunnen komen en via de supportersraad het toch op de agenda krijgen. Maar goed, zoals ik al zei, het is moeilijk om je, wanneer je boos bent, in zo'n mate toch onder controle te houden. Daarom kan ik Legio ook niks kwalijk nemen o.i.d.

Maar goed, ik herhaal maar weer: hopelijk kunnen beide partijen dit nu weer achter zich laten en kunnen we de komende wedstrijden weer genieten van de doeken van Legio! :sjaal:

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11727
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door DJTEEF! »

:withstupid:

Wat een GI-GAN-TI-SCHE onzin dat dit doekje is afgekeurd. Daar moet een man over gaan die er thuis van langs krijgt van zijn vrouw.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12598
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Curva »

Positieve aan deze nondiscussie is dat we ons kunnen veroorloven ons blijkbaar druk te maken over dit soort futiliteiten ipv de stand op de ranglijst.

Verder triest dat dit doek niet mocht en ieders goed recht om z n eigen doeken weg te halen om duidelijk te maken dat ze t er niet mee eens zijn.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Legendario »

Mark Ariaans schreef:Ach, sommige mensen willen graag altijd iets hebben om over te zeuren. Het is niet alsof NEC voor het eerst moeilijk loopt te doen, snap Legio prima. Je steekt vele uren in zo'n doek en alle tekenen wijzen erop dat het geen probleem is, maar dan op het laatste moment wordt er zonder duidelijke redenen ineens de stekker uitgetrokken. Als het nou een incident is, soit, maar het is niet voor het eerst dat Legio kleinzielig gezeur te verduren krijgt.
:withstupid: Ik kan me goed voorstellen dat Legio zijn ongenoegen kenbaar wil maken. En het blijft triest dat zo´n doek niet mag. Als er nou wereldschokkende dingen opstonden. Maar al zouden er "hooligans" in een NEC-vak hebben gezeten dan laten die zich echt niet opruien door zo´n doekje. Als die uit zijn op onheil, dan komt dat er zonder zo´n doekie ook wel.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

jbnmgn

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jbnmgn »

Legendario schreef:
Mark Ariaans schreef:Ach, sommige mensen willen graag altijd iets hebben om over te zeuren. Het is niet alsof NEC voor het eerst moeilijk loopt te doen, snap Legio prima. Je steekt vele uren in zo'n doek en alle tekenen wijzen erop dat het geen probleem is, maar dan op het laatste moment wordt er zonder duidelijke redenen ineens de stekker uitgetrokken. Als het nou een incident is, soit, maar het is niet voor het eerst dat Legio kleinzielig gezeur te verduren krijgt.
:withstupid: Ik kan me goed voorstellen dat Legio zijn ongenoegen kenbaar wil maken. En het blijft triest dat zo´n doek niet mag. Als er nou wereldschokkende dingen opstonden. Maar al zouden er "hooligans" in een NEC-vak hebben gezeten dan laten die zich echt niet opruien door zo´n doekje. Als die uit zijn op onheil, dan komt dat er zonder zo´n doekie ook wel.
Ik heb niet alles nagelezen, maar wat stond er op dat doek dan?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Pol »

Legendario schreef:
Mark Ariaans schreef:Ach, sommige mensen willen graag altijd iets hebben om over te zeuren. Het is niet alsof NEC voor het eerst moeilijk loopt te doen, snap Legio prima. Je steekt vele uren in zo'n doek en alle tekenen wijzen erop dat het geen probleem is, maar dan op het laatste moment wordt er zonder duidelijke redenen ineens de stekker uitgetrokken. Als het nou een incident is, soit, maar het is niet voor het eerst dat Legio kleinzielig gezeur te verduren krijgt.
:withstupid: Ik kan me goed voorstellen dat Legio zijn ongenoegen kenbaar wil maken. En het blijft triest dat zo´n doek niet mag. Als er nou wereldschokkende dingen opstonden. Maar al zouden er "hooligans" in een NEC-vak hebben gezeten dan laten die zich echt niet opruien door zo´n doekje. Als die uit zijn op onheil, dan komt dat er zonder zo´n doekie ook wel.
Klopt, het is typisch NEC. Zo'n onschuldig doekje weren, maar een hele groep die op de eerste rij van vak G een nieuw 080 creëert, waardoor veel mensen niets zien en noodgedwongen hun plaatsen verlaten (waar ze al jaren zitten), wordt gewoon gedoogd.

