Legio Noviomagum

Discussieer hier over de Supportersvereniging, HKN, Legio Noviomagum, in en om De Goffert etc.
Dave
Berichten: 1324
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 14:26
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Dave »

Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:Ze moeten helemaal doen wat ze zelf willen. Wat mij probleem een beetje met ze is is dat ze zelf zeggen sfeer verhogend te willen zijn en blabla. Maar volgens mij doen ze het puur en alleen voor zichzelf en daardoor zijn ze dan weer op het pik getrapt als ze een doekje niet op mogen hangen. (wat achteraf dus vrij logisch blijkt) En dan gaan ze beetje kinderachtig de rest van de doeken weghalen. Met als toppunt nog het doek op de kop hangen. Lekker kinderachtig.
Maar ze moeten echt doen waar ze zelf zin in hebben. Ik vind de acties af en toe nog wel grappig.
Ik geef ze bij de collectes nog wel een paar centen. Maar dat is sinds de doeken tegen Saidi een stuk minder geworden.
Er zit altijd een element van jezelf in de dingen die je doet voor de club. Daar is ook niks mis mee, zolang het maar niet groter wordt dan de club. En dat is bij Legio natuurlijk niet het geval. Ik heb zelf wel het gevoel dat dit soort kritiek heel vaak van mensen komt die zelf weinig doen (behalve wellicht een seizoenkaart kopen), gezien het ontberen van inlevingsvermogen.
:withstupid: Sowieso de intentie is toch moeilijk te achterhalen. Het gaat uiteindelijk om het resultaat. Bovendien steken die jongens zeer veel tijd in het bedenken en maken van die doeken. Mogen ze best trots op zijn toch?

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Pol »

Sandertjuh85 schreef:Maar omdat ik zelf geen zin heb om doekjes te gaan verven mag ik dus niet zeggen hoe ik er over denk?
Nope, dat zeg ik niet. Ik reageer op het 'ze doen het alleen voor zichzelf'. Ik geef aan dat dat altijd zo is. Het is de eeuwige discussie met vrijwilligerswerk. Uiteindelijk is de drijfveer vaak ook deels dat je erkenning voor je werk wilt, niet vreemd, want dat is leuk. En volgens mij begrijp je dat beter als je zelf aan die kant staat/hebt gestaan.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7088
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Sandertjuh85 »

Pol schreef:
Sandertjuh85 schreef:Maar omdat ik zelf geen zin heb om doekjes te gaan verven mag ik dus niet zeggen hoe ik er over denk?
Nope, dat zeg ik niet. Ik reageer op het 'ze doen het alleen voor zichzelf'. Ik geef aan dat dat altijd zo is. Het is de eeuwige discussie met vrijwilligerswerk. Uiteindelijk is de drijfveer vaak ook deels dat je erkenning voor je werk wilt, niet vreemd, want dat is leuk. En volgens mij begrijp je dat beter als je zelf aan die kant staat/hebt gestaan.
dat is helemaal waar. Ik organiseer bij ons een de club een toernooi. Mensen vinden dat altijd harstikke leuk en daar ben ik blij om. Maar uiteindelijk organiseer ik dat omdat ik het zelf leuk vind om te doen.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Kanchelskis »

De Boschenaren willen ons stadion verhuren, maar steken het vervolgens zelf in brand. Hebben van onroerend goed ook geen kaas gegeten. Na het verhaal van de sjeik blijkt maar weer dat ze daar het IQ van een Bosche bol hebben..

Gebruikersavatar
keyser soze
Berichten: 1092
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door keyser soze »

Ik juich Legio toe, maar heb ook wel een kritische noot.

Ik vind de spandoeken altijd leuk, vuurwerk, confetti, noem maar op, allemaal leuk.
Waar Legio mee op moet houden ( naar mijn mening ) is als de scheidsrechter een discutabele beslissing neemt om meteen een spreekkoor aan te heffen dat z'n moeder een hoer is. Hetzelfde geldt als je 5-0 voorstaat om je tegenstander voor homo uit te maken ( zie Fortuna ) Probeer dan een leuke en ludieke tekst waar mensen om kunnen lachen! Kijk naar Eus: die weet alle aandacht op zich te vestigen en krijgt het halve stadion met zich mee met het onschuldige zigge/zagge.

Die homo/hoer spreekkoren zijn zo achterhaald en worden door weinigen nog gewaardeerd. De nieuwe spreekkoren voor Conboy/Appiah/Ars/ verjaardag Brood/wij staan bovenaan, dat is leuk. Dat geeft een extra dimensie aan een avondje uit wat mijn inziens een potje voetbal hoort te zijn.

Veders alle succes aan Legio!
sjabbahnijmeguh op youtube.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11728
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door DJTEEF! »

keyser soze schreef:Ik juich Legio toe, maar heb ook wel een kritische noot.

Ik vind de spandoeken altijd leuk, vuurwerk, confetti, noem maar op, allemaal leuk.
Waar Legio mee op moet houden ( naar mijn mening ) is als de scheidsrechter een discutabele beslissing neemt om meteen een spreekkoor aan te heffen dat z'n moeder een hoer is. Hetzelfde geldt als je 5-0 voorstaat om je tegenstander voor homo uit te maken ( zie Fortuna ) Probeer dan een leuke en ludieke tekst waar mensen om kunnen lachen! Kijk naar Eus: die weet alle aandacht op zich te vestigen en krijgt het halve stadion met zich mee met het onschuldige zigge/zagge.

Die homo/hoer spreekkoren zijn zo achterhaald en worden door weinigen nog gewaardeerd. De nieuwe spreekkoren voor Conboy/Appiah/Ars/ verjaardag Brood/wij staan bovenaan, dat is leuk. Dat geeft een extra dimensie aan een avondje uit wat mijn inziens een potje voetbal hoort te zijn.

Veders alle succes aan Legio!
Eens. Ook het uitschelden van Lurling vond ik triest; een beetje respect was op zijn plaats geweest.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door eniesee-elst »

keyser soze schreef:Ik juich Legio toe, maar heb ook wel een kritische noot.

Ik vind de spandoeken altijd leuk, vuurwerk, confetti, noem maar op, allemaal leuk.
Waar Legio mee op moet houden ( naar mijn mening ) is als de scheidsrechter een discutabele beslissing neemt om meteen een spreekkoor aan te heffen dat z'n moeder een hoer is. Hetzelfde geldt als je 5-0 voorstaat om je tegenstander voor homo uit te maken ( zie Fortuna ) Probeer dan een leuke en ludieke tekst waar mensen om kunnen lachen! Kijk naar Eus: die weet alle aandacht op zich te vestigen en krijgt het halve stadion met zich mee met het onschuldige zigge/zagge.

Die homo/hoer spreekkoren zijn zo achterhaald en worden door weinigen nog gewaardeerd. De nieuwe spreekkoren voor Conboy/Appiah/Ars/ verjaardag Brood/wij staan bovenaan, dat is leuk. Dat geeft een extra dimensie aan een avondje uit wat mijn inziens een potje voetbal hoort te zijn.

Veders alle succes aan Legio!
Ik ben het met je verhaal eens maar waarom houd je Legio verantwoordelijk voor de spreekkoren?

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door rooie »

eniesee-elst schreef:
keyser soze schreef:Ik juich Legio toe, maar heb ook wel een kritische noot.

Ik vind de spandoeken altijd leuk, vuurwerk, confetti, noem maar op, allemaal leuk.
Waar Legio mee op moet houden ( naar mijn mening ) is als de scheidsrechter een discutabele beslissing neemt om meteen een spreekkoor aan te heffen dat z'n moeder een hoer is. Hetzelfde geldt als je 5-0 voorstaat om je tegenstander voor homo uit te maken ( zie Fortuna ) Probeer dan een leuke en ludieke tekst waar mensen om kunnen lachen! Kijk naar Eus: die weet alle aandacht op zich te vestigen en krijgt het halve stadion met zich mee met het onschuldige zigge/zagge.

Die homo/hoer spreekkoren zijn zo achterhaald en worden door weinigen nog gewaardeerd. De nieuwe spreekkoren voor Conboy/Appiah/Ars/ verjaardag Brood/wij staan bovenaan, dat is leuk. Dat geeft een extra dimensie aan een avondje uit wat mijn inziens een potje voetbal hoort te zijn.