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jsentani »

Pol schreef:
Legendario schreef:
Mark Ariaans schreef:Ach, sommige mensen willen graag altijd iets hebben om over te zeuren. Het is niet alsof NEC voor het eerst moeilijk loopt te doen, snap Legio prima. Je steekt vele uren in zo'n doek en alle tekenen wijzen erop dat het geen probleem is, maar dan op het laatste moment wordt er zonder duidelijke redenen ineens de stekker uitgetrokken. Als het nou een incident is, soit, maar het is niet voor het eerst dat Legio kleinzielig gezeur te verduren krijgt.
:withstupid: Ik kan me goed voorstellen dat Legio zijn ongenoegen kenbaar wil maken. En het blijft triest dat zo´n doek niet mag. Als er nou wereldschokkende dingen opstonden. Maar al zouden er "hooligans" in een NEC-vak hebben gezeten dan laten die zich echt niet opruien door zo´n doekje. Als die uit zijn op onheil, dan komt dat er zonder zo´n doekie ook wel.
Klopt, het is typisch NEC. Zo'n onschuldig doekje weren, maar een hele groep die op de eerste rij van vak G een nieuw 080 creëert, waardoor veel mensen niets zien en noodgedwongen hun plaatsen verlaten (waar ze al jaren zitten), wordt gewoon gedoogd.
Kom gezellig naar vak F, daar is nog plaats.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

mekfe
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 15 feb 2009, 18:17
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door mekfe »

Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door necnmgn »

mekfe schreef:Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.
Het is geen bioscoop, maar het zijn wel zitplaatsen... Ik vind het lekker om te staan tijdens een wedstrijd, maar niet als ik daardoor medesupporters het zicht ontneem

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Legio Noviomagum

Bericht door Arjan van Hout »

mekfe schreef:Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.
Ze zullen zelf toch ook wel in de gaten hebben dat ze in de weg staan?

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door TT »

mekfe schreef:Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.
Staan doe je maar in 080....

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12598
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Curva »

Eniesee schreef:
mekfe schreef:Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.
Ze zullen zelf toch ook wel in de gaten hebben dat ze in de weg staan?
van degenen die het in de gaten hebben krijg ik niet de indruk dat het ze erg veel uitmaakt of ze in de weg staan.....

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Michael »

TT schreef:
mekfe schreef:Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.
Staan doe je maar in 080....
Ik sta ook. En niet in 080. Gelukkig wel op rij 16 dus geen gezeur :biggrin:

Mensen dwingen om te zitten gaat ook niet lukken, dat het vervelend is voor bepaalde mensen snap ik wel.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door TT »

Michael schreef:
TT schreef:
mekfe schreef:Heb je gevraagd of ze wouden gaan zitten dan Pol?

Maar uh, zitten doe je thuis maar. Tis verdomme geen bioscoop.
Staan doe je maar in 080....
Ik sta ook. En niet in 080. Gelukkig wel op rij 16 dus geen gezeur :biggrin:

Mensen dwingen om te zitten gaat ook niet lukken, dat het vervelend is voor bepaalde mensen snap ik wel.
Het is ronduit asociaal, als je het mij vraagt. Zelf heb ik er overigens geen last van, aangezien ik daar niet zit. Blijkbaar durven de stewards er niks van te zeggen......

Michael
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Michael »

Het kan gevraagd worden, maar als je willen staan dan blijven ze ook gewoon staan. Daar kun je inderdaad een hoop van vinden, maar weinig aan doen...

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door TT »

Michael schreef:Het kan gevraagd worden, maar als je willen staan dan blijven ze ook gewoon staan. Daar kun je inderdaad een hoop van vinden, maar weinig aan doen...
Klopt, en dat is te wijten aan een gebrek aan fatsoen.....

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Tiel »

Michael schreef:Het kan gevraagd worden, maar als je willen staan dan blijven ze ook gewoon staan. Daar kun je inderdaad een hoop van vinden, maar weinig aan doen...
Waarom kun je daar niets aan doen?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10514
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door TT »

Tiel schreef:
Michael schreef:Het kan gevraagd worden, maar als je willen staan dan blijven ze ook gewoon staan. Daar kun je inderdaad een hoop van vinden, maar weinig aan doen...
Waarom kun je daar niets aan doen?
Probeer het eens bij die jongens zou ik zeggen....

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7088
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Sandertjuh85 »

Het gaat niet eens om die jongens. Maar je kan toch moeilijk mensen gaan verplichten om te gaan zitten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: trots op eniesee en 6 gasten