Veders alle succes aan Legio!
Ik ben het met je verhaal eens maar waarom houd je Legio verantwoordelijk voor de spreekkoren?
:withstupid: In jouw verhaal stel je vak 080 = Legio? Of waar baseer je het op dat de jongens van Legio die specifieke spreekkoren beginnen?
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
MarcoNMGN
Berichten: 2082
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:16
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door MarcoNMGN »

Sterker nog bijna niemand van Legio zingt mee aan die spreekkoren.
Die zijn wel een beetje 2009 inmiddels.
Bjorn

Gebruikersavatar
keyser soze
Berichten: 1092
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door keyser soze »

Ik zit in het midden van de Gofferttribune en rechts van mij begonnen dergelijke spreekkoren. Maar jullie hebben gelijk: ik verwar vak 080 met Legio, mijn excuus.

Maar dan aan vak 080, Legio en de rest van het stadion: houd op met spreekkoren waar het woord hoer of homo in worden gebruikt. Volstrekt achterhaald en het geeft een negatieve uitstraling.
sjabbahnijmeguh op youtube.

jbnmgn

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jbnmgn »

keyser soze schreef:Ik zit in het midden van de Gofferttribune en rechts van mij begonnen dergelijke spreekkoren. Maar jullie hebben gelijk: ik verwar vak 080 met Legio, mijn excuus.

Maar dan aan vak 080, Legio en de rest van het stadion: houd op met spreekkoren waar het woord hoer of homo in worden gebruikt. Volstrekt achterhaald en het geeft een negatieve uitstraling.
Kijk, je hebt gelijk.....het moet eens ophouden met die zielige achterhaalde spreekkoortjes geroepen door een stelletje randdebielen. En of dat nu legio mensen zijn of 080 mensen of voor mijn part mensen op de hoofdtribune, nogmaals het moet eens een keertje ophouden.
Probeer eens positieve spreekkoren aan te wenden of ludieke als een scheids een foute beslissing neemt.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10589
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Gijscoman »

jbnmgn schreef:
keyser soze schreef:Ik zit in het midden van de Gofferttribune en rechts van mij begonnen dergelijke spreekkoren. Maar jullie hebben gelijk: ik verwar vak 080 met Legio, mijn excuus.

Maar dan aan vak 080, Legio en de rest van het stadion: houd op met spreekkoren waar het woord hoer of homo in worden gebruikt. Volstrekt achterhaald en het geeft een negatieve uitstraling.
Kijk, je hebt gelijk.....het moet eens ophouden met die zielige achterhaalde spreekkoortjes geroepen door een stelletje randdebielen. En of dat nu legio mensen zijn of 080 mensen of voor mijn part mensen op de hoofdtribune, nogmaals het moet eens een keertje ophouden.
Probeer eens positieve spreekkoren aan te wenden of ludieke als een scheids een foute beslissing neemt.
Al vraag ik me af of ludieke spreekkoren nou zo ludiek zijn, rekening ermee houdend dat er sommigen zijn die het uittrekken van het shirt van Conboy ludiek vonden.

Gebruikersavatar
Nmgnmaaswaal
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 27 jun 2012, 20:56
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Nmgnmaaswaal »

Ik vroeg me af of deze groep nog aanwezig was in het stadion? Heb dit jaar zo weinig sfeeracties (tot geen) gezien in het 080 vak? Ik snap dat het in de jupiler minder aandacht krijgt enzo, maar waren zij het niet die met shirtjes liepen; clubliefde kent geen divisie? Verder alle lof voor ze hoor, maar vind het jammer dat het na degradatie volledig weg is gevallen.
Één Liefde, één stad, één club.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15941
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door pjottr »

Nee die komen van dth

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Tiel »

Nmgnmaaswaal schreef:Ik vroeg me af of deze groep nog aanwezig was in het stadion? Heb dit jaar zo weinig sfeeracties (tot geen) gezien in het 080 vak? Ik snap dat het in de jupiler minder aandacht krijgt enzo, maar waren zij het niet die met shirtjes liepen; clubliefde kent geen divisie? Verder alle lof voor ze hoor, maar vind het jammer dat het na degradatie volledig weg is gevallen.
Vorige week hadden ze nog een spandoek. Was met potlood, aan de nadere kant van het stadion kon je het niet lezen.
Zal vast wel iets zijn om hun ongenoegen te uiten, dat streelt hun ego meer. EN dat is toch waar het in die scene omgaat.
Tegen Roda zullen ze wel uitpakken.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Pol »

Tiel schreef:
Nmgnmaaswaal schreef:Ik vroeg me af of deze groep nog aanwezig was in het stadion? Heb dit jaar zo weinig sfeeracties (tot geen) gezien in het 080 vak? Ik snap dat het in de jupiler minder aandacht krijgt enzo, maar waren zij het niet die met shirtjes liepen; clubliefde kent geen divisie? Verder alle lof voor ze hoor, maar vind het jammer dat het na degradatie volledig weg is gevallen.
Vorige week hadden ze nog een spandoek. Was met potlood, aan de nadere kant van het stadion kon je het niet lezen.
Zal vast wel iets zijn om hun ongenoegen te uiten, dat streelt hun ego meer. EN dat is toch waar het in die scene omgaat.
Tegen Roda zullen ze wel uitpakken.
Ik heb er meer respect voor dan anoniem op alles en iedereen te zeiken op een forum

Gebruikersavatar
nec4n
Berichten: 1579
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 14:55
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door nec4n »

Op hun site staan ook alleen maar foto's van NEC - FC Eindhoven, eerste wedstrijd van het seizoen.

Ik ben benieuwd wat er tegen Roda.. en de rest van de wedstrijden staat!
ENIESEE NIJMEGEN

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Tiel »

Pol schreef:
Tiel schreef:
Nmgnmaaswaal schreef:Ik vroeg me af of deze groep nog aanwezig was in het stadion? Heb dit jaar zo weinig sfeeracties (tot geen) gezien in het 080 vak? Ik snap dat het in de jupiler minder aandacht krijgt enzo, maar waren zij het niet die met shirtjes liepen; clubliefde kent geen divisie? Verder alle lof voor ze hoor, maar vind het jammer dat het na degradatie volledig weg is gevallen.
Vorige week hadden ze nog een spandoek. Was met potlood, aan de nadere kant van het stadion kon je het niet lezen.
Zal vast wel iets zijn om hun ongenoegen te uiten, dat streelt hun ego meer. EN dat is toch waar het in die scene omgaat.
Tegen Roda zullen ze wel uitpakken.
Ik heb er meer respect voor dan anoniem op alles en iedereen te zeiken op een forum
Heb ik geen respect dan voor hun ondersteunende reakties? Die zijn geweldig.

EN ja die scene draait om ego's. Dat is gewoon een feit. Doeken worden gemaakt voor de foto's en filmpjes. Daarom mogen ze ook geen 2 keer gebruikt worden. ALs het enkel om te ondersteunen was hadden doeken best meerdere malen gebruikt mogen worden.
Laatst gewijzigd door Tiel op za 14 feb 2015, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Bleum
Berichten: 10948
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 18:50
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Bleum »

Pjottr die komen ook niet van DTH
AGAINST MODERN FOOTBALL (fanculture)!!!

jbnmgn

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jbnmgn »

Tiel schreef:
Nmgnmaaswaal schreef:Ik vroeg me af of deze groep nog aanwezig was in het stadion? Heb dit jaar zo weinig sfeeracties (tot geen) gezien in het 080 vak? Ik snap dat het in de jupiler minder aandacht krijgt enzo, maar waren zij het niet die met shirtjes liepen; clubliefde kent geen divisie? Verder alle lof voor ze hoor, maar vind het jammer dat het na degradatie volledig weg is gevallen.
Vorige week hadden ze nog een spandoek. Was met potlood, aan de nadere kant van het stadion kon je het niet lezen.
Zal vast wel iets zijn om hun ongenoegen te uiten, dat streelt hun ego meer. EN dat is toch waar het in die scene omgaat.
Tegen Roda zullen ze wel uitpakken.
Volgens mij stond erop: Another Fucking Monday of zo.

jbnmgn

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jbnmgn »

nec4n schreef:Op hun site staan ook alleen maar foto's van NEC - FC Eindhoven, eerste wedstrijd van het seizoen.

Ik ben benieuwd wat er tegen Roda.. en de rest van de wedstrijden staat!
De laatste wedstrijd tegen JPSV was er ook niet echt veel sfeer vond ik. Naar gelang we meer scoorden leek het of het stiller werd. Was iedereen zo onder de indruk :biggrin:
Uit is er vele malen meer sfeer en wordt er ook veel meer gezongen.

Maar tegen Roda zal het wel weer ouderwets gezellig en druk worden (hoop ik )

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door vak Oost »

jbnmgn schreef:
nec4n schreef:Op hun site staan ook alleen maar foto's van NEC - FC Eindhoven, eerste wedstrijd van het seizoen. Ik ben benieuwd wat er tegen Roda.. en de rest van de wedstrijden staat!
De laatste wedstrijd tegen JPSV was er ook niet echt veel sfeer vond ik. Naar gelang we meer scoorden leek het of het stiller werd. Was iedereen zo onder de indruk :biggrin:
Uit is er vele malen meer sfeer en wordt er ook veel meer gezongen. Maar tegen Roda zal het wel weer ouderwets gezellig en druk worden (hoop ik )
Sfeer ? je hebt tegen jpsv meer dan 60 minuten kunnen genieten van menig hoogstandje en wonderschone doelpunten, dat zal straks in de eredivisie weer een eye opener zijn "waar is het voetbal gebleven"
Alles komt goed !!

jbnmgn

Re: Legio Noviomagum

Bericht door jbnmgn »

vak Oost schreef:
jbnmgn schreef:
nec4n schreef:Op hun site staan ook alleen maar foto's van NEC - FC Eindhoven, eerste wedstrijd van het seizoen. Ik ben benieuwd wat er tegen Roda.. en de rest van de wedstrijden staat!
De laatste wedstrijd tegen JPSV was er ook niet echt veel sfeer vond ik. Naar gelang we meer scoorden leek het of het stiller werd. Was iedereen zo onder de indruk :biggrin:
Uit is er vele malen meer sfeer en wordt er ook veel meer gezongen. Maar tegen Roda zal het wel weer ouderwets gezellig en druk worden (hoop ik )
Sfeer ? je hebt tegen jpsv meer dan 60 minuten kunnen genieten van menig hoogstandje en wonderschone doelpunten, dat zal straks in de eredivisie weer een eye opener zijn "waar is het voetbal gebleven"
Ik zeg niet dat ik niet kon genieten, maar de sfeer was minder. En daarbij....een wedstrijd duurt 90 minuten, toch? (hahaha)

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4573
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door gladiator »

Sinds we Jupiler spelen zijn er totaal geen sfeer akties geweest, terwijl er wel is gecollecteerd.
De clubliefde is toch onvoorwaardelijk.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de sfeer akties in de eredivisie puur en alleen gedaan worden voor de tv kick en de kick tegenover andere tifo teams
Nu er geen media aandacht is wordt er verdacht weinig geverfd enz.
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
Nmgnmaaswaal
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 27 jun 2012, 20:56
Contacteer:

Re: Legio Noviomagum

Bericht door Nmgnmaaswaal »

gladiator schreef:Sinds we Jupiler spelen zijn er totaal geen sfeer akties geweest, terwijl er wel is gecollecteerd.
De clubliefde is toch onvoorwaardelijk.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de sfeer akties in de eredivisie puur en alleen gedaan worden voor de tv kick en de kick tegenover andere tifo teams
Nu er geen media aandacht is wordt er verdacht weinig geverfd enz.
Precies wat ik ook vond. Vraag me inderdaad af wat nu het belangrijkste is/was: de hele tifo scene en de status die daar schijnbaar bij hoort, of je cluppie net dat zetje in de rug geven? Vind het bijzonder zwak dat juist die groep na degradatie niks meer van zich laat zien.
Één Liefde, één stad, één club.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten